recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - bedste måde at spille digital musik
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketbedste måde at spille digital musik

 Besvar Besvar Side  <1234 6>
Forfatter
Besked
Toebs Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 221
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2011 kl. 11:00

Hvis du kan leve med 64GB, så ville jeg gå efter løsningen med airport express + ipod touch.  Så får du to stykker udstyr, som også kan bruges til andet nice, end kun lige at sende musik trådløst.

Uden at have prøvet squeezeboxen, så vil jeg også tro, at det er mere nice at navigere rundt i musik på ipoden, end med squeezen's remote.

[Edit] Men kan godt se, at sådan en 64GB ipod touch, heller ikke er helt gratis fra ny!


Redigeret af Toebs - 19-Januar-2011 kl. 11:51
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2011 kl. 11:23
Hvis din DAC har optisk indgang, kan du købe et 5m optisk kabel for ca. 60kr (http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.28551)

Den receiver der følger med duet-løsningen har ikke infrarød indgang og kan dermed ikke styres fra din (kommende) Harmony One - derudover fungerer controlleren over wifi og du vil dermed alligevel have mindst 2 fjernbetjeninger liggende... Touch, Radio, Boom og Classic kan alle styres med infrarøde fjernbetjeninger (alle SB-fjernbetjeninger kan styre alle disse bokse) og samtlige bokse (inkl. Receiver) kan styres med Controlleren (da denne sådan set styrer serveren direkte via wifi og serveren derefter styrer den tilkoblede boks).

Du skal være opmærksom på at den server der er indbygget i en Touch er en "lite" udgave, hvor der ikke er lige så mange muligheder eller features som en serverinstallation på eksempelvis en NAS. (Dvs. eks. plugins er vist ikke muligt) - kan lidt sammenlignes med en Sonos, hvor du også er lidt låst på serverdelen, men på trods af det kan det sagtens være en rigtig fin løsning.

Displayet på Touch'en tilpasser sig forøvrigt i forhold til din "nærhed" - hvis du er tæt på/styrer det med touch får du et display med mindre skrift/flere oplysninger og hvis du er længere væk bliver skriften større/færre oplysninger.

Alle squeezebokse kan derudover også styres med et webinterface (vist ikke med lite-udgaven af serveren, men med en dedikeret server) eller med iPeng-applikationen på en iPad/iPod Touch/iPhone eller med et tilsvarende program til Android-baserede telefoner. Til sidst er det også muligt at styre Boom, Radio og Touch med enten knapper eller touch.
Til top
ashdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 688
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2011 kl. 11:41
Skal det være billigt så tag en squeeze.
 
skal det være godt, så tag Sonos.
Til top
rktdi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Horsens, DK
Status: Offline
Point: 624
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2011 kl. 11:46
lige et "dumt" spørgsmål - hvad med den optiske udgang på Touch? - hvem står så for afkodning af signalet, DAC i touch eller i forstærker? hvad med kvaliteten, hvilken opsætning giver det bedste?

 

Sony KD-65XE8505/Sony STR-DN1060/Panasonic PMB-BD60/Nvidia Shield
M&K K7+K5 / Velodyne SPL800i
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2011 kl. 11:46
ash: Det vil være hensigtsmæssigt at uddybe dit indlæg med nogle konkrete informationer - så bliver det brugbart og ikke blot et oplæg til flamewar...
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2011 kl. 11:49
Oprindeligt skrevet af rktdi rktdi skrev:

<DIV =msg>lige et "dumt" spørgsmål - hvad med den optiske udgang på Touch? - hvem står så for afkodning af signalet, DAC i touch eller i forstærker? hvad med kvaliteten, hvilken opsætning giver det bedste?
Det afhænger af din DAC... hvis du bruger analoge kabler og dermed DAC'en i Touch'en styrer den afkodning af signalet og hvis du bruger optisk/coaxial så fodres din DAC med et digitalt signal som den efterfølgende afkoder. Den DAC der er indbygget i Touch'en er vist ret god til prisen - men hvis du har en fornuftig DAC kan den sikkert godt hamle op Touch'en - og så er det måske også et spørgsmål om hvilken lyd du foretrækker - den kan jo godt blive lidt farvet af DAC'en.
Til top
ashdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 688
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2011 kl. 12:25
Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

ash: Det vil være hensigtsmæssigt at uddybe dit indlæg med nogle konkrete informationer - så bliver det brugbart og ikke blot et oplæg til flamewar...
 
Jamen det er ikke mere besværligt end det.
 
Squeeze fungere ja, det er ikke så dyrt. Men det fungere ikke specielt godt. Man skal have det skodet server software installeret på enten en Nas eller en pc.
 
Sonos, Ja det er dyrer end Sonos, men for fanden hvor det spiller max, du skal bare pege den på et spare, og så kører det, intet server software eller noget.
 
Lydkvali, så synes jeg min Sonos lyder en tand bedre end den squeeze jeg havde.
 
Desuden giver Sonos langt mere glæde hos konen, Squeeze gad hun ikke bruge, det var for besværligt, men Sonos bruger hun konstant. Bare som en lille side gevinst hvis der nu skulle være en bedre halvdel med inde i billedet.
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2011 kl. 12:43
Oprindeligt skrevet af ashdk ashdk skrev:

Squeeze fungere ja, det er ikke så dyrt. Men det fungere ikke specielt godt. Man skal have det skodet server software installeret på enten en Nas eller en pc.
At det ikke fungerer godt er en påstand og med udgangspunkt i mit eget setup også en forkert påstand - det fungerer fremragende og giver både god lydkvalitet, fleksibel opsætning og rimelig billig løsning. Påstand med Server software er direkte forkert - læs tråden.

Oprindeligt skrevet af ashdk ashdk skrev:

Sonos, Ja det er dyrer end Sonos, men for fanden hvor det spiller max, du skal bare pege den på et spare, og så kører det, intet server software eller noget.
Server softwaren er indbygget i Sonos-boksen og du er ret låst dér - det giver nogle fordele og ulemper - det er nemmere, men ikke særlig fleksibelt. Touch'en giver dig så mere eller mindre samme mulighed med en indbygget server, men kan også de andre sædvanlige Squeezebox-tricks.

Oprindeligt skrevet af ashdk ashdk skrev:

Lydkvali, så synes jeg min Sonos lyder en tand bedre end den squeeze jeg havde.
Tror ikke der direkte er en vinder her - dog er der forskel på kvaliteten af de forskellige squeezebokse - tror ikke der er meget som eks. kan hamle op med en Transporter, men sandsynligt at en Receiver kan udspilles af nogle Sonos-bokse - ved dog at bl.a. Touch'en har fået meget ros for lydkvaliteten og også har fået tildelt nogle priser - endda af hifi-magasiner.

Oprindeligt skrevet af ashdk ashdk skrev:

Desuden giver Sonos langt mere glæde hos konen, Squeeze gad hun ikke bruge, det var for besværligt, men Sonos bruger hun konstant. Bare som en lille side gevinst hvis der nu skulle være en bedre halvdel med inde i billedet.
Det har måske noget at gøre med den opsætning du lavede - her er det yderst populært og de sidste par forespørgsler er faktisk kommet fra kæresten - bogmærker til lydbøger, podcasts fra DR og vejrudsigt på Boom'en i standby-mode.

Det virker som om Sonos nok er det rigtige for dig, men dit indlæg glimrer ved fraværet af nogle ikke-subjektive fakta som klarlægger, hvorfor det er en bedre løsning end Squeezebox. (I trådstarters tilfælde er det dog en håbløs løsning, men derfor kan den da godt nævnes for andre interesserede).
Til top
ashdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 688
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2011 kl. 13:04
Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

Oprindeligt skrevet af ashdk ashdk skrev:

Squeeze fungere ja, det er ikke så dyrt. Men det fungere ikke specielt godt. Man skal have det skodet server software installeret på enten en Nas eller en pc.
At det ikke fungerer godt er en påstand og med udgangspunkt i mit eget setup også en forkert påstand - det fungerer fremragende og giver både god lydkvalitet, fleksibel opsætning og rimelig billig løsning. Påstand med Server software er direkte forkert - læs tråden.

Oprindeligt skrevet af ashdk ashdk skrev:

Sonos, Ja det er dyrer end Sonos, men for fanden hvor det spiller max, du skal bare pege den på et spare, og så kører det, intet server software eller noget.
Server softwaren er indbygget i Sonos-boksen og du er ret låst dér - det giver nogle fordele og ulemper - det er nemmere, men ikke særlig fleksibelt. Touch'en giver dig så mere eller mindre samme mulighed med en indbygget server, men kan også de andre sædvanlige Squeezebox-tricks.

Oprindeligt skrevet af ashdk ashdk skrev:

Lydkvali, så synes jeg min Sonos lyder en tand bedre end den squeeze jeg havde.
Tror ikke der direkte er en vinder her - dog er der forskel på kvaliteten af de forskellige squeezebokse - tror ikke der er meget som eks. kan hamle op med en Transporter, men sandsynligt at en Receiver kan udspilles af nogle Sonos-bokse - ved dog at bl.a. Touch'en har fået meget ros for lydkvaliteten og også har fået tildelt nogle priser - endda af hifi-magasiner.

Oprindeligt skrevet af ashdk ashdk skrev:

Desuden giver Sonos langt mere glæde hos konen, Squeeze gad hun ikke bruge, det var for besværligt, men Sonos bruger hun konstant. Bare som en lille side gevinst hvis der nu skulle være en bedre halvdel med inde i billedet.
Det har måske noget at gøre med den opsætning du lavede - her er det yderst populært og de sidste par forespørgsler er faktisk kommet fra kæresten - bogmærker til lydbøger, podcasts fra DR og vejrudsigt på Boom'en i standby-mode.

Det virker som om Sonos nok er det rigtige for dig, men dit indlæg glimrer ved fraværet af nogle ikke-subjektive fakta som klarlægger, hvorfor det er en bedre løsning end Squeezebox. (I trådstarters tilfælde er det dog en håbløs løsning, men derfor kan den da godt nævnes for andre interesserede).
 
Som du selv nævner så er den en fin løsning for dig, og det er super, nu var der kun nævn squeeze i tråden, så synes jeg kun det er værd at nævne Sonos også, så trådstarter har muligheden for at undersøge dette.
 
Jeg gider ærligt ikke kaste mig ud i længere argumenter hvorfor jeg synes Sonos er bedre. Fordi Sonos er bedre til mig og mit setup, jeg synes aldrig Squeeze fungerede helt godt (det var før Touch og alt det). Jeg tror det er bedst at lade den ligge ved at Squeeze er bedst til dig, og Sonos er bedst til mig. For vi bliver alligevel aldrig enige om andet.
Transporteren er et dårligt argument, du kan få det syge Sonos setup for samme pris. Og så findes der et hav af andre hignend ting der kan nakke den hvis du bare har kassen til det.
Du kan såd
Til top
hpdahl Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 315
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2011 kl. 13:14
Oprindeligt skrevet af ashdk
<DIV>Squeeze fungere ja, det er ikke så dyrt. Men det fungere ikke specielt godt. Man skal have det skodet server software installeret på enten en Nas eller en pc.</DIV>
<DIV> [/QUOTE ashdk
Squeeze fungere ja, det er ikke så dyrt. Men det fungere ikke specielt godt. Man skal have det skodet server software installeret på enten en Nas eller en pc.
 [/QUOTE skrev:

Helt sikker på du og din kone ikke har prøvet Touchen.
Ingen NAS eller PC  - softwaren kører på Touchen.
Jeg har indtil videre sat 8 stk. Touch op for fo
Helt sikker på du og din kone ikke har prøvet Touchen.
Ingen NAS eller PC  - softwaren kører på Touchen.
Jeg har indtil videre sat 8 stk. Touch op for forskellige brugere i forskellige aldersgrupper. Der er INGEN der har problemer med interfacet. Tværtimod. De fleste foretrækker dog at bruge ipodtouch eller andet til styring.
MVH
HPDahl
Til top
ashdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 688
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2011 kl. 13:35
Oprindeligt skrevet af hpdahl hpdahl skrev:

Oprindeligt skrevet af ashdk 
<DIV>Squeeze fungere ja, det er ikke så dyrt. Men det fungere ikke specielt godt. Man skal have det skodet server software installeret på enten en Nas eller en pc.</DIV>
<DIV> </td></tr></table> </DIV>
<DIV>Helt sikker på du og din kone ikke har prøvet Touchen.</DIV>
<DIV>Ingen NAS eller PC  - softwaren kører på Touchen.</DIV>
<DIV>Jeg har indtil videre sat 8 stk. Touch op for forskellige brugere i forskellige aldersgrupper. Der er INGEN der har problemer med interfacet. Tværtimod. De fleste foretrækker dog at bruge ipodtouch eller andet til styring.</DIV>[/QUOTE ashdk
Squeeze fungere ja, det er ikke så dyrt. Men det fungere ikke specielt godt. Man skal have det skodet server software installeret på enten en Nas eller en pc.
 
Helt sikker på du og din kone ikke har prøvet Touchen.
Ingen NAS eller PC  - softwaren kører på Touchen.
Jeg har indtil videre sat 8 stk. Touch op for forskellige brugere i forskellige aldersgrupper. Der er INGEN der har problemer med interfacet. Tværtimod. De fleste foretrækker dog at bruge ipodtouch eller andet til styring.
[/QUOTE skrev:

 
Nej det har jeg ikke, og ser ingen grund til det når jeg har Sonos.
Men kan softwaren i touchen trække fra et share? eller skal der så server software til?
 
Nej det har jeg ikke, og ser ingen grund til det når jeg har Sonos.
Men kan softwaren i touchen trække fra et share? eller skal der så server software til?
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2011 kl. 13:40
Inden tråden helt løber løbsk i endnu en Squeezebox vs. Sonos så lad os vende tilbage til trådstarters forespørgsel efter en god, billig mulighed for at afspille digital musik uden brug af en computer. Både Squeezebox og Sonos har fordele og ulemper - gode og dårlige sider - længere er den vist ikke.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu