recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedste Max 42" Uanset Pris ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBedste Max 42" Uanset Pris ?

Besvar Besvar Side  <1 456
Forfatter
Besked
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2009 kl. 22:56
Oprindeligt skrevet af Sschmidt Sschmidt skrev:

Oprindeligt skrevet af alpha10 alpha10 skrev:

Jeg tror selv, at svaret er Panasonic TX-P42V10, men hvad siger I ?

Jeg siger du skal en tand op - Panasonic TH-42PF11. Men du kommer af med 2-3 gange prisen på V10.

Hvis det nu havde været 50", så havde det måske været værd at vente på VX100 plasma - der går rygter om den downsizes til 50".

Mvh Steen

hvorfor skulle en monitor model fra 2008 være bedre end v10. er det noget du kan dokumenter.
Til top
Firebird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Marts-2009
Point: 2195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2009 kl. 23:01
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Oprindeligt skrevet af alpha10 alpha10 skrev:

Jeg tror selv, at svaret er Panasonic TX-P42V10, men hvad siger I ?

Jeg siger du skal en tand op - Panasonic TH-42PF11. Men du kommer af med 2-3 gange prisen på V10.

Hvis det nu havde været 50", så havde det måske været værd at vente på VX100 plasma - der går rygter om den downsizes til 50".

Mvh Steen

hvorfor skulle en monitor model fra 2008 være bedre end v10. er det noget du kan dokumenter.

Den har 18 bit ligesom de nye Samsung plasma tv. Den har sikkert også noget andet som først næste år kommer i Panasonics "normale" tv.

Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
Sschmidt Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-December-2007
Point: 379
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2009 kl. 07:30
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Mvh Steen

Hvorfor skulle den ikke være bedre? 508XD er fra 2007, og KRP-500 er fra 2008 (blev released næsten på samme dag som Pana 42PF11, såvidt jeg kan finde ud af på nettet). Begge er bedre end V10. Vi er jo enige om at billedbehandlingen i skærmen betyder mindst lige så meget som panelet selv.

Men, jeg kan ikke "dokumentere" det som sådan, jeg har faktisk ikke set et 42PF11 - her støtter jeg mig kun til andres udsagn. De er dog så entydige, at jeg godt tør komme med det indspark, at 42PF11 bør anbefales over V10, hvis vi taler billedkvalitet alene. Der er endda én her, der udtaler at den på synlige punkter slår Pio 500M - dét er dog ikke noget der skrives om så mange steder igen: http://www.avforums.com/forums/plasma-televisions/1003377-pa nasonic-professional-plasmas.html

Men hvordan ville du "dokumentere" at et Pio 4280 er bedre end V10?

Pana VX100 har så fået så mange roser med på vejen, at det godt kunne se ud til at den kan konkurrere med KRP. Men det er indtil videre 65", der muligvis kommer i 50" snart. Det vil nok være usandsynligt at se den i 42", selv til Pro brug. Derfor ikke interessant her.

Mvh Steen

Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2009 kl. 08:18
hvis en 42PF11 skulle være så meget bedre end v10, hvorfor har et de så ikke brugt det panel fremfor et neopanel.
men hvis en 42PF11 eller Pana VX100 ikke bruger dynamisk kontrast, vel jeg klappe i mine hænder.

men du har helt ret  billedbehandlingen i skærmen betyder mindst lige så meget som panelet selv.

Pio 4280 er bedre end V10. En 428 har et bedre billedekredsløb og ingen dynamisk kontrast og en noget bedre scalere, samt en mere dyb sort (grå toner).

Deres nye Pana VX100 skulle være rigtig god, men mangler en ordenligt test. Mange skrev jo også en samsung 855 er bedre end et kuro på nogle områder og var selv ved at købe et fremfor mit krp500M.
Jeg tager ikke det som bliver skrevet på avforum særlig seriøse mere, efter jeg selv var ved at lave et fejl køb. Man skal huske og lytte til de rigtig personer på avforum.

Men prisen bliver sikkert meget høj på vx100. bare se hvad de skal have for en design v10 model z11 

fremover bliver de gode plasma i 50 tommer og op, det er jeg næsten sikker på.

Redigeret af xcardman - 02-Juli-2009 kl. 08:47
Til top

Besvar Besvar Side  <1 456

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu