recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedste hjemmebiograf til 3k
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBedste hjemmebiograf til 3k

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Jakobii Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 63
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2010 kl. 04:07
Det er min erfaring, efter selv at have haft købt to samleanlæg igennem årende, at man ikke bliver rigtig glad for det i længden. Gensalgsprisen på disse anlæg er næsten ikke til stede. Det ene forærede jeg væk og det andet fik jeg 500,- for.
Det der virker billigt her og nu, kan blive dyrere i længden hvis man ikke bliver tilfreds.

Jeg har efterhånden hørt mange samleanlæg rundt omkring hos venner og familie, og det er sjældent ret godt. Slet ikke i nærheden af de to KEF sæt jeg har haft(2005/3005). Og de er ikke engang i nærheden af at være det vildeste hi-fi.

Jeg ville overveje at undvære blueray til at starte med, også bruge pengene på nogle bedre højtalere.
Du skriver ikke hvad størrelse tv du har, hvis ikke det er meget over 40" vil HD materialet ikke være den store aha oplevelse alligevel. Der vil være mere at hente på lydsiden.

Evt. finde et sæt Kef, Harman Kardon eller Jamo på dba. med tilhørende reciever.
Alternativt dette sæt: http://www.cinemagic.dk/shop/harman-kardon-hkts-3289p.html sammen med en brugt reciever.

Redigeret af Jakobii - 27-September-2010 kl. 04:15
Panasonic TX-P50G30Y - Onkyo TX-SR605 - Kef KHT-3005 - Sony PS3 Slim - Apple Mac mini i5
Til top
-C5- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Januar-2007
Sted: Denmark
Point: 1019
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2010 kl. 12:23
Hvis du køber et anlæg som indeholder, 5 højtalere, subwoofer, reciver og blu-ray afspiller til 3.000,-. Så lad være med at bilde dig selv ind at du dermed får dig en hjemme biograf.
I den prisklasse vil kvaliteten være ringe.

Hvis du gerne vil købe dine film i blu-ray format. Så køb dig en fornyftig blu-ray afspiller og spar så noget mere sammen, så du på et senere tidspunkt kan begynde at bygge et fornuftigt anlæg op. Det vil du blive mest glad for i længden.
Jeg tror det er de færreste her inde der har købt alt deres udstyr påén gang.
Tv....SONY BRAVIA KD-75XD9005
Reciver...Denon X4500H
NAS.......Synology DS412
Blu-ray...PS4
Front.....DALI SUITE 2.8
Center....DALI SUITE C0.8
Bag.......DALI SUITE R0.8
Sub.......DALI IKON
Til top
mikkelsen1980 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-September-2007
Sted: Vejle, Danmark
Point: 391
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2010 kl. 22:17
Ville helt sikkert kigge på noget brugt. Mange der har 3-4 år gamle receivere til salg, da de vil have hdmi og hd lyd. Så find evt. en god brugt forstærker bare med DTS - og find 2 gode fronter til en start. Kig i dba.dk eller prøv hifi4all.dk - ja eller her på siden. Spørg om de dele du finder, så du ikke får købt katten i sækken.
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu