|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Steffan ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 21-Maj-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 21 |
![]() Sendt: 21-Maj-2009 kl. 10:51 |
Hej,
Jeg har ejet et medie center i et stykke tid, men hardwaren er desværre ved at være forældet til mine behøv. Jeg har sådan en fætter her: http://www.cartft.com/catalog/il/654 Som har et ældre onboard grafikkort der ikke understøtter directx9 funktioner som Mediaportal har brug for. Så nu står jeg og skal have nyt udstyr så mit spørgsmål er så hvad er den bedste løsning til mine behøv: Behov: 1. Hører meget musik, fra en nas box. 2. Ser videoer. Krav: 1. Så lydløs som mulig. 2. Skal have mulighed for internet kabel bag i. 3. Skal køre flydende i interfacet, da det er grunden til jeg skifter nu (bruger mediaportal) 4. Hvis boxens software begrænser mig, skal musik listerne være med cover flow / list, da jeg synes det giver det bedste overblik. (folder.jpg) Som jeg ser det er der flere muligheder. 1. Købe et andet itx bundkort med et nyere chipsæt understøttelse til min mini pc. 2. Købe en helt anden maskine. Hvor jeg har læst om Raidsonic, Acer Aspire Revo, Asus B206, Popcorn Hour osv Selvom jeg har læst en del om flere af produkterne synes jeg ikke jeg bliver klogere på hvilken jeg skal have. Kan i hjælpe mig lidt videre med jeres erfaringer. Takker. mvh Steffan |
|
![]() |
|
jessgade ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-November-2006 Status: Offline Point: 290 |
![]() |
http://www.linuxshoppen.dk/products.php?showvariant_id=6900 ? EDIT: Erfaringer Hardwaren: http://www.version2.dk/artikel/10789-fit-pc2-del-2-udpakning en?highlight=fit+pc MKV Playback: http://fit-pc2.com/forum/viewtopic.php?f=4&t=60 Redigeret af jessgade - 21-Maj-2009 kl. 11:44 |
|
Panasonic PZ85
|
|
![]() |
|
daskino ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 08-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 783 |
![]() |
udfra dine behov er det lidt svært, men det burde være nemt
Behov: 1. Hører meget musik, fra en nas box. 2. Ser videoer. 1. Musik Hvordan hører du musikken? hvilket interface og fjernbetjening bruger du til musik? er du tilfreds med at tænde for Tv'et hver gang for at vælge musik eller vil du kunne gøre det uden at skulle tænde tv for at se playlist? Hvis du er tilfreds med at tænde tv ja så kan du nøjes med WD Tv eller Popcorn, eller vil jeg sige du skal ud i en lækker squezzebox løsning, men det kræver at din nas kan klare at køre squezzebox software osm er krævende, hvilken nas har du? 2. Ser videoer her kan du evt vælg en Digital medie afspiller såsom, Popcorn A110 eller Raidsonic eller WD TV. Det kommer hel t an på din pengepung. Hvis du allerede har en ekstern harddisk stående med film kunne du vælge WD TV. Hvis du har en intern harddisk i dit mediacenter kunne du købe Raidsonnic og sætte den i der. |
|
Sony 46HX823 Samsung H5505
Roku LT, Google nexus player, Sidewinder 4 Xtreamer, WD TV HD, Live Mini og Ryan Mini2, SB 3, Wii, |
|
![]() |
|
Steffan ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 21-Maj-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 21 |
![]() |
Hej daskino,
Tak for respons. Iøjeblikket tænder jeg for tv'et. Om det skal være en squezzebox har jeg overvejet, men så vidt jeg har erfareret mig er det noget dyrer, end f.eks. en popcorn box. Så kan jeg fint starte med. Vil også have muligheden for at afspille video så der kommer squezzebox'en ud af billede :). Iøjeblikket har jeg softwaren mediaportal samt Logitech Dinovo Edge stående til navigering til min mini-ITX maskine. I det hele taget er jeg endelig godt tilfreds med den løsning jeg har nu. Vil bare gerne have det kører hurtigere samt jeg kan bruge fjernbetjening til at tænde det med. ang hastighed på navigeringen har jeg læst at popcorn's firmware er noget slow. Er det noget man skal tænke over i sit valg? er det markant? p.s Skal ikke bruge løsningen til at optage med i første omgamg. Edit: Lige en tilføjelse. WD TV er vel ude af mit billede. Da der ikke er mulighed for ethernet opkobling til nas boxen. mvh Steffan Redigeret af Steffan - 22-Maj-2009 kl. 09:02 |
|
![]() |
|
daskino ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 08-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 783 |
![]() |
Hej Steffen, Du kan godt bruge WD TV, ved at sætte en USB2 netværksadapter adapter på den. Den koster små 100 kr.
Det gør jeg selv, jeg har så dgang til PC og Nas fra WD TV. Den kan også streame til WD TV afspilleren fra NAS. Menuen er hurtigere på WD TV end mit Media center, men mit er et MCE 2005, men det er jo subjektivt, man skal nok først lige prøve selv. Mht til musik på Popcorn og WD TV, så har jeg selv kun prøvet at afspille lidt musik på min WD TV. det er ok, hvis man kun vil have en maskine kan man nøjes med WD Tv eller Popcorn. hvis jeg vil bruge en medie boks til musik meget ville jeg måske vente til juli / august tog se om Qnap NMP 100 er noget for dig, den kommer nemlig med VFD display og menuknapper på fronten af den, du behøver ikke tænde tv'et hver gang du skal høre musik, og du kan se hvad der afspilles pt på fronten af afspilleren. se mere her ![]() Redigeret af daskino - 23-Maj-2009 kl. 11:38 |
|
Sony 46HX823 Samsung H5505
Roku LT, Google nexus player, Sidewinder 4 Xtreamer, WD TV HD, Live Mini og Ryan Mini2, SB 3, Wii, |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |