recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedste Max 42" Uanset Pris ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBedste Max 42" Uanset Pris ?

Besvar Besvar Side  <1 3456>
Forfatter
Besked
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2009 kl. 07:44
Oprindeligt skrevet af pekr pekr skrev:

Bedste billed må da helt klart være i de øjne der ser. I snakker altid om korrekt billedgengivelse, med alle de tv jeg har haft, har jeg netop indstillet dem så jeg synes det så godt ud. Og det har været milevidt fra de indstillinger folk poster her på nettet.

Jeg synes folk får det til at lyde at der reelt kun er et alternativ, hvilket jo lang fra er rigtigt. Jeg forstår godt folk med pio roser dem, har selv haft flere forskellige. Men her i 2009 er der altså rigtig mange gode alternativer som kan levere varen.

jeg gælder mig mere og se hvad der kommer på programmet i 2010. Der burde komme et nyt reference tv som bare kan det samme eller bedre end pioneer. ellers ser det da snart sort ud for andre producenter. Desværre er der mange som ikke fokusere på billedekvalitet men andre ting.
husk dem som køber en Pioneer går netop efter et korrekt billede og ikke et flot billede. eller det billede man selv synes er flot. Ellers kan man jo stort set købe alle tv i den bedre halvdel
LED er helt udlukket hvis vi snakker om et korrekt billede. Men nogen synes de viser et flot billede. fint med mig, men naturligt er det ikke.
Det er jo ens ejet valg i den sidste ende, men et korrekt billede hedder pioneer.

et korrekt billede: det som instruktøren vil vise

Redigeret af xcardman - 01-Juli-2009 kl. 07:46
Til top
John Calmar Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 30-Juni-2009
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2009 kl. 08:59

[/QUOTE]

Det er noget vrøvl at der ikke findes tv der er indstillet nogenlunde
korrekt, Pioneer har PURE, Panasonic og LG har THX.

Pure fra Pioneer har da ikke noget med korekt billede at gøre, det er en Pioneer definition på et billedbehandlings program.

THX er en pengemaskine hvor du køber dig til deres logo, der findes ingen THX standard du kan producere efter.

Du kan desuden læse anmeldelsen af en KRP-500A inde på AV-forums
hvor de konkludere at netop denne skærm kommer meget tæt på
studieskærme og dermed et korrekt billede, og den test er foretaget af
folk der ved noget om billedekvalitet.[/QUOTE]

KRP-500 er en rigtig god skærm, her taler vi også om den rigtigt byggede Pioneer kvalitet. Men også til en noget højere pris. Undskyld men 5090H........det er en skændsel at holde den på linie med eksempelvis KRP-500.....De har intet med hinanden at gøre.

Til top
BeoBrian Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-September-2007
Point: 305
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2009 kl. 09:01
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

Oprindeligt skrevet af John Calmar John Calmar skrev:

Og hvad er problemet, du kan kalibrerer B&O's produkter hvis du ønsker det, fuldstændig som de øvrige i markedet, det har . En Pioneer er heller ikke D65 ud af kassen.

En Pioneer KRP-500/600 er i pure mode praktisk talt D65 ud af kassen

Og det er også helt fint, men du er bare nødt til at kalibrere hver indgang til det produkt du tilslutter. Det vil sige du skal kalibrere den på HDMI 1 til den PS3 du har, HDMI 2 til din Yousee boks osv.

Hvis du så skifter din PS3 ud med en anden Blu-Ray afspiller, så skal du igen have kalibreret dit TV.

Taler på egne vegne, af ren interesse for branchen, og ønsker blot at opleve det allerbedste - Some day.....Tror faktisk jeg er ved at være der.....det næste må være projektor
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2009 kl. 09:18
Oprindeligt skrevet af BeoBrian BeoBrian skrev:

Og det er også helt fint, men du er bare nødt til at kalibrere hver indgang til det produkt du tilslutter. Det vil sige du skal kalibrere den på HDMI 1 til den PS3 du har, HDMI 2 til din Yousee boks osv.

Hvis du så skifter din PS3 ud med en anden Blu-Ray afspiller, så skal du igen have kalibreret dit TV.

Hvis du har en afspiller som følger normerne og du kører hdmi skal der ikke flyttes på parametrerne fra en kilde til en anden.. det er ihvertfald de erfaringer jeg har gjort mig efter de 3 skærme jeg har haft som alle var ISF kalibrerede.

Det er rigtigt at i princippet skal hver kilde skal kalibreres, det vi har gjort hver gang har været at lave en "hovedkalibrering" fra en kilde også kopiere den over på den anden kilde og så korrigere hvis den afveg fra normen, og hver eneste gang jeg har tilsluttet en digital kilde har det ikke været nødvendigt at korrigere efter kontrolmåling.

De eneste gange hvor det har været nødvendigt at korrigere enkeltvist har været hvis signalet er kommet analog over i skærmen.

Så en KRP-500/600 ud af kassen i pure med en digital kilde (af en hvis kvalitet som er det jeg har refference til) er ens praktisk talt over hele linien.. skal der laves korrigeringer er vi virkeligt nede i flueknepperi.

Og nu jeg tænker over det læste jeg engang om en tråd her hvor var det bantam.. (såvidt jeg husker) der havde prøvet at kalibrere en B&O skærm, og den voldte nogle problemer med at få til at ramme D65.. såvidt jeg husker var det sådan at når man justerede et sted flyttede andre ting sig for meget.. hvilket gjorde B&O langt mere svær at få i mål overfor D65.. og her var det netop det faktum at hele TVet er designet ind efter en helt andet indstilling som du siger er 8500k.. så derfor er det vel ikke helt rigtigt at postulere at B&O som udgangspunkt let kan kalibreres til enhver ønskelig skala d65 eller andre, i forhold til de andre mærker.

Hvis dit postulat om at B&O er en hele vejen igennem mere gennemarbejdet skærm skulle det vel alt andet en lige være lettere at få skærme kalibreret ind efter en for kundens ønskelige udgangspunkt som for mit synspunkt læner sig op af D65 og ikke 8500k som B&O syntes

Det er muligt jeg husker forkert men der vil jeg da gerne have andre på banen som i så fald kan korrigere min hukommelse  

Edit såvidt jeg husker var det oppe at vende her i denne tråd (B&O debatten raser)

Redigeret af rhsin - 01-Juli-2009 kl. 09:34
Mvh

René
Til top
BeoBrian Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-September-2007
Point: 305
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2009 kl. 09:21

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Det kunne også være fordi det ikke har været efterspurgt og nødvendigt, for de kunder som har været inde og kigge på vores produkter.

Nej. det er selvfølgelig fordi man vurderer at det ikke er besværet værd (hvorfor tror du ellers jeg nævner det?). Det kan du læse mere om inde på AV Precisions hjemmeside.

Jeg har lige læst teksten omkring Bang & Olufsen TV og kalibrering på AV Precisions hjemmeside. Og det er altså ikke rigtigt hvad der skrives, selvfølgelig kan et Bang & Olufsen TV kalibreres, det sker hver eneste gang der produceres et TV, så sidder der en person og kalibrerer hvert eneste TV, uanset model. Derudover testes hver eneste indgang i TV'et af den samme person.

Taler på egne vegne, af ren interesse for branchen, og ønsker blot at opleve det allerbedste - Some day.....Tror faktisk jeg er ved at være der.....det næste må være projektor
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2009 kl. 09:29

Pure fra Pioneer har da ikke noget med korekt billede at gøre, det er en Pioneer definition på et billedbehandlings program.

THX er en pengemaskine hvor du køber dig til deres logo, der findes ingen THX standard du kan producere efter.

KRP-500 er en rigtig god skærm, her taler vi også om den rigtigt byggede Pioneer kvalitet. Men også til en noget højere pris. Undskyld men 5090H........det er en skændsel at holde den på linie med eksempelvis KRP-500.....De har intet med hinanden at gøre.

Pure har vel ikke meget med billedbehandlingsprogram at gøre.. det er vel faktisk nærmere en indstilling som slår en masse unødvendigt gejl fra (hvis du spørger mig ), og i en ombæring sætter en masse indstillinger til en relativ optimal indstilling for dem som ønsker skærmen viser billedet så "kildetro" som muligt.

THX er noget man efterfølgende kan godkende sit udstyr til, og da det er en kommerciel organisation som gør det skal man også tage det med et gran salt.. ikke desto mindre er det jo en meget anvendt godkendelsesform i den proff. branche som biografer etc. dvs. at THX standarden også på et eller andet plan er nødt til at indeholde en vis seriøsitet ellers vil de jo underminere deres eget brand over tid.. derfor tror jeg faktisk også at vi vil se at jo mere THX blive brugt som salgsparameter jo mere tror jeg også man er nødt til at være opmærksom på kontrollen.. men det er jo ingen sikkerhed for kvalitet..

Også lige en sidste ting en pioneer 5090 er vel en billedmæssig ligeså god skærm som en KRP-500/600 bare den er ISF kalibreret... mig bekendt er den absolut store billedmæssige forskel mellem de 2 skærmen primært pure mode funktionen som overordnet set giver nogle gode muligheder for en god udafkassenoplevelse på en krp500, hvor en 5090 kræver en ISF kalibrering for at opnå samme niveau... men jeg tror 2 isf kalibrede skærme (5090 & krp500) ved siden af hinanden i en blindtest er det de færreste almindelige forbrugere der vil kunne se den store forskel.  

Mvh

René
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12452
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2009 kl. 10:16

Jeg har lige læst teksten omkring Bang & Olufsen TV og kalibrering på AV Precisions hjemmeside. Og det er altså ikke rigtigt hvad der skrives, selvfølgelig kan et Bang & Olufsen TV kalibreres, det sker hver eneste gang der produceres et TV, så sidder der en person og kalibrerer hvert eneste TV, uanset model. Derudover testes hver eneste indgang i TV'et af den samme person.

Selvfølgelig kan det kalibreres, men spørgsmålet er om det kan kalibreres GODT NOK til at det er besværet værd. Og det har man vurderet, at det kan det ikke.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2009 kl. 14:31

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Selvfølgelig kan det kalibreres, men spørgsmålet er om det kan kalibreres GODT NOK til at det er besværet værd. Og det har man vurderet, at det kan det ikke.

Nu er det jo ikke kun AV Precision som kalibrere TV, og det er klart at hvis tilgængeligheden til et bestemt mærke ikke er tilstede, så kriver man heller ikke om dette mærke at man kan og vil håndtere det.

Det lyder jo mystisk at B&O har haft kørt med D65, og de så har ændret det til 8500K, det er i og for sig fair nok. Men så kan produkterne jo også kalibreres til D65.

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2009 kl. 14:35

THX er noget man efterfølgende kan godkende sit udstyr til, og da det er en kommerciel organisation som gør det skal man også tage det med et gran salt.. ikke desto mindre er det jo en meget anvendt godkendelsesform i den proff. branche som biografer etc. dvs. at THX standarden også på et eller andet plan er nødt til at indeholde en vis seriøsitet ellers vil de jo underminere deres eget brand over tid.. derfor tror jeg faktisk også at vi vil se at jo mere THX blive brugt som salgsparameter jo mere tror jeg også man er nødt til at være opmærksom på kontrollen.. men det er jo ingen sikkerhed for kvalitet..

[/QUOTE] Det handler da blot om cool business, hvis der i biograferne er markeret med THX godkendt biograf, tænker biografgængerne, det her er en kanon god biograf. Og når så der kommer THX certificeret konsument udstyr, så tænker forbrugeren, det her må være det bedste.

Så derfor bliver der iskold forretning i et simpelt logo. Lad være med at tro det er udviklet for vores bedstes skyld.

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12452
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2009 kl. 14:50

Nu er det jo ikke kun AV Precision som kalibrere TV, og det er klart at hvis tilgængeligheden til et bestemt mærke ikke er tilstede, så kriver man heller ikke om dette mærke at man kan og vil håndtere det.

Tilgængeligheden til B&O? Selvfølgelig er der folk med B&O der kunne tænke sig at efterspørge kalibrering, og det ville jo også blive tilbudt hvis man vurderede at det kunne svare sig. Læs nu det der står på hjemmesiden; det er forklaret hvorfor det ikke tilbydes.
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2009 kl. 14:59

Det handler da blot om cool business, hvis der i biograferne er markeret med THX godkendt biograf, tænker biografgængerne, det her er en kanon god biograf. Og når så der kommer THX certificeret konsument udstyr, så tænker forbrugeren, det her må være det bedste.

Så derfor bliver der iskold forretning i et simpelt logo. Lad være med at tro det er udviklet for vores bedstes skyld.

Nu kender jeg rent faktisk nogle af dem som har lavet THX godkendelse af Biografer i danmark, og jeg kan så sige at de stiller nogle ret omfattende krav ikke alene til rum indretning osv. men også til højtaleres placering udfra faktuelle beregninger og efterfølgende målinger.. og er der ting som ikke lever op til udstukne regler får man IKKE lov til at reklamere med det... og de er helt bestemt meget hysteriske med nogle af kravene som er ufravigelige fra deres side, man får simpelthen ikke certifikatet hvis ikke der er den fornødne dokumentation som holder sig indenfor de krav der er stillet.

Jeg har min tvivl om man er lisså hysterisk med consumer products.. men det ender med at bide sig i halen hvis de ikke er... så jeg tror faktisk på der er en bedre styring med det end så mange andre kvalitetsstempler. 

Redigeret af rhsin - 01-Juli-2009 kl. 15:05
Mvh

René
Til top
Sschmidt Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-December-2007
Point: 379
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2009 kl. 22:04

Oprindeligt skrevet af alpha10 alpha10 skrev:

Jeg tror selv, at svaret er Panasonic TX-P42V10, men hvad siger I ?

Jeg siger du skal en tand op - Panasonic TH-42PF11. Men du kommer af med 2-3 gange prisen på V10.

Hvis det nu havde været 50", så havde det måske været værd at vente på VX100 plasma - der går rygter om den downsizes til 50".

Mvh Steen

Til top

Besvar Besvar Side  <1 3456>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu