Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
alpha10
Bruger
Oprettet: 29-Juli-2008
Status: Offline
Point: 200
|
Sendt: 30-Juni-2009 kl. 12:31 |
Og skal lige siges, min aller største prioritet er billedkvalitet, som det burde være for alle der køber TV.
Hvor meget bedre er billedet egentlig på en 4280XA vs V10 ?
|
 |
Naiera
Platin medlem
Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12452
|
Sendt: 30-Juni-2009 kl. 12:49 |
Pioneer går mere efter et mere korrekt billede end Panasonic gør, så du får mere præcis farvegengivelse og ingen dynamiske kredsløb. Panasonics tv har dynamisk kontrast, skarphed og den slags, hvilket ikke er alt for kønt, hvis man er overfølsom overfor den slags pjat. Jeg ved ikke hvordan V10'ens kontrast reelt er, men 4280XA tilhører jo som bekendt Pioneers 'Kuro'-linje, så dér er man sikker på, at kontrasten og sortniveauet intet fejler.
|
 |
Naiera
Platin medlem
|
Sendt: 30-Juni-2009 kl. 12:50 |
alpha10 skrev:
Jeg har bevidst ikke nævnt Pioneer, da jeg ikke mente at der var flere nye på markedet, men det er der måske i Laserdisken ? |
Som du kan se på linket, skulle den være på lager i deres web-butik. Det har de givetvis stadigvæk, fordi deres pris er relativt høj.
|
 |
alpha10
Bruger
|
Sendt: 30-Juni-2009 kl. 13:02 |
Ja, prisen er høj, for den pris kan man jo få en lidt nyere 50" Pioneer, pis.
Det er ikke nemt.
|
 |
xcardman
Guld medlem
Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Point: 8672
|
Sendt: 30-Juni-2009 kl. 13:09 |
alpha10 skrev:
Og skal lige siges, min aller største prioritet er billedkvalitet, som det burde være for alle der køber TV.
Hvor meget bedre er billedet egentlig på en 4280XA vs V10 ?
| Men det er ikke alle der har den holdning, så derfor skal man huske og skrive det. selv om det burde være den største prioritet. en 4280xa er bedre, men til den pris burde der være plads til 5090H
Redigeret af xcardman - 30-Juni-2009 kl. 13:09
|
 |
Naiera
Platin medlem
|
Sendt: 30-Juni-2009 kl. 13:09 |
alpha10 skrev:
Ja, prisen er høj, for den pris kan man jo få en lidt nyere 50" Pioneer, pis.
Det er ikke nemt.
|
Jeg hev også kun linket frem fordi du skrev uanset pris, og jeg mener stadigvæk ikke at 8. og 9. generation fra Pioneer er blevet overgået.
Redigeret af Naiera - 30-Juni-2009 kl. 13:09
|
 |
alpha10
Bruger
|
Sendt: 30-Juni-2009 kl. 13:12 |
Ok, men forskellen mellem 5090H og 4280XA er vel kun marginal når vi taler om ren billedkvalitet, ikk ?
|
 |
Halsted
Guld medlem
Oprettet: 06-August-2006
Point: 1086
|
Sendt: 30-Juni-2009 kl. 13:25 |
Der er forskel, helt sikkert. Sortniveauet er forbedret marginalt men 4280XA er helt sikkert den næstbedste skærm. Panasonic har _ikke_ overgået Pioneers 8. generation.
/Halsted
|
 |
BeoBrian
Super bruger
Oprettet: 25-September-2007
Point: 305
|
Sendt: 30-Juni-2009 kl. 13:28 |
Naiera skrev:
Ligesom B&O holder det ikke, hvis man med 'bedste' mener 'bedste billedkvalitet'.
|
Den kunne jeg godt tænke mig at udfordre en dag. Fordi det er altså en gammel skrøne med at der er dårlig billedkvalitet på et Bang & Olufsen TV.
Nu ved jeg ikke hvor mange der reelt har været nede og se på et BeoVision 8-40 eksempelvis. Faktisk er billedkvaliteten noget af det bedste på markedet PT. Men jeg tror blot der nu er en stempling af eksempelvis B&O at det er ringe billedkvalitet. Hvilket ikke er korrekt. Billed- og lyd-kvalitet er nogle af de områder, vi bruger rigtig mange resourcer på.
Det er rigtigt at vores TV så ikke er kalibreret til D65, men hvilke skærme er det, og vi kalibrerer hvert eneste TV, til vores standard, som man har fundet frem til ved interne tests, men også med forskellige forbrugere som testpanel. Man kan altid få kalibreret TV'et til en hvilken som helst ønsket standard, der har vi et af de mest omfattende indstillingssystemer overhovedet.
Men tag nu ned og få set et Bang & Olufsen TV, uanset hvilken størrelse du vælger fra 40" og opefter, møder du rigtig god billedkvalitet.
|
Taler på egne vegne, af ren interesse for branchen, og ønsker blot at opleve det allerbedste - Some day.....Tror faktisk jeg er ved at være der.....det næste må være projektor
|
 |
Heintze
Bruger
Oprettet: 02-Oktober-2004
Point: 79
|
Sendt: 30-Juni-2009 kl. 13:33 |
Her må jeg give BeoBrian ret.........Jeg er ikke B&O fanatiker, men går op i bedst mulige kvalitet. Og 40" B&O og opefter står rigtig godt, jeg har nu efter nogle gange at have læst negativt om B&O's billedkvalitet, været rundt ved forskellige B&O forhandlere, og det kommer meget an på hvilken butik man går ind i. Fordi de rigtige Bang & Olufsen forhandlere har et rigtig godt billede på deres TV, uanset kilde jeg har set på. Men nogle af de butikker hvor de også har andre mærker inde, der har de indstillet B&O TV'ene ringere end de er ud af kassen.
Nu er der nok nogle som vil mene at jeg taler falsk, men jeg har selv testet det, ved at låne fjernbetjeningen i butikken. Det har bl.a. været i Fona, men de fokuserer heller ikke på B&O ser det ud som om.
|
 |
jonaskp
Guld medlem
Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
|
Sendt: 30-Juni-2009 kl. 13:49 |
BeoBrian skrev:
Det er rigtigt at vores TV så ikke er kalibreret til D65, men hvilke skærme er det, og vi kalibrerer hvert eneste TV, til vores standard, som man har fundet frem til ved interne tests, men også med forskellige forbrugere som testpanel. Man kan altid få kalibreret TV'et til en hvilken som helst ønsket standard, der har vi et af de mest omfattende indstillingssystemer overhovedet. |
Hvorfor ved B&O mere om hvordan en film skal se ud, end den mand der har lavet filmen?
Du kan ikke lave den bedste billedekvalitet, hvis du "skider" på hvordan materialet er tiltænkt at skulles ses, og istedet selv finder på en måde at vise det på. Hvis jeg synes at alting ser pænere ud, med en rødlig nuance, så indstiller jeg mit tv til det og er glad for det. Men jeg påstår da ikke herefter at mit tv viser den bedste billedekvalitet. Det kan godt være at jeg synes det er pænest, men hvis vi skal definere "bedst" så må vi ud over subjektive holdninger. Det eneste objektive mål vi har for billedekvaliteten, det er et korrekt kalibreret billede.
Man kan ikke påstå at man har markedets bedste billede, hvis man ikke har noget belæg for dette. Og det eneste grundlag vi har for at vurdere billedekvalitet objektiv, det er at gå ud fra den definerede standard.
Men nu er dette jo ikke et B&O billedekvalitets-emne, så vi skal nok ikke meget længere væk fra emnet...
|
 |
John Calmar
Ny bruger
Oprettet: 30-Juni-2009
Point: 5
|
Sendt: 30-Juni-2009 kl. 13:52 |
Det er godt nok en pestilans at læse om de forskellige udsagn om producenter herinde, nu har jeg læst en del herinde, og har endelig fået oprettet en profil. Så nu kan jeg også kommenterer, og det er beskæmmende så hurtigt vi retter dialogen ind på 2-3 leverandører som er de bedste. Jeg tvivler på at i har været rundt og se på andre leverandører. Fordi tager vi Pioneer så er det noget af det ringeste indenfor plasma de har sendt på gaden med 5090 modellen. Den når jo ikke de tidligere modeller til sokkeholderne, og sælges kun fordi der går religion i det er en PIONEER, åårfhh så er det godt...........nej det er ikke pr. definition. Panasonic producerer faktisk bedre produkter i de senere år, at deres design så er i skoven er noget andet.
Jeg har været ude og kigge på de forskellige tilbud i marken, og B&O står helt kanon flot, på både SD, HD og analoge signaler, det er et rigtig godt bud på toppen af poppen. Så prøv nu at tage de nye briller på og kig ordentligt på produkterne, istedet for at i kører den samme sværte af igen og igen.
Loewe er slet indenfor top 5 i billed eller lydkvalitet, og de har store problemer med DVB-C, ikke bare små problemer som Samsung's med at kunne lave sine egen kanalliste, hos Loewe virker det bare ikke ret mange steder.
|
 |