recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedste kompakt højttalere?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bedste kompakt højttalere?

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Bedste kompakt højttalere?
    Sendt: 20-Februar-2014 kl. 00:16
Jeg har set på nogle kompakte højttalere fra Dali kaldet Zensor 1. De koster 1,000 kr. pr. stk. og jeg synes de spiller OK uden sub (jeg har hørt dem spille hos en kammerat i hans stue, uden sub).

Lige nu gør økonomien, at jeg ikke skal have en sub, så hvis jeg kan "nøjes" med at hænge de her to Zensor 1 op ved siden af mit tv lige nu, så vil det være perfekt, og så senere købe sub'en.

Er der nogle der kan anbefale og/eller har prøvet disse højttalere jeg snakker om, så vil jeg gerne høre hvad I har at sige om dem!

De skal primært bruges til musik, men også lidt film.

Kan de spille et 30 kvm. rum op til fest, når de sættes til en Onkyo 607? Jeg har nemlig hørt at der skal en del power til, før de kan spille rigtig igennem?

Mange spørgsmål, men hvis der sidder en derude som kan give dem et par ord, så hører jeg gerne. Jeg har nemlig ikke mulighed lige nu for at komme i Hifiklubben for at høre dem lige pt.

Her kan I se hvor de skal hænge (på hver sin side af dette ældre Panasonic Unhappy der er dog et nyt Samsung TV på vej Big smileClap

Vil det være totalt tåbeligt at købe de her højttalere til at hænge på hver side, eller bør jeg overveje at købe andre, der vil passe bedre ind?

Jeg er nemlig lidt bange for at de er for dybe, og vil gå for langt ud i rummet, når de jo helst skal hænge i siddende øre højde, men hvad siger I?



Redigeret af ladiesman217 - 20-Februar-2014 kl. 00:20
          
Til top
AsD Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Januar-2014
Status: Offline
Point: 74
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AsD Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2014 kl. 01:51
Skal det være Dali så tag Zensor 3. Den lyder faktsk overraskende godt.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2014 kl. 06:37
Du har jo masser af plads!

Køb dem her og dine bekymringer er ovre. De kan sagtens spille 30 m2 op og du behøver ikke at købe en sub.
http://www.dba.dk/hoejttaler-dls-r66-passi/id-1006037463/

Klaus

Redigeret af KlausDM - 20-Februar-2014 kl. 06:37
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2014 kl. 08:54
Jeg fik ikke lige nævnt at der er en bedre halvdel jeg lige skal have med på idéen. Vi har snakket om gulvhøjttalere (eller jeg har), men det kræver nok lige en ekstra snak igen!!
          
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2014 kl. 09:09
Jeg synes også at Zensor 1 spiller forbavsende godt til prisen. Jeg kan bare ikke li din ide med at montere dem direkte på væggen. De har så vidt jeg ved basport bag i og skal gerne have ca 30 cm luft. Jeg ville finde nogle fine standere (kan ofte findes brugte til 500kr eller mindre) til at stille dem på.

Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2014 kl. 09:14
Ja okay Berdel. Det var også bare en ide for at høre jeres andres mening.

Skal lige have vurderet det hele igen. Gulvhøjttalere eller en stander til kompakte højttalere. Nogle specielle standere du kan anbefale?
          
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2014 kl. 09:17
Hvis du skal ha standere, kan du lige så godt vælge de dls r66 som Klaus foreslår. Du får bare så meget mere lyd med dem, uden at det fylder mere end et par reolhøjttalere på standere.
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2014 kl. 09:28
Vi skal også lige huske på at det er en surround receiver, som de skal kobles på og ikke en af de stærkeste.

Personligt kan jeg godt li dynaudio's standere men de koster desværre næsten det samme som dine højttalere Confused

http://www.ktradio.dk/product_detail.asp?id=789
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2014 kl. 09:31
Jeg kan se at der er et nyt sæt på dba til 1000kr http://www.dba.dk/hoejttaler-dynaudio-dynau/id-1006124244/

Med lidt tålmodighed kan de nok findes billigere
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2014 kl. 09:43
En Onkyo 607? Vil da mene der bedre kan spilles op til fest i et 30 m2 rum med gulvhøjttalerne der ikke er svært drevne.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2014 kl. 11:23
Oprindeligt skrevet af ladiesman217 ladiesman217 skrev:

Jeg fik ikke lige nævnt at der er en bedre halvdel jeg lige skal have med på idéen. Vi har snakket om gulvhøjttalere (eller jeg har), men det kræver nok lige en ekstra snak igen!!


Sig til hende at du vil prøve et sæt "kleinhorns"....

Så er R66 pludselig meget lille og til at klemme ind uden de store sværdslag!


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Gooferen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-April-2006
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 505
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gooferen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2014 kl. 13:16
Hvis du vil have god lyd, samtidig med at højtalerne skal være kompakte, kan du overveje Bose T10.
Personligt synes jeg at Zensor 1 virker store og klodsede ift. T10.

Jeg ved ikke hvor gode Bose T10 er til musik, men de er rigtig gode til film.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu