recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedste lcd tv lige nu ?!?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBedste lcd tv lige nu ?!?

Besvar Besvar Side  <12345 8>
Forfatter
Besked
Turboand Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 63
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2006 kl. 08:27

Min bærbar var lidt på tværs i går så jeg kunne ikke rigtig få den til at køre nogen "gode" opløsninger. Men 1024x768 står super flot, udover at det selvfølgelig er 4/3

Skal lige have opdateret driveren til grafikkortet så jeg kan prøve nogle 16/9 opløsninger.

Redigeret af Turboand - 06-April-2006 kl. 08:48
Til top
lrev Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juni-2005
Point: 2012
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2006 kl. 14:45

Hej!

Faldt over dette:

More Problems With Philips LCD TV's

David Richards - Friday, 17 March 2006

Owners of Philips LCD TV's are reporting several problems with their TV systems including both software and pixilation troubles.

< id=DefaultOcxName height=250 width=300 id=CLSID:D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000>< NAME="_cx" VALUE="7938">< NAME="_cy" VALUE="6615">< NAME="FlashVars" VALUE="">< NAME="Movie" VALUE="">< NAME="Src" VALUE="">< NAME="WMode" VALUE="Window">< NAME="Play" VALUE="-1">< NAME="Loop" VALUE="-1">< NAME="Quality" VALUE="High">< NAME="SAlign" VALUE="">< NAME="Menu" VALUE="-1">< NAME="" VALUE="">< NAME="AllowAccess" VALUE="">< NAME="Scale" VALUE="ShowAll">< NAME="DeviceFont" VALUE="0">< NAME="Movie" VALUE="0">< NAME="BGColor" VALUE="">< NAME="SWRemote" VALUE="">< NAME="Movie" VALUE="">< NAME="SeamlessTabbing" VALUE="1">< NAME="Pro" VALUE="0">< NAME="ProAddress" VALUE="">< NAME="ProPort" VALUE="0">

Advertisement

< =text/> document.getElementById('tblArticleAd').style.display = document.getElementById('spnArticleAd').innerHTML.length==0 ? "none" : "block"; Philips is set to face a user backlash over the quality of their LCD TV's. The Company who are struggling to compete in the Australian market recently admitted that they have been churning out "questionable standard" LCD TV panels, now owners are accusing them of turning a blind eye to problems associated with the quality of the TV's
Philips LCD TV set owner Kristian Sorensen told SmartHouse Magazine that he has been having problems in switching his TV on and off. He said "I currently own a Philips LC TV and while this set looks great and has a stunning picture there is no doubt it has serious issues. Philips seems to have become experts at turning the blind eye to the problems associated with this set".

Philips Communications Manager David Wolfe said of Philips LCD TV's " "there are no quality issues with our LCD Televisions, far from it" this comment is not surprising as Philips have a reputation for being arrogant and aloof.

A visit to comment site AV Forum reveals that several users have encountered problems with a Philips LCD TV The site reports that at least four people on these forums have reported that they have experienced the following problem. The set suddenly powers off and back on. Blue LED comes straight back on and there is the usual 3-5 second delay before the backlights/screen and Ambilight are switched on. In other words the TV seems to (for no particular reason) do a hard reset. The problem is obviously very obscure (and I suspect is a software bug). The very fact that a number of individuals have described the same fault suggests that there is an issue that Philips needs to address.
One visitor to the site reports the same on off switch problems as those reported by Kristian Sorensen while others report pixilation problems. One owner writes "The 5 tiny stuck blue pixels that just seem to have appeared worry me more". 

Philips panels, the key ingredient of their liquid crystal display television set, come from LG.Philips LCD, a joint venture with LG Electronics. "Yes there are back orders due to low production yields. Yield is the issue. It is related to whether or not the panel is what we consider our standard," a Philips spokesman has said.
Expensive LCD models have the highest profit margins and generate most of the income of consumer electronics. Philips declined to say if the shortfall would impact first quarter earnings, but said supply would meet demand in April. The shortages apply to several high end Philips LCD models in the 9830 series that come in the sizes 32, 37 and 42 inch. It is not know whether these models are sold in Australia as Philips PR refuse to return calls on the issue.

Television sales generate much of Philips' consumer electronics sales. The consumer electronics unit generates about one third of the total 30 billion euros a year revenues of the electronics conglomerate that have a reputation for being good designers but lousy marketers of consumer technology products. The Company claims that by April, the 9830 series will start to be replaced by the successor series called 9831 built partly on the same chassis. "We're very particular about quality. Regrettable as this is, we make sure that products are of the absolute best quality," the Philips spokesman added.

Til top
lrev Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2006 kl. 14:49

Der er mere!

Det "kører" vist ikke for Philips og deres LCD i øjeblikket!!

Philips Electronics cannot meet demand for its top-of-the-range LCD television sets because of production problems with display panels, the consumer electronics to medical systems company said on Monday.

The panels, the key ingredient of any liquid crystal display television set, come from LG.Philips LCD, a joint venture with LG Electronics.

"Yes there are back orders due to low production yields," a Philips spokesman told Reuters. "Yield is the issue. It is related to whether or not the panel is what we consider our standard."

Expensive LCD models have the highest profit margins and generate most of the income of consumer electronics. Philips declined to say if the shortfall would impact first-quarter earnings, but said supply would meet demand in April.

In other news:

·                              Republicans defeat Net neutrality plan

·                              Apple: Windows on a Mac is here

·                              Social networks going wireless

·                              LinuxWorld not just for Linux fans anymore

·                              News.com Extra: Making your apps work with IE7

·                              Video: Windows on the Mac

"They're going to be spot-on for next month," the spokesman said.

The shortages apply to Philips' top LCD models in the 9830 series that come in 32-, 37- and 42-inch sizes. They have retail prices between 2,300 and 5,000 euros ($2,740-$5,970).

Television sales generate much of Philips' consumer electronics sales. The consumer electronics unit generates about one third of the total 30 billion euros a year revenues of the electronics conglomerate, which is also the world's biggest lighting maker and Europe's number three in semiconductors.

By April, the 9830 series will start to be replaced by the successor series called 9831 built partly on the same chassis.

Philips said yields were more sometimes an issue, especially with new products.

"We're very particular about quality. Regrettable as this is, we make sure that products are of the absolute best quality," the spokesman added.

Til top
Bendix Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2006
Point: 2215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2006 kl. 15:14

Det som du skriver om her har jeg fulgt med i en tråd om ,det sidste år på et engelsk forum. Der er ingen tvivl om at der har været nogle reset problemer med 9830 modellerne, men vi taler promiller af produkterne. Jeg vil hellere have et tv der slukker 2gange på 6mdr i 10 sek, end et med Pixelfejl hver dag.

Der har også været nogle ghosting problemer, men de eneste der er dokumenteret og talt om er ved xbox-360. Det er ved åbnings flaget (det orange) hvor man tæt på skærmen har bemærket en ghosting på skærmens tekst, ingen af de nørder jeg har skrevet med har set problemerne når de spiller.

Det er for dårligt af Philips at komme en model på markedet der ikke er helt gennemtestet, men det ændrer ikke ved at langt de fleste brugerer ikke har disse problemer, og 9830 serien og Philips generalt er langt foran konkurrenterne hvad angår billedkvalitet, jeg har endnu ikke set et Samsung, Sony, Loewe eller andet mærke der kan hamle op med 9830 modellerne.

Philips har haft leverings problemer af deres paneler i 42 og 37 tommer, men det bliver der ændret ved nu her, da deres nye fabrikker kører 100% , det vil også betyde et prisfald på de nye modeller der lander til Juli August.

Til top
lrev Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2006 kl. 15:45

Smag o behag er jo så forskellig-nok også derfor at de bliver bedømt så blandet i de forskellige tests.

Men........efter Min mening,er de langt fra så gode som Samsungs bedste.

Og............slet ikke i NÆRHEDEN af et PIONEER eller PANASONIC PLASMA-..når vi snakker om at se tv på det.

Til top
Bendix Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2006 kl. 15:53

Jeg kunne godt tænke mig at du linkede til disse tests, jeg har nemlig læst mange tests men aldrig nogle som havde store forskelle?

Hvad har lagt til grund for din mening omkring at feks samsung er bedre end philips top modeller. Jeg ved da godt at Samsung er blevet utrolig populær det seneste stykke tid, men mon ikke det også har noget med prisen at gøre. Der er ingen tvivl om at til prisen så leverere Samsung det bedste tv. Man får hvad man betaler for, i Samsungs tilfælde bare lidt mere.

Alle de eksperter jeg har talt med undtagen Hifi Klubben er enige om at dette tv er blandt de bedste på markedet og langt bedre en Samsung, osv.

Jeg er enig i at plasma er bedre til tv hvis vi taler de store størrelser, men med HD materiale vinder LCD klart efter min mening. Og det er vel også det man skal vurdere, medmindre man vil beholde sin DVD uden hdmi og bare se tv analogt i fremtiden.

Til top
lrev Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2006 kl. 16:16

Mener du BEDRE-eller mener du SKARPERE??

Farverne er da langt fra "naturlige"på din LCD,i forhold til eks. Pioneer 436!

Mange af de "eksperter"som jeg har alt med(og det er mange)-går endda så vidt at de kalder LCD uegnet som tv på sit nuværende stadie!!

Det er måske at tage munden FOR fuld,men..   lidt er der sku da om snakken. 

Til top
Bendix Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2006 kl. 16:24

Jeg mener absolut ikke skarpere, skarphed har ikke noget at gøre med billedkvalitet. Feks er min skarphed sat til 0. Da du ikke har set min LCD kan du nok ikke udtale dig om farverne på min skærm. Den er kalibreret, der er brugt en del tid på det.

Du har endnu ikke linket til de tests du taler om?

Jeg mener bestemt ikke at lcd er uegnet som brug til alm tv, måske hvis man bor på landet og hverken har Dvb-t men bare en dårlig antenne på taget. Dog mener jeg deriomod at et plasma tv er en del mere uegnet som tv da der jo som bekendt er en del risiko for indbrænding, som sker meget ofte.

Hvilken skærm har du egentlig?

Opdatering: Jeg vil ikke gøre denne tråd til en debat om LCD VS Plasma det findes der utallige tråde om allerede så den diskkution kan vi tage et andet sted. Men jeg vil meget gerne diskutere kvaliteten på de forskellige LCD tv.

Redigeret af Bendix - 06-April-2006 kl. 16:27
Til top
lrev Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2006 kl. 16:34

Undskyld...nej,jeg har ikke set DIT tv,men jeg udtaler mig nu alligevel om det.

Jeg har set det masser af gange(ikke kalibreret udgaver godt nok)-men jeg har da set det sammen med div. andre u-kalibrerede lcd tv.

Det var ikke for at fornærme dig,men der ER faktisk nogle(også fagfolk)-som IKKE mener at dit tv er det bedste som endnu er skabt!

Og med hensyn til tests-så kan jeg desværre ikke huske alle,men jeg har da en enkelt liggende i bladform(tillæg til WHAT HI-FI Marts 2006)-hvor pf379830 "KUN OPNÅR 4 STJERNER)-mod 5 til de fleste andre...Pana.lxd500,Sonyv40,Loewe,Pioneer,Toshiba32wl56-etc. -Sorry!

Til top
Bendix Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2006 kl. 16:42
Kan ikke finde det du linker til men netop What hifi siger
WHAT HI*FI Sound and Vision - Awards 2005 - Product of the year - Televisions 32PF9830

Kilde: What HI-FI

'Why buy this Philips? Simple: Because it's the best 32' we've ever seen'

Så prøv igen.

Jeg synes det er flot af dig at udtale dig om et tv du ikke har set kalibreret, fordi hvis man kan forestille sig hvordan dette ville se ud så er man sgu dygtig

Jeg behøver vel ikke oplyse dig om hvor dårlig kvaliteten på signalet er de steder du har set det, man test prøver jo heller ikke en Porshe på en grusvej med 20 km/t vel?

Og du fornærmer mig slet ikke, jeg synes det er meget interessant at følge denne debat.

Forresten hvilket tv har du?

Redigeret af Bendix - 06-April-2006 kl. 16:48
Til top
lrev Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2006 kl. 16:46
åhh.....Herregud.....,er det sådan en lille skid,Undskyld...troede at det var 37"eren du havde....
Til top
lrev Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2006 kl. 16:48

Nuværende tv ...LOEWE,leder med lys og lygte efter en flad.

Har kigget MEGET på Philips 9830,men er kommet meget i tvivl.

Til top

Besvar Besvar Side  <12345 8>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu