recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedste kvalitet på HTPC - indput
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBedste kvalitet på HTPC - indput

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
sobi Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-November-2007
Status: Offline
Point: 83
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2008 kl. 13:50
Hej Patriarken

Hvis ikke FFDshow, hvad kan så gøre det?

Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2008 kl. 13:51

Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:

1. FFDshow egner sig ikke til sport og fast motion, slet ikke på PAL. Du kan bruge det til alle mulige skalleringer osv sålænge der er tale om filmmateriale. Er der tale om fast motion er FFdshow ikke tilstrækkeligt optimeret, dels PGA en software deinterlacer som simpelthen kræver så meget CPUmæssigt at man ikke kan arbejde med det. I øvrigt er deinterlaceren optimeret til NTSC hvilket forværrer det hele yderligere.Deruover anvender den overlay mixer i udgangspunktet. Der er altså ingen DXVA Hardware accelleration (DirectX Video Accelleration) Dvs ingen hardware 3dcomb filter osv dette kan også ses...

Det var vist lige mig der fik sneget et spørgsmål ind. Tak for svaret. Det var også min umiddelbare konklussion. Så må jeg til at finde en løsning på hvordan jeg undgår at bruge FFdshow ved Sportsudsendelser, for på film og almindeligt TV så ser det stadigvæk skidegodt ud.

Til top
jacobjust Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 22-August-2008
Sted: Denmark
Point: 17
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2008 kl. 14:52

Jeg mente faktisk også at mit billede var super kvalitet før.

Jeg vidste at jeg havde bedre billede end de tidligere bokse jeg har set (tidlige sagem, sagem HD, Zaptor, stofa Samsung og TDC IP TV).

Men jeg må desværre konstatere at denne HDD boks kan noget med billederne som jeg endnu ikke har fundet hemmeligheden på min HTPC til.

Mit HD signal er fint. Her ingen klager. Det samme på Blu-ray og HD DVD. Alt OK.

Udfordringen ligger i alm. digitale kanaler som jeg bare ikke kan få op i samme kvalitet som denne irriterende yousee boks :-)

Jeg prøver naturligvis de forslag som kommer frem her, men mener faktisk jeg har været hele runden igennem.

Samtidig har jeg observeret at boksen også laver noget sharpness i billedet. Det kan tydligst ses i Logo'er og undertekster som står knivskarpt.

Jeg ser frem til "GULD" forslaget som kan bringe os alle på samme niveau som jeg kan se på HDD boksen.

Forventer jeg leverer den tilbage efter 6 mdr. - det var egentlig kun min nysgerrighed der gjorde at jeg hentede den.

Til top
jessgade Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-November-2006
Point: 290
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2008 kl. 17:20
Oprindeligt skrevet af avh avh skrev:

#jessgade
Hvis nu der anvendes samme codecs til dekodningen af signalet, hvordan kan der så være forskel?

Det bitmønster som grafikkortet skal præsentere på skærmen er jo ens i udgangspunktet, skulle de to grafik-kort gøre gøre det forskelligt?

Lidt forenkelt illustreret, hvis det var tekst så skulle det ene grafik-kort skrive "A" og det andet grafik-kort "B"... 

Så må det være noget med forskelligt hardware billede-behandling af inputtet? 

Hvis det nu kun var spørgsmålet om en byte fra en Blu Ray skive, som ved 1:1 pixelmapping skulle vises på en skærm, ville jeg heller ikke forvente nogen forskel overhovedet. Men der er jo tale om levende billeder, som undergår avancerede algoritmer i både soft.- og hardware inden de præsentereres på skærmen.

Herunder lidt udpluk af features fra de forskellige leverandører;

Nvidia:
-High-definition H.264, VC-1, MPEG2 and WMV9 decode acceleration
-Spatial-Temporal De-Interlacing
-Noise Reduction
-Edge Enhancement
-Bad Edit Correction
-Inverse telecine (2:2 and 3:2 pull-down correction)
-High-quality scaling
-Video color correction

ATI:
-Dedicated unified video decoder (UVD) for H.264/AVC and VC-1 video formats
-Motion compensation and IDCT
-Color space conversion
-Horizontal and vertical scaling
-Gamma correction
-Advanced vector adaptive per-pixel de-interlacing
-De-blocking and noise reduction filtering
-Detail enhancement
-Inverse telecine (2:2 and 3:2 pull-down correction)
-Bad edit correction

-Der må være mange muligheder for at en byte på en Blu Ray bliver til en hel anden byte inden den skal præsenteres på skærmen!

Redigeret af jessgade - 03-September-2008 kl. 17:35
Panasonic PZ85
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu