recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedste media player til prisen
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBedste media player til prisen

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
justrace Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2009
Sted: Mindanao, Ph
Status: Offline
Point: 1490
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2011 kl. 13:31
Det er nok korrekt, men det der er navlen i det, er at den nye Mini 2 er med en nyere Sigma? som også DUNE snarest (hvis ikke allerede) begynder at bruge. Jvf alle de indlæg om nyt bundkort.

Grunden er at den "gamle" chip ikke kan klare jobbet.
MVH
justrace
"I AM Nikon"
Til top
Zagadka Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-August-2005
Sted: Denmark
Point: 446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2011 kl. 13:49
Der findes også nyere afspillere fra WD i WD TV Live serien, men at nævne dem mudrer bare billedet yderligere til for den "gamle" WD TV Live opfylder kravene.

De to nye WD afspillere er: WD TV Live Plus og WD TV Live Hub.

WD TV Live Plus har vist ikke fået skiftet centralt chipset, men tilføjet chips og funktionalitet til blandt andet Netflix. Det kunne også bringe mig i tvivl om at den købes i Danmark for den kunne være rettet mod det nordamerikanske marked.

WD TV Live Hub er et helt andet produkt, den har blandt andet plads til intern HDD. Angående dens chipset er jeg fuldstændig på bar bund for jeg ved ikke mere om den end at den eksisterer.

Fælles for dem er firmware baseret på Linux og dermed under GPL og open source. Selvfølgelig vil firmware aldrig kunne tilføje funktionalitet til et chipset, men der er ingen garanti for at den officielle firmware understøtter al funktionalitet i chipsettet.
Panasonic TX-P42G10E
Panasonic DMR-BCT720
Oppo BDP-80
RikoMagic MK802IV med uoriginal firmware
Sony Xperia Z3
Til top
jj79 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-August-2010
Sted: Vejen
Point: 539
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2011 kl. 13:53
Oprindeligt skrevet af Supergris Supergris skrev:

KUN hvis man handler hos " REDCOON ". Det gør jeg IKKE!!!
DIG om det - har nu kun oplevet god behandling derinde, selv ved ombytning - så JEG har nu ingen problemer på den front Wink
Ps. overdreven brug af stor skrift fremmer altså ikke forståelsen hos mig LOL

Men har nu selv taget skridtet til en ac.ryan fra netop en wd, men det var nu mere pga hd-lyd og design, hvilket du jo så også betaler lidt ekstra for Wink
Men en wd er nu utrolig simpel at gå til - og bestemt en anbefaling værdig Clap
Til top
Zagadka Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2011 kl. 14:24
En af de ting der sikkert kan skræmme ved redcoon, er at deres postboks og registreringsadresser er i Danmark, mens deres besøgsadresse er i Holland. Hvis det gør nogen nervøse forstår jeg dem godt for det virker forvirrende, men de har et dansk CVR nummer så jeg tror de er at regne som en dansk virksomhed og dermed underlagt dansk lov.
Panasonic TX-P42G10E
Panasonic DMR-BCT720
Oppo BDP-80
Sony Xperia Z3
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2011 kl. 14:46
Oprindeligt skrevet af justrace justrace skrev:

Det er nok korrekt, men det der er navlen i det, er at den nye Mini 2 er med en nyere Sigma? som også DUNE snarest (hvis ikke allerede) begynder at bruge. Jvf alle de indlæg om nyt bundkort.

ac ryan mini 2 har ikke Sigma chip, men Realtek 1185DD. Denne virker med DTS-HD lyd

mener at have læst at alle dem med sigma chip, netop ikke kan vise dvb undertekser
hverken fra dvb-t eller c
har selv yousee
Til top
uscallesen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 26-Oktober-2006
Point: 38
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2011 kl. 20:51
Kan lige byde ind med at jeg købte en AC Ryan Mini 2 umiddelbart efter lanceringen - den har haft en lang række bugs - men den firmware der kom ud for et par dage siden har virkelig gjort den til en lækker lille kasse (som endeligt tilfredsstillende kan erstatte min gamle dvico 6500A).
Til top
jacster Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 02-November-2008
Point: 32
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2011 kl. 21:08
Hvordan fungerer AC ryan som musikafspiller? Jeg må sige at det mest irriterende ved WD tv er at man ikke kan sætte numre i kø. Er det muligt på AC ryan
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Point: 2876
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2011 kl. 10:45
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Oprindeligt skrevet af justrace justrace skrev:

ac ryan mini 2 har ikke Sigma chip, men Realtek 1185DD. Denne virker med DTS-HD lyd

mener at have læst at alle dem med sigma chip, netop ikke kan vise dvb undertekser
hverken fra dvb-t eller c
har selv yousee

Min SageTV HD300 med SMP8654 fungere findt med dvb undertekster.

.....
Til top
jacster Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 02-November-2008
Point: 32
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2011 kl. 09:45
Nå, så fik jeg dræbt den ellers ret engagerede tråd med et lavpraktisk spørgsmål :-)

Tak for alle input. Jeg må sige at jeg ikke helt har afskrevet wd tv, men AC ryan er da bestemt også i tankerne - så meget mere koster den trods alt ikke.
Hvordan fungerer den som jukebox (mp3-afspilning). Her er WD tv's muligheder så vidt jeg ved stadig ret begrænsede.

Håber på svar
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2011 kl. 10:12
Jeg sparker lige ind med de foreløbige erfaringer med Mede8er, som jeg jo hoppede på. Jeg har ingen referencer mht. øvrige afspillere, da dette er den eneste jeg har, men umiddelbart fungerer den efter hensigten når det kommer til videoafspilning.

Desværre så er den ret langsom i menuerne - især hvis man har prøvet en Apple TV. Det er ikke en katastrofe, men der går godt et sekund fra man trykker på en mappe eller et filmcover til der mappen åbnes eller filminfo vises. I modsætning til eks. Dune så kan man heller ikke bladre i filmene når man først har åbnet info om den, dvs. man skal tilbage til oversigten og åbne næste film. Det er nok ikke det store problem med mindre man konstant downloader nye film man intet aner om, men hastigheden er altså ikke prangende for denne boks.

Til gengæld er opsætningen ret enkel og da boksen ikke læser metadata, så kan covers og filminfo klares med flere forskellige programmer ud over YAMJ. Jeg bruger selv Yadis i stedet.

Afspilning af BD-rips går også fint, men boksen kan ikke læse mine PGS-subs hvis jeg ripper 1:1 til MKV. Jeg har ikke kunne teste med BD-ISO, men tilsyneladende så understøttes PGS i M2TS eller ISO-formatet, så jeg overvejer at skifte til dette i stedet - hvis jeg vel og mærke kan finde en ripper, der virker på min PC til det.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Zagadka Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2011 kl. 12:55
Oprindeligt skrevet af jacster jacster skrev:

Nå, så fik jeg dræbt den ellers ret engagerede tråd med et lavpraktisk spørgsmål :-)

Tak for alle input. Jeg må sige at jeg ikke helt har afskrevet wd tv, men AC ryan er da bestemt også i tankerne - så meget mere koster den trods alt ikke.
Hvordan fungerer den som jukebox (mp3-afspilning). Her er WD tv's muligheder så vidt jeg ved stadig ret begrænsede.

Håber på svar

WD TV Live kan sagtens sætte musik i kø til afspilning, men det er desværre ikke åbenlyst hvordan.

Hvor man normalt vil søge frem til filen der skal afspilles og trykke "Play" på fjernbetjeningen, kan man bare navigere frem til den mappen som filen ligger i og trykke "Play" med mappen valgt. Det vil medføre at den starter afspilning af alle filer i mappen, men da det naturligvis ikke kan lade sig gøre afspiller den en og sætter resten i kø. "Next" og "Prev" knapperne på fjernbetjeningen hopper frem og tilbage i køen.

Man kan også benytte dette trick til video, sikkert også fotos men jeg har aldrid prøvet, hvilket er praktisk hvis man har en video som er opdelt i flere dele.
Panasonic TX-P42G10E
Panasonic DMR-BCT720
Oppo BDP-80
Sony Xperia Z3
Til top
oldboy67 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Februar-2007
Point: 89
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2011 kl. 13:55
Oprindeligt skrevet af uscallesen uscallesen skrev:

Kan lige byde ind med at jeg købte en AC Ryan Mini 2 umiddelbart efter lanceringen - den har haft en lang række bugs - men den firmware der kom ud for et par dage siden har virkelig gjort den til en lækker lille kasse (som endeligt tilfredsstillende kan erstatte min gamle dvico 6500A).

Har den gamle ACR Mini, men har i praksis opgivet at bruge den.

Primært pga. af den besværlige metode til at finde filer frem på et mediashare (WHS) Man skulle klikke i en uendelighed udpege shares, folders, subfolder m.m. Ikke noget jeg nogensinde ville kunne få resten af familien til.

Men har den nye firmware fået styr på oprettelse af shortcuts til subfolders ?
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu