recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedste måde at spille gamle pc spil
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bedste måde at spille gamle pc spil

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
AndersHP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AndersHP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Bedste måde at spille gamle pc spil
    Sendt: 13-December-2016 kl. 07:40
Halløj

Jeg prøver lige at høre den gængse mening herinde.
Min kæreste øffer om, at hun gerne vil kunne spille sine gamle Zoo Tycoon og Sims spil, og da vi kun har Macs i huset, og jeg bruger al min gaming tid på at bygge min egen arkade (og derfor egentlig sagtens kan forstå hende!), så tænkte jeg lidt over hvordan man lettest får sådan et setup op at køre.

Jeg magter ikke at give mig i kast med Bootcamp på Mac, men det burde jeg måske?

Alternativt overvejede jeg at købe en brugt Lenovo bærbar (el.lign), smide en SSD harddisk i, installere Windows 10, og mon ikke man herfra kan komme langt?

Nogle andre, måske bedre, bud?
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7123
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2016 kl. 09:05
du magter ikke Bootcamp   men bruger gerne meget tid på en gammel bærebar. Confused

Mon ikke du kommer til at bruge mere tid på den løsning.

fordelen er selvfølgelig at du får Mac for dig selv mens der spilles

Til top
AndersHP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-August-2008
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AndersHP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2016 kl. 09:11
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

du magter ikke Bootcamp   men bruger gerne meget tid på en gammel bærebar. Confused

Mon ikke du kommer til at bruge mere tid på den løsning.

Jeg tænker bare om ikke det er bedre at få en dedikeret Windows maskine, i stedet for prøve at få Windows til at køre på en Mac, når jeg i forvejen har en opgave i at få gamle spil til at køre i Windows. I mit hoved lyder det nærmest som at bede om en masse kompatibiltetsproblemer.

Men der er måske slet ingen issues med at få Bootcamp til at fungere på en Mac, og den opfører sig 100% som en Windows maskine ville? Hvad med opsætning af hardwaren, som er bygget til Mac, vil det virkelig ikke skabe problemer når man kører Windows på det og begynder at afvikle grafik og lyd?
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Point: 1562
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2016 kl. 09:48
Oprindeligt skrevet af AndersHP AndersHP skrev:

Halløj

Min kæreste øffer om, at hun gerne vil kunne spille sine gamle Zoo Tycoon og Sims spil, og da vi kun har Macs i huset, og jeg bruger al min gaming tid på at bygge min egen arkade (og derfor egentlig sagtens kan forstå hende!), så tænkte jeg lidt over hvordan man lettest får sådan et setup op at køre.

Jeg magter ikke at give mig i kast med Bootcamp på Mac, men det burde jeg måske?

Alternativt overvejede jeg at købe en brugt Lenovo bærbar (el.lign), smide en SSD harddisk i, installere Windows 10, og mon ikke man herfra kan komme langt?

Prøv i første omgang, at hente og installere den gratis VirtualBox og se om den er brugbar: https://www.virtualbox.org/
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2016 kl. 11:59
Oprindeligt skrevet af AndersHP AndersHP skrev:

Halløj

Jeg kender ikke bootcamp eller hvor besværligt det er med en windows på en Mac. I den retning er jeg ekstrem doven. Dovenskab koster. Så derfor ville jeg gå efter at finde en billig maskine som din kæreste kan spille på. Men jeg ville nok have i minde, at kærestens behov er begrænset og måske endda også tidsbegrænset. Måske dropper hun det efter kort tid. Derfor ville jeg kigge efter en brugt, som jeg evt. kunne skille mig hurtig af med igen.
Kan spillet overhovedet køre på en windows 10? Hvis ikke, så tror jeg jeg ville forsøge overbevise kæresten om, at hendes behov burde ligge et andet sted Wink
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9403
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2016 kl. 13:03
Installer virtual box med en win på din Mac
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2016 kl. 17:21
at installere windows på en mac via bootcamp er virkelig ikke anderledes end at installere på en alm pc. MEN til gengæld skal man være opmærksom på hvad der kan installeres af OS - nu siger du gamle spil. hvis de ikke kan spilles på win10 - så er bootcamp IKKE den rigtige løsning. Apple har afsluttet support for win7 via bootcamp, så der er ikke længere drivere til det, hvis man har opdateret sin mac til sierra.
Til top
Bitnissen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-Oktober-2004
Point: 117
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bitnissen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2016 kl. 12:24
Gamle spil kører ikke nødvendigvis under Windows 10.

Så idéen med virtualbox og en XP inden i er fornuftig.

Ellers kan man prøve med Wine, som kører de fleste gamle programmer, som om de var et MAC-program. Wine er dog meget nørdet.
https://wiki.winehq.org/MacOSX

Crossover er en commercial udgave af Wine, som er gjort meget enkel at installere og bruge.
https://www.codeweavers.com/products/crossover-mac

/Tommy
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu