recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - bedste måde at spille digital musik
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketbedste måde at spille digital musik

Besvar Besvar Side  123 6>
Forfatter
Besked
Yegermister Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Marts-2009
Status: Offline
Point: 136
Direkte link til dette indlæg Emne: bedste måde at spille digital musik
    Sendt: 18-Januar-2011 kl. 20:04

Hey folkens :)

Da jeg ikke lige føler for at bruge voldsomt mange penge på en ny cd-afspiller overvejer jeg kraftigt at rippe alle min cd'er i stedet for, især eftersom jeg har en ganske habil DAC. Jeg vil dog gerne kunne have det sådan at jeg ikke skal ind og tænde min stationære hver gang jeg skal høre musik. Derfor leder jeg efter en løsning hvor jeg kan have alt mit musik til at ligge på en eller andet slags dedikeret server/afspiller der kan stå umiddelbart tæt på forstærkeren / dac'en (om ikke andet så for at spare penge på kabelet :P )

Hvad skal man have fat i? Det BEHØVER ikke koste en formue :)

Mvh

Til top
hpdahl Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 19-Februar-2008
Sted: Denmark
Point: 315
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2011 kl. 21:08
Oprindeligt skrevet af Yegermister Yegermister skrev:

Da jeg ikke lige føler for at bruge voldsomt mange penge på en ny cd-afspiller overvejer jeg kraftigt at rippe alle min cd'er i stedet for, især eftersom jeg har en ganske habil DAC. Jeg vil dog gerne kunne have det sådan at jeg ikke skal ind og tænde min stationære hver gang jeg skal høre musik. Derfor leder jeg efter en løsning hvor jeg kan have alt mit musik til at ligge på en eller andet slags dedikeret server/afspiller der kan stå umiddelbart tæt på forstærkeren / dac'en (om ikke andet så for at spare penge på kabelet :P )

Hvad skal man have fat i? Det BEHØVER ikke koste en formue :

Hvad med en usbharddisk og en Squeezebox Touch. Touchen kan af og til fås i elgiganten til ca 1800 kr. Da den også kan virke som server for musikken, kan du senere via trådløs sætte andre enheder op i huset. Touchen kan styres fra din iphone/android
MVH
HPDahl
Til top
TiXe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-Juli-2008
Point: 270
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2011 kl. 21:35
en Ipod touch og en airport express

Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2011 kl. 23:39
Tixe: Hvor mange albums (i lossless kvalitet) er der plads til på en ipod touch og kan der overføres digitalt fra airport express til dac'en?

Hvis det skal være en budgetløsning, vil jeg foreslå en Squeezebox Classic og en QNAP eller Synology NAS fra brugtmarkedet - vil tro du kan få en ganske habil løsning for under 2000kr.

Eksempel:
Squeezebox Classic - http://www.dba.dk/netvaerksafspiller-logitech/id-71179777/ (Classic burde kunne fås til omkring 500-700kr)
Synology DS-209 m. 1TB - http://www.dba.dk/synology-ds209-nas-inkl/id-71048524/ (bør koste omkring 1200-1300kr)

Hvis du så bliver glad for systemet, kan du sagtens opgradere efterfølgende med flere Squeezeboxe til resten af huset/lejligheden. (Jeg har selv bokse i køkkenet, stuen, kontoret og på jobbet - overvejer om det vil være overkill til badeværelset...)
Til top
Bric Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-Juli-2010
Sted: Danmark
Point: 121
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2011 kl. 08:13
Oprindeligt skrevet af hpdahl hpdahl skrev:

Oprindeligt skrevet af Yegermister Yegermister skrev:

Hvad skal man have fat i? Det BEHØVER ikke koste en formue :

Hvad med en usbharddisk og en Squeezebox Touch. Touchen kan af og til fås i elgiganten til ca 1800 kr. Da den også kan virke som server for musikken, kan du senere via trådløs sætte andre enheder op i huset. Touchen kan styres fra din iphone/android

Skal der ikke sættes en computer til at køre squeezeserver ?
Til top
hpdahl Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2011 kl. 08:40
Oprindeligt skrevet af Bric Bric skrev:

Skal der ikke sættes en computer til at køre squeezeserver ?
Nej. Ikke hvis man køber en Squeezebox Touch. Den har indbygget server. Der skal bare sættes ekstern enhed såsom usbnøgle/harddisk o.a.
Den kan derefter afspille og også videresende via trådløs til eksterne Squeeze-enheder
Den kan styres via touchskærmen, Iphone (ipeng app) eller lignende eller den lille infarøde fjernbetjening der følger med.
MVH
HPDahl
Til top
rktdi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Horsens, DK
Point: 624
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2011 kl. 09:43
hej - jeg vil lige være med her..

hvis man køber en SB Touch, kan man så bare sætte en 32 gb USB stik (evt. en 64 GB :-) ) ind i den - og så kører det??
eller skal det være en ekstern harddisk?
Sony KD-65XE8505/Sony STR-DN1060/Panasonic PMB-BD60/Nvidia Shield
M&K K7+K5 / Velodyne SPL800i
Til top
hpdahl Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2011 kl. 10:11
Oprindeligt skrevet af rktdi rktdi skrev:

hej - jeg vil lige være med her..

hvis man køber en SB Touch, kan man så bare sætte en 32 gb USB stik (evt. en 64 GB :-) ) ind i den - og så kører det??
eller skal det være en ekstern harddisk?
Jep.
SqueezeboxToushen skal lige sættes op til netværket. Meget let.
Man vælger så squeezeserver på sin touch og lade den scanne stikken (eller SD kort) for covers og tags.
Så er du kørende.
info:
Squeezebox Touch har en analog RCA-udgang, en digital Toslink-udgang og en digital coax-udgang, ligesom der er minijack-udgang for tilslutning af hovedtelefoner

Redigeret af hpdahl - 19-Januar-2011 kl. 10:16
MVH
HPDahl
Til top
rktdi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Horsens, DK
Point: 624
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2011 kl. 10:13
må da eje sådan en - lever åbenbart under en sten, siden jeg ikke vidste det. :-)

- hvor købes Touch mest fornuftig prismæssigt..?
Sony KD-65XE8505/Sony STR-DN1060/Panasonic PMB-BD60/Nvidia Shield
M&K K7+K5 / Velodyne SPL800i
Til top
hpdahl Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2011 kl. 10:20

må da eje sådan en - lever åbenbart under en sten, siden jeg ikke vidste det. :-)

- hvor købes Touch mest fornuftig prismæssigt..?
Elgiganten online har den af og til til 1800-1900 kr.
I øjeblikket 2200.
Men på HIFIpriser: fra 1893 kr
MVH
HPDahl
Til top
hpdahl Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2011 kl. 10:33

Der er måske også andre spændende tiltag til afvikling på vej til touchen. hvis da ikke KODA spænder ben.
MVH
HPDahl
Til top
Yegermister Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Marts-2009
Point: 136
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2011 kl. 10:58

Hej Folkens :)

Tak for jeres svar. Jeg kan da godt fornæmme at det ikke kan være anderledes end at man må have anskaffet sig en Squeezebox touch! En ekstern harddisk koster jo ikke alverden mere alligevel :)

Det eneste der er lidt synd er at man ikke har valgt at lave displayet lidt mere transportabelt, så jeg ikke behøvede at have boksen til at stå forholdsvist tæt på DAC'en og forstærkeren (et langt godt coax kabel koster grumt meget!). Jeg har dog alligevel planer om at anskaffe mig en Harmony One på et tidspunkt, hvilket selvfølgelig løser en del af problemerne.

Igen mange slags tak for hjælpen

Mvh

edit: Kan se at folk også skriver at Squeezebox duet kan fungere hvis man har en NAS, såsom Qnap TS-109. Hvordan vil det fungere i forhold til Touch versionen?

Redigeret af Yegermister - 19-Januar-2011 kl. 11:04
Til top

Besvar Besvar Side  123 6>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu