recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedste kompakthøjttalere til prisen?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bedste kompakthøjttalere til prisen?

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
André S Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-December-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér André S Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2015 kl. 15:33
Oprindeligt skrevet af Kevin-Kristensen Kevin-Kristensen skrev:

Oprindeligt skrevet af André S André S skrev:

Oprindeligt skrevet af Kevin-Kristensen Kevin-Kristensen skrev:

Har lige været i Hi-FI klubben, hvor sælger anbefalede mig at købe Dali Opticon 2 til 2999,- pr. stk. De går dog lidt over mit budget, men sælger overbeviste mig om, at sub ikke var nødvendig, da jeg sagde til ham, at de hovedsageligt skal bruges til musik. 

Nogen der har erfaringer med Opticon 2? Det lyder skide godt - en del bedre end Zenzor 3 og en smule bedre end 685 S2. Jeg kan dog ikke læse ret meget om denne model andre steder på nettet...

Sælger påpegede ligeledes, at B&W generelt er nogle højttalere, der kræver meget af sin receiver. 
Ville en receiver som denne kunne trække både Dali og B&W?

https://www.power.dk/hojtalere-og-lyd/hifi-komponenter/hjemmebiografreceivere/pioneer-vsxs510s-62-hjemmebio-receiver/p-251407/


Hvorfor vil du bruge tid på og læse om dem på nettet når du har været ude og høre dem og synes de lyder skide godt?
Dali opticon er super fed til små penge. eller spar lidt flere penge sammen og køb rubicon.

Og forstærker der burde du som sådan holde dig væk fra Power & Elgiganten. 
Det ikke muligt og få god lyd hvor du også kan købe opvaskermaskineWink

Husk at se på Hifiklubben's Tilbudstorvet.

Har du nogle anbefalinger til forstærkere - helst til under 4.000,-?
 



Er det slet ikke muligt og ligge et par kilo mere i budget?Embarrassed
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2015 kl. 16:41
Ha Ha. "Et par kilo mere i budget". Vil mene 4000kr allerede er nok overkill til et par Opticon!

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=300102

Eller

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=299372
Til top
Kevin-Kristensen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 26-Juni-2011
Status: Offline
Point: 29
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kevin-Kristensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2015 kl. 19:52
Jeg har nu søgt yderligere alternativer og er nu kommet frem til følgende:

 - Monitor Audio Bronze 2
 - Monitor Audio Silver 1
 - Dynaudio Emit M20
 - Klipsch Reference Premiere RP-160M
 - Dali Zensor 3
 - Dali Opticon 2

Hvis DU skulle vælge mellem disse, hvilke ville du vælge og hvorfor? Jeg spørger fordi jeg ikke selv er ekspert på området. Jeg går bare efter mine ører, men det er svært at finde et sted, hvor man kan høre de ovenstående inden køb...


Jeg har tidligere nævnt, at jeg i dag har været forbi Hi-Fi klubben for at Dali Opticon 2, som jeg synes spiller skide godt. "Hvorfor køber du så ikke bare dem?" vil nogen sikkert spørge lidt irriteret. Jeg har det bare sådan, at jeg gerne vil tage den helt rigtige beslutning første gang, og det håber jeg, at I har forståelse for :-)



Redigeret af Kevin-Kristensen - 09-November-2015 kl. 20:06
Til top
moremusic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-November-2013
Status: Offline
Point: 568
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moremusic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2015 kl. 23:15
Lidt OT, men jeg ville anbefale dig at droppe en surround reciever, og købe en brugt stereoforstærker istedet, hvis du alligevel ikke skal have surround.
Stereo forstærkere lyder MEGET bedre uanset hvilke højtalere du vælger, og køber du brugt kan du regne med halv pris for en stereo forstærker der er et par år gammel, så for 4K, kan du virkelig få noget lækkert.

PS: Dynaudio banker Dali Any Day :) jeg har ikke hørt de nævnte modeller, men kør en tur til Aarhus og gå i tapeconnection - de har både Dynaudio og Monitor Audio
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2015 kl. 05:04
Oprindeligt skrevet af moremusic moremusic skrev:

PS: Dynaudio banker Dali Any Day :) jeg har ikke hørt de nævnte modeller, men kør en tur til Aarhus og gå i tapeconnection - de har både Dynaudio og Monitor Audio


Enig m.h.t Dynaudio.
Og ja, tag en smut til Århus. Tapeconnection og HiFi Klubben ligger lige overfor hinanden, så det er let at gå fra et lyt, til et andet, med lyden i frisk erindring. HUSK at tage egen musik med, som du kender rigtig godt! Og NEJ, det dur ikke med MP3-filer, på en mobil...

M.v.h.
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2015 kl. 07:15
Man kan nu fint vurdere et sæt højttalere på en Spotify 320KB stream eller Tidal lossless. Og det har de da til rådighed i butikken.
Til top
Kildemand Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-August-2015
Status: Offline
Point: 65
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kildemand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2015 kl. 11:25
Et sæt Dynaudio emit med denne primare http://www.dba.dk/forstaerker-primare-i-22-8/id-1019573559/

Eller vente og se hvad prisen bliver på disse. http://www.recordere.dk/2015/11/dynaudio-teaser-xeo-2-aktiv-highend-med-smaa-maal/

Jeg ville personligt gå efter aktive højttalere:)
Til top
SosFarum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Juli-2007
Sted: Frederikssund
Status: Offline
Point: 1020
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SosFarum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2015 kl. 11:43
Hvis du kun skal høre stereo så køb en stereo forstærker.
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2875
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2015 kl. 16:04
Gang på gang er de bedste små højttaler jeg har hørt fra Dynaudio!

.....
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2015 kl. 03:26
Jeg synes Hifi-freaks har nogle rigtig gode priser, på nogle spændende højttalere, uden jeg dog har haft mulighed for at høre dem.
Q Acoustics nye serie 3000 eller den ældre, men billigere serie 2000, lyder også spændende. Dem ville jeg kigge nærmere på, hvis jeg skulle ud at investere:

http://hifi-freaks.dk/webshop//produkter-hoejttalere-kompakte-hoejttalere-c-99_103.html

http://hifistore.dk/q-acoustics-73/





Redigeret af Supergris - 11-November-2015 kl. 04:58
Til top
Bconrad Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Maj-2006
Sted: Ry
Status: Offline
Point: 616
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bconrad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2015 kl. 19:47
Kig evt på disse højttalere fra Buchardt Audio. Jeg har lige købt et par og er rigtig begejstret for dem. De spiller i hvert fald klart bedre end mine gamle b&w cm1.

Så burde du stadig have lidt tilbage til at finde en god brugt forstærker. 

Til top
Kevin-Kristensen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 26-Juni-2011
Status: Offline
Point: 29
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kevin-Kristensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2015 kl. 20:11
Hej Alle,

Jeg vil sige mange tak for alle kommentarerne! Det har været meget behjælpelige!

Jeg ryddede lidt op i værelset, så jeg fandt plads til et par Dali Ikon 6 MK2.

De spiller helt fantastisk! Kan kun anbefale dem!!



Redigeret af Kevin-Kristensen - 25-August-2019 kl. 00:29
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu