recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedste media center extender
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBedste media center extender

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Frank Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 114
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2009 kl. 10:11

Virkeligt interessant plugin - det skal jeg tjekke ud.

Men jeg har stadig samme issue.

Jeg har en live stream fra en Dreambox. Jeg kan sagtens optage den på WHS, og se den senere. Det virker fint med PS3 MediaServer. Jeg kan bare ikke se den, mens der optages.

Jeg kunne godt tænke mig, at kunne se denne live stream på alle extendere. Og som en ekstra feature med timeshift. Vil det være nemmere, med en Vista PC ?

Jeg er lidt hook på at finde en løsning til PS3, da den har et bedre (syntes jeg) brugerinterface end windows, starter hurtigere, bluetooth remote og er billig.

Venligst
Frank Jensen
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2009 kl. 10:21
Oprindeligt skrevet af Binnerup Binnerup skrev:

Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Jeg var egentligt også helt hook på ideen med WHS, men desværre crashede hele installationen, og alle mine filer var væk

Det har jeg godt nok aldrig hørt om - der har i første version før Power Pack 1 været issues med at den corruptede filer fra iTunes, men at hele storage pool'en gik død, det har jeg aldrig hørt om.

Er det længe siden? Der har været forbedret rigtigt mange ting i storage pool'en i PowerPack 1 og PowerPack 2.

Jeg har haft mine WHS maskiner reinstalleret flere gange, og aldrig har de mistet data på nogen måde.

Uanset at data'ene nu er duplikeret på WHS'en, så kan der jo opstå tyveri, brand eller andet, så det er stadig vigtigt at tage en ekstern backup.

På den Tranquil maskine jeg har, der sætter man et disk i det sidste slot, og trykker på "Backup" knappen, så starter den selv. På HP'en, og reelt også på Tranquil'en hvis man ikke bruger backup knappen, der tilføjer man disken enten i serveren eller via. USB, og går ind i disk management og siger man vil bruge disken til backup - herefter vælger man de shares man ønsker at backe op, og så lager den en ekstern backup.

Der findes også software til maskinerne som kan tage backup online, men for mig er det ikke en option.

Jeg plejer at tage backup af alle data ud på ekstern disk, minus video'erne, som fylder så meget så det ikke er en reel mulighed.

Mvh

Brian

Jeg er nu også kommet frem til at det måske var en HW fejl på det Gigabyte Atom motherboard jeg havde købt, for den crashede også min efterfølgende Vista installation. Er nu hoppet på et Intel Atom motherboard som jeg nu har installeret Vista på.

Jeg havde backup på en ekstern disk, men den var desværre 14 dage gammel, så derfor kæmpede jeg med at fiske dataene ud af WHS disken.

Ja det med at lave backup af video er desværre ikke reelt muligt medmindre man køber 3 terabyte disk ekstra

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Binnerup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-September-2005
Point: 1137
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2009 kl. 12:55

Jeg er nu også kommet frem til at det måske var en HW fejl på det Gigabyte Atom motherboard jeg havde købt, for den crashede også min efterfølgende Vista installation. Er nu hoppet på et Intel Atom motherboard som jeg nu har installeret Vista på.

Ok, det giver måske også mere mening ;-)

Jeg syntes personligt du skulle give WHS endnu en chance - det er uden tvivl det bedste stykke hardware jeg har proppet i huset i meget lang tid.

Min film samling

Lav din egen med My Movies.
Til top
- Dark Nebula - Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-December-2008
Point: 109
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2009 kl. 19:54
Overvejer WHS dog mener jeg ikke mine behov er så store. På den anden side har jeg 3 com. i hytten og backup'en er sgu ikke helt up to date pga. af dovenskab.

HVor godt komprimere WHS filerne ?

Redigeret af - Dark Nebula - - 20-Juni-2009 kl. 20:05
Diablo 3 On It's Way

Now Four Characters:

|| Barb. || Witch Doc. || The Wizard || The Monk ||
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2009 kl. 02:24

Jeg syntes personligt du skulle give WHS endnu en chance - det er uden tvivl det bedste stykke hardware jeg har proppet i huset i meget lang tid.

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2009 kl. 02:31

Du mener vel SW.

Jeg kan god lide systemet hvor man får taget backup af de tilsluttede maskiner, men jeg er altså bedst kørende hvor jeg selv manuelt laver en SyncToy kopi til en ekstern disk, af alt der er placeret på serveren.

På serveren er allle brugeres data så placeret, og der bliver taget backup 

Til top
Frank Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2009 kl. 10:17

Efter at have læst lidt på andre fora, så har jeg skiftet min billige 10/100 hub ud med en 10/100/1000 D-Link switch.

Dermed forsvandt de pixeleringer og udfald jeg havde. Den har nu streamet i flere timer ril WHS, uden én eneste resync fejl.

Så mangler jeg blot at løse live TV delen på PS3. Nogle foreslag ???

Venligst
Frank Jensen
Til top
Frank Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2009 kl. 12:38

Nogle som kender/bruger DVBLink ??

Vil den kunne give live TV fra dreambox til PS3 ?

http://www.dvblogic.com/index.php

Venligst
Frank Jensen
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2009 kl. 17:06
Oprindeligt skrevet af Frank Frank skrev:

Nogle som kender/bruger DVBLink ??

Vil den kunne give live TV fra dreambox til PS3 ?

http://www.dvblogic.com/index.php

Drop live tv på denne måde. Det er besværligt og dømt til at blive noget lort.

Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
Frank Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2009 kl. 18:51

Er det DVBLink, som du fordømmer, eller setuppet i det hele taget ?? Det er muligt, at du har ret, men så vil jeg gerne have det uddybet.

Jeg har nu opnået

- Fejlfri optagelse på WHS med nGrab

- Fejlfri gengivelse af udsendelse, som er optaget færdig, på PS3 med PS3 Media Server softwaren. Den klarer også alle andre formater jeg har.

- Fuld automatisk EPG på Dreambox med EPG Evolution plugin

Og mangler for at komplette opsættet

- At defaulte nGrab, så dreambox aldrig vælger den interne harddisk til optagelse, som jeg ikke har. Nogle bud ?? Kan jeg fjerne den helt fra listen i Dreambox ??

- At finde en metode, til at koble mig direkte på den live stream fra Dreamboxen, med en PS3.

Venligst
Frank Jensen
Til top
Binnerup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-September-2005
Point: 1137
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2009 kl. 19:15

Frank: Nu kender jeg ikke specifikt det format du konverterer til, men det er ikke sikkert det er teknisk muligt.

Nogle video formater kræver den færdige fil for at den kan afspilles - det er en af grundende til at fx. Media Center fik dens eget DVR-MS format i tidernes morgen, selvom filerne internt reelt er MPEG.

Igen, jeg siger ikke det ikke kan lade sig gøre - blot at det ikke nødvendigvis kan.

Min film samling

Lav din egen med My Movies.
Til top
Frank Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2009 kl. 20:39

Jeg konverterer ikke.

Det hele er MPEG2 - sådan som jeg har forstået det ihvertilfælde.

nGrap gemmer i m2p, som er MPEG2 i svøb. Og PS3 Dream Server streamer også i MPEG2. Så alt i alt burde det give et system uden tab.

Der er adskillige players, som kan modtage denne stream direkte. mPlayer er en af dem, hvilket gør det muligt, at se live TV på en computer via web-browseren. Jeg er bare ikke interesseret i et kompliceret setup, hvor man skal huske en laaaang http med masser af parametre. Det skal være fuldkommen gennemsigtigt plug and play. Det må kunne lade sig gøre.

Venligst
Frank Jensen
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu