|
Bedste måde at kopiere mange data? |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |||
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7912 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Enig - specielt da jeg ikke kender ret meget til programmering. Men netop derfor bruger jeg kun den tekst i kommandolinien jeg får anvist og begynder ikke på at tilføje en masse andet - fordi jeg kan se i en artikel om Robocopy at man kan meget forskelligt. Men her drejer det sig jo helt enkelt om at få en 1:1 kopi af mine data, fra den ene computer til den anden - men hvordan bedst, mest sikker på det rigtige resultat - og principielt også hurtigst, men om det tager en hel nat, er ikke så vigtigt.
|
|||
Med de venligste hilsener
Thorvald. |
|||
![]() |
|||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19556 |
||
Thorvald, hvorfor vil du bruge diverse programmer til det, når du kan lave fildeling på den gamle computer og bruge stifinderen på den nye til at kopiere data med?
Inden den første uge er gået, har du fået installeret alle mulige unødvendige programmer på din computer, frem for blot at bruge de simple værktøjer Windows i forvejen tilbyder dig. Alle de nye gratisprogrammer gør ikke din computer hurtigere...... Klaus
|
|||
![]() |
|||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10476 |
||
Har du husket at tømme papirkurven inden du starter med at kopiere? Flemming
|
|||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|||
![]() |
|||
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7912 |
||
Måske ikke. Men jeg forstår det heller ikke helt, fordi papirkurven ligger jo ikke på nogen af de drev jeg kopierer fra. Men er det så fordi, hvis der ligger noget i papirkurven fra de drev, så linker det tilbage til drevet - for at man har muligheden for at genoprette filen?? Er det derfor?
|
|||
Thorvald. |
|||
![]() |
|||
||
Jeg er helt enig og det er også frustrerende. Jeg troede jo at jeg bare kunne bruge min backup, som Goodsync programmet har lavet (tager backup (synkroniserer en vej), hver gang jeg tænder computeren, dvs. normalt min. 1 gang om dagen). Men jeg synes ikke det virker som om det virker lige så godt som sidste gang jeg skiftede computer. Men nu siger du fildeling og så tænker jeg - hmmm, hvad? Jeg har en fornemmelse af hvad du mener, men jeg har aldrig prøvet det, så jeg ved ikke helt, hvad det går ud på og hvordan man gør det. Min fornemmelse siger mig at det er et eller andet med Windows fildeling på hjemmenetværk, dvs. via Internet. Men præcis hvordan det vil virke til at kopiere dataene fra en computer til en anden ved jeg så ikke. Er det den her artikel jeg skal kigge efter? Men hvordan "modtager" (downloader?) jeg så filerne på den nye computer?
|
|||
Thorvald. |
|||
![]() |
|||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19556 |
||
Fildeling via hjemmenetværket (LAN) ikke via internet (WAN)
Du modtager ikke, jeg kopierer lige lidt ind fra mit sidste indlæg: "og bruge stifinderen på den nye til at kopiere data med". Win+E starter stifinderen og her kan du finde "netværk" og derunder de computere der deler filer. Klaus
|
|||
![]() |
|||
||
Ok, so far so good. Men hvordan får jeg forbindelse? Den spørger efter legitimationsoplysninger til netværket. Og selvom jeg synes jeg skriver navnet på wi-fi forbindelsen rigtigt og password, så siger den at enten er brugernavnet eller adgangskoden forkert???
|
|||
Thorvald. |
|||
![]() |
|||
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5300 |
||
Ellers skal PC bruge kræfter på at flytte dem til papirkurvs drevet, som jo kan være på anden fysisk (ikke kun partition) disk.
Det er ihvertfald det jeg har oplevet med USB drev som flyttes mellem flere PC'er. Der skal man huske at tømme papirkurven på den PC de blev slettet på. ![]() |
|||
Mvh. JørgenT
|
|||
![]() |
|||
||
#JørgenT: Ok fair nok. Det kan godt give udmærket mening.
|
|||
Thorvald. |
|||
![]() |
|||
||
Er der nogen, der ved hvordan jeg får adgang til de delte filer via hjemmenetværket? Jeg kan se på den gamle computer at de er delt, ved at skrive \\localhost i stifinderens adresselinie. Men hvordan får jeg adgang til dem på den nye computer?
|
|||
Thorvald. |
|||
![]() |
|||
||
Nu kan jeg se de delte drev på den nye computer, dvs. jeg kan åbne den gamle computer som netværksdrev - men den siger at jeg ikke har adgangstilladelse til de delte drev, når jeg prøver at åbne dem?? Hvordan får jeg det (giver mig selv det)?
|
|||
Thorvald. |
|||
![]() |
|||
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5300 |
||
og angiv hvem der skal deles med (hjemmegruppe ?) Så vidt jeg husker, er noget tid siden efterhånden
![]() |
|||
Mvh. JørgenT
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |