recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedste input til 4K OLED TV?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bedste input til 4K OLED TV?

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
ptheglev Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 668
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ptheglev Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2019 kl. 21:40
Lol – det kan der være noget om :-)

Til top
ptheglev Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 668
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ptheglev Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2019 kl. 21:44
Hvis jeg forstår det rigtigt, så vil et FullHD tv vise et FHD-input langt bedre end et 4K TV? Måske jeg alligevel skal beholde mit Pioneer PDP-508 plasma tv. Billedet er stadig blandt det bedste, jeg har haft.

Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2019 kl. 22:03
Oprindeligt skrevet af ptheglev ptheglev skrev:

Hvis jeg forstår det rigtigt, så vil et FullHD tv vise et FHD-input langt bedre end et 4K TV? Måske jeg alligevel skal beholde mit Pioneer PDP-508 plasma tv. Billedet er stadig blandt det bedste, jeg har haft.


Det er ikke korrekt. Et velfungerende OLED bør tørre gulv med Pio508, - også med almindeligt HD kilde materiale . .
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2019 kl. 22:05
 Det passer ikke, for så ville 720 jo også være dårligt i 1080, både 720 og 1080 er helt i orden i 2160. det kniber i opløsninger lavere end 720.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2019 kl. 23:26
Oprindeligt skrevet af ptheglev ptheglev skrev:

Hvis jeg forstår det rigtigt, så vil et FullHD tv vise et FHD-input langt bedre end et 4K TV? Måske jeg alligevel skal beholde mit Pioneer PDP-508 plasma tv. Billedet er stadig blandt det bedste, jeg har haft.

Nej.
Dit 508 er ikke FHD, men kun 1365x768.

Jeg gik fra 427 (generationen før dit, 1024x768) til 5090 (som er FHD) og fik et kæmpe løft opad, selv ved almindelig “antennetv”.
Til gengæld måtte jeg skrotte min DVD afspiller og skifte til Blu-ray.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2019 kl. 10:02
Oprindeligt skrevet af ptheglev ptheglev skrev:

Hvis jeg forstår det rigtigt, så vil et FullHD tv vise et FHD-input langt bedre end et 4K TV? Måske jeg alligevel skal beholde mit Pioneer PDP-508 plasma tv. Billedet er stadig blandt det bedste, jeg har haft.

Nej! Hvis du ellers kan regne, ikke regne den ud, men regne med tal. Kan du se at fullhd opløsningen går op i 4k opløsningen. Men få nu bestilt den kalibrering, du har en billedviser der ikke yder sit bedste.
Til top
#29_Peter Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 01-April-2019
Sted: Vanløse
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér #29_Peter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2019 kl. 10:10
Yes, men hvis skærmen får et input på 720 eller 1080, der skal skaleres ud på 2160px, så sker der vel en form for interpolering? Det er her, jeg mener, at et almindeligt FullHD TV vil være bedre stillet? Men ret mig endelig, hvis jeg er helt gal på den.

Kalibrering – jooo. Det skal da overvejes. Jeg fik i sin tid ISF-kalibreret mit Pioneer. Brugte det aldrig. Ku' simpelthen ikke vænne mig til den gule hvidbalance. Men der er måske så meget mere end det?
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2019 kl. 10:14
Oprindeligt skrevet af #29_Peter #29_Peter skrev:

Yes, men hvis skærmen får et input på 720 eller 1080, der skal skaleres ud på 2160px, så sker der vel en form for interpolering? Det er her, jeg mener, at et almindeligt FullHD TV vil være bedre stillet? Men ret mig endelig, hvis jeg er helt gal på den.

Kalibrering – jooo. Det skal da overvejes. Jeg fik i sin tid ISF-kalibreret mit Pioneer. Brugte det aldrig. Ku' simpelthen ikke vænne mig til den gule hvidbalance. Men der er måske så meget mere end det?
Nej! Hvis du kigger efter, går tallene pænt op i hinanden. 720 x 3 = 2160. 1080 x 2 = 2160.

Kalibrering af et Oled er mere omfattende, der er flere håndtag at skrue på med farver og gråskala.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu