Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
xcardman
Guld medlem
Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
|
Sendt: 10-August-2011 kl. 09:27 |
de fleste kan ikke læse undertekser fra egen optagelser i TS format det kan en MINI 2
|
 |
Supergris
Guld medlem
Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Point: 1489
|
Sendt: 10-August-2011 kl. 11:17 |
KUN hvis man handler hos " REDCOON ". Det gør jeg IKKE!!!
|
 |
Zagadka
Super bruger
Oprettet: 07-August-2005
Point: 446
|
Sendt: 10-August-2011 kl. 11:38 |
xcardman skrev:
de fleste kan ikke læse undertekser fra egen optagelser i TS format det kan en MINI 2
|
En WD TV Live kan sagtens læse TS, med hensyn til underteksterne er sagen lidt mere speget. De understøtter officielt 5 formater, men DVB undertekster er ikke en af dem. Enkelte kanaler, for eksempel Discovery Science, sender faktisk undertekster i tekst format og dem vil de andre måske kunne afspille. Både i forhold til det oprindelige spørgsmål og generelt har jeg lidt svært ved at se at det er relevant. Hvis optagelsen stammer fra en set top boks, hvorfor afspiller du den så bare ikke der?
|
Panasonic TX-P42G10E Panasonic DMR-BCT720 Oppo BDP-80 RikoMagic MK802IV med uoriginal firmware Sony Xperia Z3
|
 |
fltk
Platin medlem
Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10593
|
Sendt: 10-August-2011 kl. 12:14 |
Zagadka skrev:
Både i forhold til det oprindelige spørgsmål og generelt har jeg lidt svært ved at se at det er relevant. Hvis optagelsen stammer fra en set top boks, hvorfor afspiller du den så bare ikke der?
|
Så skal jeg prøve at gøre det klart for dig. Måske har man ikke selv en set top boks, men optagelserne stammer fra en anden, eller de kan være blevet redigeret for at klippe reklamer og andet overflødigt fra. I så fald kan mange set top bokse ikke efterfølgende afspille optagelserne fordi der så mangler en "styrefil" som bliver dannet under optagelsen. Desuden har man vel købt sin medieplayer med det formål at den skal bruges til at afspille video- og audiofiler, hvorimod set top boksen skal anvendes til live TV og til at optage på, men ikke til permanent at gemme optagelserne på.
Min Fantec afspiller kan vise både DVB og tekstbaserede undertekster som ligger i en ts fil. Det er jeg ret sikker på, at en mini 2 også kan, men det kan WD Live ikke. Jeg ved ikke om dette ligger i WD Live 's forholdvis gamle chipset. Jeg er heller ikke sikker på om den kan afspille HE-AAC lydformatet.
Flemming
|
Samsung UE55F7005 AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100
|
 |
xcardman
Guld medlem
|
Sendt: 10-August-2011 kl. 12:29 |
er enig flemming det er nemlig yderste relevant hvor fantec og mini 2 er dem som afspiller dvb tekster uden problemer
vi er alså en del som optager på en pc eller en boks som ikke er låst til en udbyder
netop så man kan gemme ens optagelser og afspille dem i fremtiden og afspiller dem på andre maskiner
Redigeret af xcardman - 10-August-2011 kl. 12:33
|
 |
Zagadka
Super bruger
|
Sendt: 10-August-2011 kl. 12:33 |
fltk skrev:
Zagadka skrev:
Både i forhold til det oprindelige spørgsmål og generelt har jeg lidt svært ved at se at det er relevant. Hvis optagelsen stammer fra en set top boks, hvorfor afspiller du den så bare ikke der?
|
Så skal jeg prøve at gøre det klart for dig. Måske har man ikke selv en set top boks, men optagelserne stammer fra en anden, eller de kan være blevet redigeret for at klippe reklamer og andet overflødigt fra. I så fald kan mange set top bokse ikke efterfølgende afspille optagelserne fordi der så mangler en "styrefil" som bliver dannet under optagelsen. Desuden har man vel købt sin medieplayer med det formål at den skal bruges til at afspille video- og audiofiler, hvorimod set top boksen skal anvendes til live TV og til at optage på, men ikke til permanent at gemme optagelserne på.
Min Fantec afspiller kan vise både DVB og tekstbaserede undertekster som ligger i en ts fil. Det er jeg ret sikker på, at en mini 2 også kan, men det kan WD Live ikke. Jeg ved ikke om dette ligger i WD Live 's forholdvis gamle chipset. Jeg er heller ikke sikker på om den kan afspille HE-AAC lydformatet.
Flemming
|
Du har helt sikkert en pointe, men jeg tvivler på relevansen i forhold
til det oprindelige spørgsmål dog kan det være det får betydning i
fremtiden. Dog smider xcardman grus i maskineriet ved at tale om egne optagelser, altså har man selv en optage enhed og med mindre "styrefilen" indeholder oplysninger om størrelse/længde af en optagelse har man også den. Nu bevæger vi os voldsomt ud af en tangent, men hvis man endeligt har en ukrypteret TS med en optagelse, er det så ikke mest sandsynligt at den stammer fra et MC og dermed en situation hvor en medie afspiller er uinteressant hvis det er ens egen optagelse? Den kan jo bare afspilles på ens MC der essentielt er en computer. En optagelse kan naturligvis deles, men så bevæger vi endnu længere ud i den juridiske gråzone der hedder digitale kopier, og så står jeg af for jeg er ikke jurist.
|
Panasonic TX-P42G10E Panasonic DMR-BCT720 Oppo BDP-80 RikoMagic MK802IV med uoriginal firmware Sony Xperia Z3
|
 |
xcardman
Guld medlem
|
Sendt: 10-August-2011 kl. 12:43 |
jeg har bare et spørgsmål hvad gør du når din Samsung SMT-3126 (YouSee boks) ikke virker mere du mister dine optagelser det gør flemming og jeg ikke da vi gemmer og ligger dem på nas eller harddisk
derud over er det fuldt lovligt at bruge en tv tuner til optagelser på en pc
og så kan vi altid afspille dem på en htpc eller vores fantec eller ac ryan med undertekser og 5.1 lyd
Redigeret af xcardman - 10-August-2011 kl. 12:46
|
 |
Zagadka
Super bruger
|
Sendt: 10-August-2011 kl. 12:45 |
xcardman skrev:
jeg har bare et spørgsmål hvad gør du når din Samsung SMT-3126 (YouSee boks) ikke virker mere du mister dine optagelser det gør flemming og jeg ikke
|
Jeg har set mine optagelser, har I det eller optager I bare alt hvad I kan komme i nærheden af og har tilsvarende stort pladsbehov?
|
|
 |
xcardman
Guld medlem
|
Sendt: 10-August-2011 kl. 12:49 |
Zagadka skrev:
xcardman skrev:
jeg har bare et spørgsmål hvad gør du når din Samsung SMT-3126 (YouSee boks) ikke virker mere du mister dine optagelser det gør flemming og jeg ikke
|
Jeg har set mine optagelser, har I det eller optager I bare alt hvad I kan komme i nærheden af og har tilsvarende stort pladsbehov?
|
fordi vi ikke gider og være bundet af en udbyder
har optaget på pc siden 2001 analog og siden digitalt
bruger min ac-ryan trådløst via min bærbar som er den optagelserne ligger på HD fungere fint en film fylder cirka 10 gb, når det er HD
Redigeret af xcardman - 10-August-2011 kl. 12:50
|
 |
Zagadka
Super bruger
|
Sendt: 10-August-2011 kl. 12:58 |
xcardman skrev:
Zagadka skrev:
xcardman skrev:
|
|
fordi vi ikke gider og være bundet af en udbyder
har optaget på pc siden 2001 analog og siden digitalt
bruger min ac-ryan trådløst via min bærbar som er den optagelserne ligger på HD fungere fint en film fylder cirka 10 gb, når det er HD
|
Hvad svarer du på her, for det er bestemt ikke mit spørgsmål? Vi kan da godt tage det igen formuleret på en anden måde. Ser du nogensinde alt hvad du optager, ellers er det da spild af tid og plads? Bare fordi man har en set top boks er man ikke per definition bundet til en udbyder. Det er korrekt at jeg udelukkende har min Samsung boks fordi jeg har YouSee, men der findes alternative bokse hvor de ikke er bundet til en udbyder.
|
|
 |
xcardman
Guld medlem
|
Sendt: 10-August-2011 kl. 13:03 |
tror bare du er glad for din løsning og fred være med det jeg er tilfreds med min løsning via pc og derved kan beholde mine film lige så længe jeg har lyst til du bliver jo nødt til at slette en gang i mellem
men hvis man bruger min løsning og gerne vil kunne se undertekserne så skal man ikke købe en popcorn dune eller en WD live
så er den vist ikke meget længere
Redigeret af xcardman - 10-August-2011 kl. 13:06
|
 |
Zagadka
Super bruger
|
Sendt: 10-August-2011 kl. 13:28 |
Ja, selvfølgelig er jeg tilfreds med min løsning. Selvfølgelig er du glad for din løsning. Hvorfor bruge tid på at sige det åbenlyse.
Essentielt gemmer du i al evighed fordi man kan, mens jeg rydder op i mine ting med jævne mellemrum.
For at komme tilbage til det oprindelig emne tror jeg det er sikkert at konkludere at en AC Ryan er et dårligt valg til det oprindelige spørgsmål for den er for dyr. Det er sikkert en glimrende enhed, men der findes billigere enheder der kan gøre det ønskede og budget er en faktor.
|
|
 |