Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Muele
Guld medlem
Oprettet: 14-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 747
|
Sendt: 20-Januar-2011 kl. 12:03 |
On topic:
Da jeg ikke lige føler for at bruge voldsomt mange penge på en ny cd-afspiller overvejer jeg kraftigt at rippe alle min cd'er i stedet for, især eftersom jeg har en ganske habil DAC. Jeg vil dog gerne kunne have det sådan at jeg ikke skal ind og tænde min stationære hver gang jeg skal høre musik. Derfor leder jeg efter en løsning hvor jeg kan have alt mit musik til at ligge på en eller andet slags dedikeret server/afspiller der kan stå umiddelbart tæt på forstærkeren / dac'en (om ikke andet så for at spare penge på kabelet :P )
Hvad skal man have fat i? Det BEHØVER ikke koste en formue :) |
Prøv en Squeezebox touch med en usb harddisk. Den leverer præcis det du efterlyser. Vælg en disk med egen strømforsyning. De fleste diske der trækker strøm via usb-kablet trækker mere end den vedtagne standard, og det kan touchen ikke levere.
|
 |
hpdahl
Super bruger
Oprettet: 19-Februar-2008
Point: 315
|
Sendt: 20-Januar-2011 kl. 12:21 |
ashdk
Når du nu ligger det på en usb disk i en touch, kan du så udbygge og få det ind i andre rum?
[/QUOTE skrev:
Ja. touchen virker som server. Man vælger selv om man kabler eller bruger trådløs (hvis man har et trådløst net i hu |
Ja. touchen virker som server. Man vælger selv om man kabler eller bruger trådløs (hvis man har et trådløst net i huset)
Man kan sende til Squeezebox - boom, radio, reciever, classic eller en anden touch.
Man kan også installere software på sin computer og hente musikken til den. Koble den til en forstærker eller højttalere. Børnene har sikkert computer på værelset i forvejen.
|
MVH
HPDahl
|
 |
ashdk
Guld medlem
Oprettet: 10-Oktober-2006
Point: 688
|
Sendt: 20-Januar-2011 kl. 12:27 |
Jeg har aldrig skrevet Squeeze var noget lort, jeg har blot sagt mindre godt i mine øjne. Nu skal du ikke fordreje det jeg har skrevet. Mine præcise ord var:
Skal det være billigt så tag en squeeze.
skal det være godt, så tag Sonos.
Forklar mig lige hvor jeg skriver at squeeze er noget lort.
Nej du er ikke galt på den med netværk, men det fremgår ikke om der er net forbindelse hvor tingene skal stå, så du kan ikke vide om det er nødvendigt eller ej.
Tjo det budget du selv har fremsat, igen du ved ikke hvad behovet og mulighederne er for en controller. Og jeg har hele tiden sagt at Sonos var en dyrere løsning, jeg har aldrig påstået at det kunne gøres for de samme penge. Du ligger fokus på penge, jeg ligger fokus på det som jeg synes er det bedste system velvidene det er dyrere.
Prøv nu at forstå jeg ikke har noget imod squeeze eller at du har valgt det, men at blot jeg har valgt noget andet grundet mine erfaringer med squeeze. Jeg synes Sonos er bedst, jeg synes det er ginalt og spiller max. Jeg synes Squeeze er mindre godt, men dækker det dit behov og du er glad, jamen så er tingene som de skal være.
Grunden til mit tyndelæg er sådan et at give folk en chance for at google det lidt selv, og se hvad det er, så kan man altid spørge ind til det.
|
 |
Muele
Guld medlem
|
Sendt: 20-Januar-2011 kl. 12:33 |
ashdk skrev:
Det der basta holder ikke, sorry to say, men at sige den overordnet betjening er lettere fordi du har 6 preset knapper holder ikke hvis man skal se på nemheden af den overordnet betjening.
|
Basta er meget bastant. Det var selvfølgelig ment som en provokation.
Men det ændrer ikke pointen. Det dur ikke at basal betjening kræver en masse fedten rundt. Sonos har jo også nogle få hardbuttons både på afspillere og CR200.
Kan børn på 3 år bruge Sonos? De kan bruge Squeeze. Begrænset selvfølgelig, men dog...
Der hvor jeg synes at det halter lidt for Squeeze, er hvor man gerne vil høre en cd, men ikke ved hvilken. Der er den lille skærm på controlleren og telefonen ret begrænsende når man scroller dernedad. Der findes så et pc-program, hvor man kan få vist sit cd-bibliotek som en slags album-tæppe. Man kan sortere og filtrere efter farve. Det hedder Moose og er værd at prøve, hvis man har et squeezesetup kørende. Det giver lidt hen i retningen af at sidde og flippe gennem cd-skuffen i gamle dage. Jeg ved ikke om Sonos CR200 håndterer det bedre, eller deres phone-apps gør det?
|
 |
ashdk
Guld medlem
Oprettet: 10-Oktober-2006
Point: 688
|
Sendt: 20-Januar-2011 kl. 13:00 |
Muele skrev:
ashdk skrev:
Det der basta holder ikke, sorry to say, men at sige den overordnet betjening er lettere fordi du har 6 preset knapper holder ikke hvis man skal se på nemheden af den overordnet betjening.
|
Basta er meget bastant. Det var selvfølgelig ment som en provokation.
Men det ændrer ikke pointen. Det dur ikke at basal betjening kræver en masse fedten rundt. Sonos har jo også nogle få hardbuttons både på afspillere og CR200.
Kan børn på 3 år bruge Sonos? De kan bruge Squeeze. Begrænset selvfølgelig, men dog...
Der hvor jeg synes at det halter lidt for Squeeze, er hvor man gerne vil høre en cd, men ikke ved hvilken. Der er den lille skærm på controlleren og telefonen ret begrænsende når man scroller dernedad. Der findes så et pc-program, hvor man kan få vist sit cd-bibliotek som en slags album-tæppe. Man kan sortere og filtrere efter farve. Det hedder Moose og er værd at prøve, hvis man har et squeezesetup kørende. Det giver lidt hen i retningen af at sidde og flippe gennem cd-skuffen i gamle dage. Jeg ved ikke om Sonos CR200 håndterer det bedre, eller deres phone-apps gør det? |
Jeg ved ikke om børn på 3 kan bruge Sonos, det skal jeg svare på om 1½ år.
Jeg synes personligt at Sonos er super nemt at browse rundt i, og skærmen har en fin størrelse til det.
Jeg har ikke en CR200, jeg synes den er alt alt for dyr, så bruger iphone/ipad, oprindeligt var det en ipod touch, dog er den skiftet ud med et par iphones og en ipad nu.
Redigeret af ashdk - 20-Januar-2011 kl. 13:04
|
 |
serano
Super bruger
Oprettet: 30-Oktober-2008
Sted: Aalborg,Danmark
Point: 331
|
Sendt: 23-Januar-2011 kl. 22:41 |
Med fare for at starte en kæmpe krig igen..
Er der nogen af jer der har erfaring med hvor hurtigt/let det er at søge i sine numre henholdsvis Sonos og Squeezebox ? :)
Gerne erfaringer fra en Android remote, hvis der er nogen der har prøvet det.
|
Samsung 65NU7455 Sonos Playbase + 4xPlay1 Synology Apple TV4K PS4
|
 |
justrace
Guld medlem
Oprettet: 06-August-2009
Sted: Mindanao, Ph
Point: 1490
|
Sendt: 24-Januar-2011 kl. 04:41 |
Android remote må blive SqueezeCommander. :) Det andet holder jeg mig lige ude af..... :D
|
|
 |
Muele
Guld medlem
|
Sendt: 24-Januar-2011 kl. 08:24 |
Jeg har lige lavet et par søgninger med SqueezeCommander.
Via internet, fra mit arbejde.
En søgning på tre bogstaver, var 1-2 sekunder om at levere 4 resultater incl load af album billeder. Lavede den samme søgning i google toolbar. Det tog ca den samme tid, men uden billeder. Dog leverede den 18 mio resultater, men viste selvsagt ikke dem alle. Så hvis Google er hurtig nok, så er SB søgning det også ;)
Nu er mit system kendt for at være langsomt i forhold til mange andres. Så med en bedre server og via hjemmenetværket istedet for internettet, vil jeg tro at søgeresultatet kommer så hurtigt at du ikke fornemmer nogen forsinkelse.
Det kan være at der er andre der har lyst til at byde ind?
|
 |
Muele
Guld medlem
|
Sendt: 24-Januar-2011 kl. 08:30 |
Mht til hvor let det er: SB controlleren har et punkt under hjemme-menuen der hedder Søg. Det bliver ikke lettere. Søgning foregår så via drejehjulet, som ikke er optimalt. Men da man ofte kan nøjes med ca tre bogstaver i søgningen, synes jeg det er ok.
Med Squeezecommander skal man navigere til det man vil søge i f.eks "nye numre", "genre" eller "alle numre", og så trykke menuknappen og så trykke på luppen. Lidt mere bøvlet. Til gengæld har man så et fuldt tastatur at taste søgningen ind i.
|
 |
serano
Super bruger
|
Sendt: 24-Januar-2011 kl. 12:53 |
Muele: Mange tak, fantastisk med de bruger indlæg der er så nyttige
Jeg har tænkt mig at købe touch versionen :) så logitech-controlleren bliver ikke aktuel, er der nogen der kan byde ind med hvor hurtigt og brugbart det er at benytte touch funktionen?
|
|
 |
hpdahl
Super bruger
Oprettet: 19-Februar-2008
Point: 315
|
Sendt: 24-Januar-2011 kl. 14:32 |
serano skrev:
Muele: Mange tak, fantastisk med de bruger indlæg der er så nyttige
Jeg har tænkt mig at købe touch versionen :) så logitech-controlleren bliver ikke aktuel, er der nogen der kan byde ind med hvor hurtigt og brugbart det er at benytte touch funktionen? |
Jeg synes det går hurtigt og det er nemt.
Vil du bruge den indbyggede server, eller sætte NAS eller computer op til at servicere den?
Hvis det sidste er tilfældet, afhænger din hastighed jo af kvaliteten af den eksterne enhed. (Læs hovedsagelig RAM).
|
MVH
HPDahl
|
 |
serano
Super bruger
|
Sendt: 24-Januar-2011 kl. 22:13 |
Det bliver en Synology DS 209, er den ok ? :)
|
|
 |