Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Naiera
Platin medlem
Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12452
|
Sendt: 30-Juni-2009 kl. 14:15 |
BeoBrian skrev:
Den kunne jeg godt tænke mig at udfordre en dag. Fordi det er altså en gammel skrøne med at der er dårlig billedkvalitet på et Bang & Olufsen TV. |
Det kan meget vel være, at B&O kan lave 'flot' billedkvalitet, som tiltaler mange. Men det er ikke GOD billedkvalitet, fordi de går bevidst efter noget der er forkert. Blandt andet en meget høj farvetemperatur, udover at de skyder en hulens masse penge i unødvendig billedbehandling, som måske igen kan resultere i 'flotte' billeder, men det er langt fra korrekt, og det ville være langt billigere at gøre det godt og korrekt, som f.eks. Pioneer i høj grad stræber (eller stræbte) efter.
|
 |
RogueAgent
Guld medlem
Oprettet: 19-Maj-2009
Point: 859
|
Sendt: 30-Juni-2009 kl. 14:16 |
BeoBrian skrev:
Naiera skrev:
Ligesom B&O holder det ikke, hvis man med 'bedste' mener 'bedste billedkvalitet'.
| Den kunne jeg godt tænke mig at udfordre en dag. Fordi det er altså en gammel skrøne med at der er dårlig billedkvalitet på et Bang & Olufsen TV.
Nu ved jeg ikke hvor mange der reelt har været nede og se på et BeoVision 8-40 eksempelvis. Faktisk er billedkvaliteten noget af det bedste på markedet PT. Men jeg tror blot der nu er en stempling af eksempelvis B&O at det er ringe billedkvalitet. Hvilket ikke er korrekt. Billed- og lyd-kvalitet er nogle af de områder, vi bruger rigtig mange resourcer på.
Det er rigtigt at vores TV så ikke er kalibreret til D65, men hvilke skærme er det, og vi kalibrerer hvert eneste TV, til vores standard, som man har fundet frem til ved interne tests, men også med forskellige forbrugere som testpanel. Man kan altid få kalibreret TV'et til en hvilken som helst ønsket standard, der har vi et af de mest omfattende indstillingssystemer overhovedet.
Men tag nu ned og få set et Bang & Olufsen TV, uanset hvilken størrelse du vælger fra 40" og opefter, møder du rigtig god billedkvalitet. |
Nu tror jeg aldrig at du eller andre vil få Naiera til at indrømme at et LCD TV kan have et godt billede sammenlignet med et godt plasma.  - og jeg er langt hen ad vejen tilbøjelig til at give ham ret. Jeg er dog nok ikke lige så overbevist om at det aldrig vil ske, jeg har bare endnu ikke set sådan et apparat (og ja, jeg har også set et B&O 8-40). Jeg tror egentlig de fleste godt ved at B&O ikke er "dårlig kvalitet", men også at merprisen for design, livsstilsstatement osv, er for høj for de fleste. På billedkvalitet er 8-40 f.eks. i mine øjne sammenligneligt med apparater der i dag typisk ligger i 10-15.000 kroners segmentet - og her er udfordringen jo så at overbevise en køber om at et B&O er de ekstra 15-20.000 kr værd, alene fordi det er et B&O. Når DET så er sagt er jeg ikke i tvivl om at gensalgsværdien af et 8-40 procentvis vil være højere i forhold til nyprisen om f.eks. 5 år, end på de fleste andre TV købt i dag. Men det er alligevel en hurdle for mange at vide at man kunne have købt et lige så godt TV til en trediedel af prisen, og stadig have penge tilovers til en mellemstor renovering af køkkenet, eksempelvis.
|
 |
Naiera
Platin medlem
|
Sendt: 30-Juni-2009 kl. 14:17 |
RogueAgent skrev:
Nu tror jeg aldrig at du eller andre vil få Naiera til at indrømme at et LCD TV kan have et godt billede sammenlignet med et godt plasma.
|
Det har ikke noget at gøre med LCD og plasma. Som BeoBrian også skriver, går B&O bevidst efter noget forkert, og derfor afskriver de sig automatisk fra at være med konkurrencen, når nogle spørger efter god (underforstået: KORREKT) billedkvalitet.
|
 |
Naiera
Platin medlem
|
Sendt: 30-Juni-2009 kl. 14:19 |
BeoBrian skrev:
Det er rigtigt at vores TV så ikke er kalibreret til D65, (...) |
Og dermed er du også enig i, at B&O ikke går efter god billedkvalitet.
BeoBrian skrev:
men hvilke skærme er det, |
En god skærm kan kalibreres til god/korrekt billedkvalitet. Som f.eks. Pioneer, og til dels Panasonic.
|
 |
John Calmar
Ny bruger
Oprettet: 30-Juni-2009
Sted: Denmark
Point: 5
|
Sendt: 30-Juni-2009 kl. 14:29 |
D65 er ikke pr. definition god billedkvalitet. Lad os lige slå den fast.
D65 er en standard som er magen til den standard man bruger i studier til at efterpolere filmen med. Så derfor bruger man denne standard for at komme så tæt på studiekvaliteten.
Men så vender vi den om, fordi ingen af de skærme som er på markedet kan måle sig med studieudstyr. Så en ting er at du justerer dit TV til D65, noget andet er at det ikke nødvendigvis gengiver de rigtige farver, fordi panelet ikke er af en god nok kvalitet.
Ingen TV på markedet er som standard kalibreret til D65, og hvorfor? Fordi det vil gengive et billede som kun meget få slutbrugere vil kunne lide at se på. Selvom det så er den rigtige standard og fis i en hornlygte. Så hjælper det ikke noget.
Og hvad er problemet, du kan kalibrerer B&O's produkter hvis du ønsker det, fuldstændig som de øvrige i markedet, det har . En Pioneer er heller ikke D65 ud af kassen.
Og vigtigheden er ikke om TV'et er kalibreret til D65, men det handler om hvor godt et billede er der på skærmen. Jeg kan finde rigtig rigtig mange "IKKE" D65 kalibrerede skærme, som står bedre end de D65 kalibrerede.
|
 |
BeoBrian
Super bruger
Oprettet: 25-September-2007
Point: 305
|
Sendt: 30-Juni-2009 kl. 14:32 |
Naiera skrev:
BeoBrian skrev:
Det er rigtigt at vores TV så ikke er kalibreret til D65, (...) |
Og dermed er du også enig i, at B&O ikke går efter god billedkvalitet.
Nå nu kom en anden mig i forkøbet, D65 er ikke lig god billedkvalitet pr. definition. Det kunne være rart vi kunne regne med det, men dertil er der for mange ting der spiller ind.
BeoBrian skrev:
men hvilke skærme er det,
|
En god skærm kan kalibreres til god/korrekt billedkvalitet. Som f.eks. Pioneer, og til dels Panasonic. | Fuldstændig som du også kan gøre det på vores produkter, og endda på endnu flere parametre.
|
Taler på egne vegne, af ren interesse for branchen, og ønsker blot at opleve det allerbedste - Some day.....Tror faktisk jeg er ved at være der.....det næste må være projektor
|
 |
BeoBrian
Super bruger
|
Sendt: 30-Juni-2009 kl. 14:37 |
Jeg tror egentlig de fleste godt ved at B&O ikke er "dårlig kvalitet", men også at merprisen for design, livsstilsstatement osv, er for høj for de fleste. På billedkvalitet er 8-40 f.eks. i mine øjne sammenligneligt med apparater der i dag typisk ligger i 10-15.000 kroners segmentet - og her er udfordringen jo så at overbevise en køber om at et B&O er de ekstra 15-20.000 kr værd, alene fordi det er et B&O.
[/QUOTE] Det er svært at definere et specifik pris for den rene billedkvalitet. Men det vil skal indregne i prisen bagefter er et Digitalt Surround modul, af samme kaliber som sidder i vores BeoSystem 3, dog kan modulet i BeoVision 8-40 "kun" håndtere en surround opstilling, og i 5.1. Men modulet er klar til fuld surround gengivelse i ren PCM.
Så er der hele integrationsdelen, hvor du med din B&O fjernbetjening kan betjene forskellige 3.parts produkter, hvor listen hele tiden udvides. Og med Beo5, har du dermed en optimal Multifjernbetjening, hvor alle produkter undtagen TV kan gemmes væk, og alt fjernbetjenes igennem TV'ets IR-modtager.
Du får faktisk rigtig mange ting, med i BeoVision 8-40, som du ikke finder lige så komfortabelt andre steder.
|
Taler på egne vegne, af ren interesse for branchen, og ønsker blot at opleve det allerbedste - Some day.....Tror faktisk jeg er ved at være der.....det næste må være projektor
|
 |
BeoBrian
Super bruger
|
Sendt: 30-Juni-2009 kl. 14:41 |
Naiera skrev:
BeoBrian skrev:
Den kunne jeg godt tænke mig at udfordre en dag. Fordi det er altså en gammel skrøne med at der er dårlig billedkvalitet på et Bang & Olufsen TV. |
Det kan meget vel være, at B&O kan lave 'flot' billedkvalitet, som tiltaler mange. Men det er ikke GOD billedkvalitet, fordi de går bevidst efter noget der er forkert. Blandt andet en meget høj farvetemperatur, udover at de skyder en hulens masse penge i unødvendig billedbehandling, som måske igen kan resultere i 'flotte' billeder, men det er langt fra korrekt, og det ville være langt billigere at gøre det godt og korrekt, som f.eks. Pioneer i høj grad stræber (eller stræbte) efter.
| Bang & Olufsen har i en årrække leveret TV-produkter kalibreret til D65 ud fra fabrikken, men den generelle tilbagemelding var at slutkunderne ikke kunne lide billedgengivelse. Så derfor måtte vores udviklingsafdeling igang med at finde en optimal standard, som kunne bruges som defacto standard ud af fabrik, for hver model.
Jeg mener den ligger omkring de 8000Kelvin grader for Europa, og noget højere til Asien og USA, efter ønske fra et bredt udvalg af slutbrugere og testpanel.
Men alle produkter kan efterkalibreres til D65, hvis en kunde skulle ønske dette. Og en række af vores Bang & Olufsen butikker, har investeret i kalibreringsværktøj.
|
|
 |
Naiera
Platin medlem
|
Sendt: 30-Juni-2009 kl. 14:44 |
Jeg forholder mig til at f.eks. AV Precision ikke tilbyder kalibrering af B&O's tv. Hvis tv'ene kunne kalibreres ordentligt, ville AV Precision nok tilbyde dette, men det gør de så ikke.
BeoBrian skrev:
Fuldstændig som du også kan gøre det på vores produkter, og endda på endnu flere parametre. |
Redigeret af Naiera - 30-Juni-2009 kl. 14:47
|
 |
Naiera
Platin medlem
|
Sendt: 30-Juni-2009 kl. 14:46 |
BeoBrian skrev:
Nå nu kom en anden mig i forkøbet, D65 er ikke lig god billedkvalitet pr. definition. |
D65 er en af de ting der indgår i god billedkvalitet; det kan der ikke være nogen tvivl om. Hvis man vil have god billedkvalitet, så skal man gengive materialet skærmen viser korrekt, og dermed kræves også D65, eller noget der ligger tilnærmelsesvis tæt på. De der 8500 kelvin B&O kører med er MEGET forkert.
|
 |
RogueAgent
Guld medlem
Oprettet: 19-Maj-2009
Point: 859
|
Sendt: 30-Juni-2009 kl. 14:50 |
BeoBrian skrev:
RogueAgent skrev:
Jeg tror egentlig de fleste godt ved at B&O ikke er "dårlig kvalitet", men også at merprisen for design, livsstilsstatement osv, er for høj for de fleste. På billedkvalitet er 8-40 f.eks. i mine øjne sammenligneligt med apparater der i dag typisk ligger i 10-15.000 kroners segmentet - og her er udfordringen jo så at overbevise en køber om at et B&O er de ekstra 15-20.000 kr værd, alene fordi det er et B&O. | Det er svært at definere et specifik pris for den rene billedkvalitet. Men det vil skal indregne i prisen bagefter er et Digitalt Surround modul, af samme kaliber som sidder i vores BeoSystem 3, dog kan modulet i BeoVision 8-40 "kun" håndtere en surround opstilling, og i 5.1. Men modulet er klar til fuld surround gengivelse i ren PCM.
Så er der hele integrationsdelen, hvor du med din B&O fjernbetjening kan betjene forskellige 3.parts produkter, hvor listen hele tiden udvides. Og med Beo5, har du dermed en optimal Multifjernbetjening, hvor alle produkter undtagen TV kan gemmes væk, og alt fjernbetjenes igennem TV'ets IR-modtager.
Du får faktisk rigtig mange ting, med i BeoVision 8-40, som du ikke finder lige så komfortabelt andre steder. |
Fair nok - men det forudsætter selvfølgelig at man har disse behov udover "bare" et TV.
BeoBrian skrev:
D65 er ikke lig god billedkvalitet pr. definition. Det kunne
være rart vi kunne regne med det, men dertil er der for mange ting der
spiller ind. |
Jeg vil give dig ret så langt som at kalibrering til D65 ikke alene sikrer god billedkvalitet - men UDEN denne er man omvendt sikker på ikke at kunne opnå helt korrekt billedgengivelse, uanset hvor korrekte alle andre parametre måtte være. Vel vidende at meget få apparater, B&O som andre, er indstillet til D65 "out of the box", så kunne jeg godt tænke mig at vide hvilken grund der skulle være til bevidst at fravige en parameter der er medvirkende til at opnå korrekt billedgengivelse, hvis det ikke netop skulle være i forsøget på at konkurrere med andre lige så ukorrekte billeder i butikkernes showrooms?
For mig er det sammenligneligt med overdreven brug af "loudness" knappen på lydanlæg - hører man på det længe nok, så vænnes ørerne til at sådan skal musik lyde, og hvis man ved en fejl kommer til at slå den fra, så vil den nu (objektivt) mere korrekt lydende musik pludselig virke så "flad" at man skynder sig at slå den til igen.
|
 |
BeoBrian
Super bruger
|
Sendt: 30-Juni-2009 kl. 15:16 |
Naiera skrev:
Jeg forholder mig til at f.eks. AV Precision ikke tilbyder kalibrering af B&O's tv. Hvis tv'ene kunne kalibreres ordentligt, ville AV Precision nok tilbyde dette, men det gør de så ikke.
BeoBrian skrev:
Fuldstændig som du også kan gøre det på vores produkter, og endda på endnu flere parametre. |
|
Det kunne også være fordi det ikke har været efterspurgt og nødvendigt, for de kunder som har været inde og kigge på vores produkter.
Jeg synes det er helt fint med kalibrering af TV, og det er bestemt nødvendigt. Jeg stiller mig bare ikke tilfreds med at D65 kalibrering er det det perfekte, som defacto standard. Derfor står det også slutbrugeren frit for at få TV'et kalibreret efterfølgende, hvis de ønsker dette. Jeg tror hvis du forespurgte AV Precision om en kalibrering af et B&O TV, så kunne det nok lade sig gøre. Men vores forhandlere kan i mange tilfælde klare den kalibrering, så du kan som kunde, holde det hos samme forhandler.
|
|
 |