recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Digital Foto
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedste kamera til Videoovervågning?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bedste kamera til Videoovervågning?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Alexhyng Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 11-November-2020
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Alexhyng Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Bedste kamera til Videoovervågning?
    Sendt: 15-Februar-2022 kl. 13:40
Hej Alle 

Nogen som kan anbefale det bedste kamera til Videoovervågning? 
Vi er lige flyttet i hus på Amager og ønsker slev at sætte 2-3 kamera op ved blandt andet indkørsel og på den anden side af huet. 

Jeg har kigget på lidt forskellige sider som disse:


Nogen anbefalinger? Kom gerne med jeres erfaring hvis der er andre specifikke anbefalinger Smile


Mvh. 
Alexander

Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2022 kl. 14:34
Jeg har ikke selv nogen endnu. Men vi er ved at gøre klar til Google nest kamera, der hjemme. Det fandt vi mest simple i forhold til at frue. Også skulle kunne bruge det
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
JesperRou Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-August-2009
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 202
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperRou Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2022 kl. 15:30
Jeg har tidligere brugt forskellige kinesiske kameraer, som FosCam, HikVision osv.
Nu bruger jeg Ubiquity istedet, G3 Dome indendørs og G3 Bullet udendørs. Begge er jeg super tilfreds med bortset fra een ting. Levetiden på begge er egentligt fin, men hvis et bullet ikke har strøm så overlever det sandsynligvis ikke en vinter.
Jeg havde en POE switch der døde og der gik et halvt år før jeg fik den skiftet. Derefter var 3 udendørs G3'ere også afgået ved døden.
Den nye version (G4) er noget dyrere fordi de alle er 4 mega-pixel, så det spring har jeg ikke taget endnu.

Hvis man så benytter deres NVR (Network Video Recorder) eller Dreammachine, så kan alt styres centralt.
Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2009
Status: Offline
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2022 kl. 16:12
Kan anbefale ham her: https://www.youtube.com/watch?v=timM3WRaJ1g

Ganske vist amerikansk, men mange af de kameraer, han tester (meget grundigt), fåes også herhjemme. Der er nogle gode pointer i videoen om fordele og ulemper ved de batteridrevne kameraer (eksempelvis Google Nest). 

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2022 kl. 17:32
Har du Ubiquiti G3 flex og en cloud key til at optage på.
Det er jeg rigtigt godt tilfreds med.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2022 kl. 20:09
nu skrives det ikke om det skal være kablet eller på batteri.

Jeg benytter Eufy på batteri. De har nu kørt 320 dage og der er stadig 33% tilbage på batteriet. Så skal oplades ca en gang pr år.
Til top
HenrikN Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 151
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HenrikN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2022 kl. 22:28
var det HiKvision derblev advaret imod, for ikke længe siden? Noget med sikkerhed/overvågning/Kina?

Jeg bruge selv Dlink, og har gjort i mange år…. Eneste problem jeg har haft, er plastickappe på udendørsantenne ikke kunne tåle sollys og plastic krakelerede. Dog kun antenne
Mvh
Henrik Nielsen
Til top
HamDenFede Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 01-April-2007
Status: Offline
Point: 350
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HamDenFede Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2022 kl. 09:25
Jeg bruger selv Arlo, deres første udgave af 'Pro'. 100% trådløst 3-6 måneder batteri (selvfølgelig afhængig af hvor ofte de skal aktiveres), 7 dages rullende cloud storage, alarm indbygget i hovedboksen, virker med geofencing, så det selv slå til når sidste mand forlader huset med sin mobil, men kører også på schedule så det ex. er slået til om natten, men kun kameraerne udenfor; også en fin app til IOS.

Så det kan jeg varmt anbefale.

Der er siden kommet både Pro 2 og Pro 3 (måske også en Pro 4?) samt ultra og ultra 2, og sikkert andre versioner også. Mine gamle kameraer er kun 720p, og det er ok til det vi bruger dem til. Men skal du dække større områder, så skal du have bedre opløsning for at ex. kunne se detaljerede ansigter etc. Jeg vil egentlig gerne opgradere, men som så mange andre, er Arlo også blevet en abonnementsforretning, så du nu, udover at skal købe relativt dyre kameraer, også skal betale månedligt fee hvis de vil have alle features. Man kan godt optage lokalt via USB, men så er der begrænsninger på hvad du kan se i ex. appen, og hvem der kan se det.

Jeg vil stadig anbefale Arlo, men sæt dig grundigt ind i tingene inden du køber. Det er ikke fedt først at give 6-8.000 for et kit, og så først bagefter finde ud af, at det også koster kr. 120,- i måneden at bruge skidtet.
Mvh. HamDenFede
Til top
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1260
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pilehave Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2022 kl. 14:41
Oprindeligt skrevet af HenrikN HenrikN skrev:

var det HiKvision derblev advaret imod, for ikke længe siden? Noget med sikkerhed/overvågning/Kina?

Jeg bruge selv Dlink, og har gjort i mange år…. Eneste problem jeg har haft, er plastickappe på udendørsantenne ikke kunne tåle sollys og plastic krakelerede. Dog kun antenne
Der er stadig ikke nogen der har fundet et Hikvision der "ringer hjem", men der har været advaret mod specifikke modeller som har haft indbyggede sårbarheder/åbninger der kunne udnyttes.
Til top
Alexhyng Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 11-November-2020
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Alexhyng Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2022 kl. 15:21
Hej Alle 

Tak for de mange svar retur og anbefalinger. 
Jeg kigger lige det hele nærmere igennem og vender retur :-)
Til top
thxtex Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 02-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 319
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thxtex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2022 kl. 08:17
Jeg har købt 3 Reolink 820A 8MP. Ikke sikkert at det er de bedste men du får rigtig meget for pengene. Købes på AliExpress men sendes fra deres tyske lager med UPS, så du får dem inden for få dage.
Tror det var med 44% rabat, der gjorde at prisen var lidt over 500kr. /stk.


Redigeret af thxtex - 17-Februar-2022 kl. 08:19
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2810
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2022 kl. 18:57
Bedste er et lidt svært svar hvis man ikke kender budgetet, men Canon ME20F er noget nær det bedste kamera du kan få til optagelse i dårligt lys. Koster så også ca det samme som en mellemstor bil.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu