recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedste kalibrerings-DVD?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBedste kalibrerings-DVD?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Christian Otte Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-November-2005
Status: Offline
Point: 182
Direkte link til dette indlæg Emne: Bedste kalibrerings-DVD?
    Sendt: 02-December-2006 kl. 00:51
Jeg er på udkig efter en kalibrerings-DVD til mit Pioneer 427XA, men er i tvivl om hvilken en, jeg bør skaffe mig.

Har I nogle gode forslag?
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12435
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2006 kl. 11:52
DVE er velsagtens den bedste, men det er bestemt ikke ensbetydende med at det er den bedste for alle. Den er meget indviklet at bruge.

Du bør nok kigge efter Monster/ISF HDTV kalibrerings-DVD'en som blandt andet Tape Connection sælger. Den er en del nemmere at hitte ud af, så man som lettere uvidende amatør nok får mere ud af at bruge dén, end hvis man brugte DVE.

Redigeret af Naiera - 02-December-2006 kl. 11:53
Til top
Hanga Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 267
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2006 kl. 12:55
Jeg har købt DVE, og den har jeg mildt sagt ikke fået ret meget ud af. Jeg havde svært ved at forstå hvad jeg helt nøjagtigt skulle, og jeg endte med at få et resultat, der ikke var langt fra udgangspunktet.

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=17796& PN=2
Til top
sommelle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-Januar-2005
Sted: Hjemme :)
Point: 1365
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2006 kl. 13:11

Jeg har i grunden aldrig fundet ud af hvad man egentlig skal med en kaliberings-DVD. Hvis man indstiller sit tv som man synes det det ser bedst ud, hvorfor så bekymre sig om hvordan nogen der har lavet en kalibrerings-DVD synes det bør se ud?

m.v.h.

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2006 kl. 23:26
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Du bør nok kigge efter Monster/ISF HDTV kalibrerings-DVD'en som blandt andet Tape Connection sælger. Den er en del nemmere at hitte ud af, så man som lettere uvidende amatør nok får mere ud af at bruge dén, end hvis man brugte DVE.

Lyder fornuftigt - den vil jeg kigge efter!
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2006 kl. 20:33
Synes ikke, at jeg kan finde den anbefalede DVD hos Tape Connection?
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12435
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2006 kl. 21:37
Nej, den er ikke på deres hjemmeside. Men jeg ved de har den i deres butik i Århus, for der købte jeg den selv! (eller, de havde; sidste gang jeg var der lå der kun én ved kassen, men jeg aner jo ikke hvad de har på lager)

Redigeret af Naiera - 03-December-2006 kl. 22:06
Til top
Tape Connection Se dropdown menu
Branche Medlem
Branche Medlem

Oprettet: 21-November-2003
Sted: Denmark
Point: 1758
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2006 kl. 21:57
Oprindeligt skrevet af sommelle sommelle skrev:

Jeg har i grunden aldrig fundet ud af hvad man egentlig skal med en kaliberings-DVD. Hvis man indstiller sit tv som man synes det det ser bedst ud, hvorfor så bekymre sig om hvordan nogen der har lavet en kalibrerings-DVD synes det bør se ud?

m.v.h.

Der er stor forskel på at kunne se at der er noget galt med billedet, at kunne se HVAD der er galt med billedet, og at kunne se hvad man skal justere på for at rette op på det. En relativt simpel ting som at du synes at ansigter er for rødlige, kan skyldes fire forskellige ting, hvoraf du typisk kun kan justere på en enkelt eller to. Hvis du så justerer på noget forkert, så kan det godt være at lige præcist dét billede du kigger på mens du justerer, ser rigtigt ud - men når så billedets indhold skifter, så opdater du at billedet er forkert på andre områder - og så kan du justere forfra. Pointen med test-billederne er at du har styr på hvad du justerer ud fra. Når testbillederne er så rigtige som de kan blive, så er alle andre billeder også så rigtige som de kan blive.

Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk
Til top
Hanga Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 267
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2006 kl. 14:37
Otto:

Nu ved jeg ikke om du har læst mit indlæg, som jeg har linket til tidligere i tråden, men har du en idé om, hvorfor jeg har så svært ved at indstille kontrasten? Kan det virkelig passe, at kontrasten på mit N71 er så lavt sat i fabriksindstillingerne, at jeg ikke kan få de grå bokse til at forsvinde?
Til top
Tape Connection Se dropdown menu
Branche Medlem
Branche Medlem

Oprettet: 21-November-2003
Sted: Denmark
Point: 1758
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2006 kl. 21:01

Oprindeligt skrevet af Hanga Hanga skrev:

Otto:

Nu ved jeg ikke om du har læst mit indlæg, som jeg har linket til tidligere i tråden, men har du en idé om, hvorfor jeg har så svært ved at indstille kontrasten? Kan det virkelig passe, at kontrasten på mit N71 er så lavt sat i fabriksindstillingerne, at jeg ikke kan få de grå bokse til at forsvinde?

Jeg kigger lige på tråden, men ja det kan sagtens passe - det er ikke alle tv der kan bringes til at klippe.

Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu