recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedste media player til prisen
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBedste media player til prisen

Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
jacster Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 02-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 32
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2011 kl. 14:02
Oprindeligt skrevet af Zagadka Zagadka skrev:

Oprindeligt skrevet af jacster jacster skrev:

Nå, så fik jeg dræbt den ellers ret engagerede tråd med et lavpraktisk spørgsmål :-)

Tak for alle input. Jeg må sige at jeg ikke helt har afskrevet wd tv, men AC ryan er da bestemt også i tankerne - så meget mere koster den trods alt ikke.
Hvordan fungerer den som jukebox (mp3-afspilning). Her er WD tv's muligheder så vidt jeg ved stadig ret begrænsede.

Håber på svar

WD TV Live kan sagtens sætte musik i kø til afspilning, men det er desværre ikke åbenlyst hvordan.

Hvor man normalt vil søge frem til filen der skal afspilles og trykke "Play" på fjernbetjeningen, kan man bare navigere frem til den mappen som filen ligger i og trykke "Play" med mappen valgt. Det vil medføre at den starter afspilning af alle filer i mappen, men da det naturligvis ikke kan lade sig gøre afspiller den en og sætter resten i kø. "Next" og "Prev" knapperne på fjernbetjeningen hopper frem og tilbage i køen.

Ovenstående kræver bare at alle filerne man ønsker at afspille efter hinanden ligger i samme mappe. Det kunne være rart hvis man kunne vælge en fil til afspilning og derefter vælge en anden i en anden mappe, men det er så vidt jeg ved stadig ikke muligt...
Kan man det i AC Ryan mini2?
Til top
Zagadka Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-August-2005
Point: 446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2011 kl. 14:12
Oprindeligt skrevet af jacster jacster skrev:

Ovenstående kræver bare at alle filerne man ønsker at afspille efter hinanden ligger i samme mappe. Det kunne være rart hvis man kunne vælge en fil til afspilning og derefter vælge en anden i en anden mappe, men det er så vidt jeg ved stadig ikke muligt...
Kan man det i AC Ryan mini2?

Den kan afspille musik fra diverse medie servere, måske ikke med original firmware men det giver bare endnu et argument for at skifte, så jeg vil gætte på at hvis serveren understøtter playlists så ser det ud som om boksen også gør for den afspiller bare hvad serveren sender.
Panasonic TX-P42G10E
Panasonic DMR-BCT720
Oppo BDP-80
RikoMagic MK802IV med uoriginal firmware
Sony Xperia Z3
Til top
zeryus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-September-2006
Sted: StorKBH
Point: 555
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2011 kl. 14:32
Oprindeligt skrevet af oldboy67 oldboy67 skrev:

Har den gamle ACR Mini, men har i praksis opgivet at bruge den.

Men har den nye firmware fået styr på oprettelse af shortcuts til subfolders ?

Der er faktisk lige kommet en ny firmware i dag til Mini1 som har fået "shortcuts" implementeret (v7.4.x.5440):
http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?f=101&t=15604

Redigeret af zeryus - 12-August-2011 kl. 14:33
Til top
jacster Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 02-November-2008
Point: 32
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2011 kl. 21:51
Jeg er stadig i tvivl...

Alt det med manglende undertekster på optagede serier m.m. bliver aldrig et problem - det bruger jeg min hdd-optager til. Skåret helt ind til benet skal boksen bruges til tre formål (alt skal afspilles fra NAS):

1: afspilning af rippede dvd'er i iso eller img-format
2: Afspilning af mp3. Primært hele rippede albums der ligger i hver sin navngivne mappe. Jukebox-mulighed (mulighed for at surfe rundt mellem albums og sætte numre i kø til afspilning) ville være lækkert.
3: Visning af billeder i slideshow

Håber at ovenstående kan gøre anbefaling af den ene eller den anden boks lettere for jeg er sgu i tvivl - yderligere input er derfor velkomne :-)
Til top
Zagadka Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-August-2005
Point: 446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2011 kl. 00:33
For WD TV Live gælder at den kun har mulighed for forbindelse til kablet netværk, men den understøtter at du kan sætte en wireless dongle i en af dens to USB porte. Det er ikke rigtigt et problem for hvis man vil have stabilitet i afspilning over en netværksforbindelse, som for eksempel fra NAS, skal man bruge kablet netværk, trådløst er potentielt alt for ustabilt.

1. Jeg bruger selv min WD TV Live til afspilning af ISO images fra min NAS. Ifølge de officielle specifikationer understøttes ISO formatet ikke, men fuld DVD menu understøttelse blev tilføjet med en firmware opdatering. Officielt understøttes IMG formatet heller ikke, men hvorvidt det er sandt længere ved jeg ikke.
  2. Afspilning af hele mapper er intet problem, jukebox mulighed kender jeg ikke til at du har.
  3. Officielt understøtter WD TV Live 5 forskellige billedformater: JPEG, GIF, TIFF, BMP og PNG. Jeg har aldrig brugt den til det men kan ikke forestille mig at det er så forskelligt fra afspilning af musik. Normalt er dens funktionalitet ret konsistent og relativt simpelt opbygget.

Uden at kende de andre bokse tror jeg at de også sagtens opfylder de tre krav, måske endda med jukebox funktionalitet til musik. Du er inde omkring central funktionalitet og det er i yderområderne at de store forskelle ligger.

Hvis de skal bruges af hele familien så er brugervenlighed og interface helt klart ting du bør overveje. WD TV Live har et simpelt interface, men dansk er så vidt jeg ved ikke understøttet i de officielle firmware. WDLXTV firmwaren, som jeg bruger, understøtter dansk også æ, ø og å uden det ser mærkeligt ud, men det kan ikke opsættes fra boksen, men via dens webinterface.
Panasonic TX-P42G10E
Panasonic DMR-BCT720
Oppo BDP-80
RikoMagic MK802IV med uoriginal firmware
Sony Xperia Z3
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2011 kl. 14:10

Nu bevæger vi os voldsomt ud af en tangent, men hvis man endeligt har en ukrypteret TS med en optagelse, er det så ikke mest sandsynligt at den stammer fra et MC og dermed en situation hvor en medie afspiller er uinteressant hvis det er ens egen optagelse? Den kan jo bare afspilles på ens MC der essentielt er en computer.

Måske, måske ikke. Jeg laver nogle af mine optagelser på en computer med et DVB-C kort, men computeren kan ikke afspille optagelserne (server uden GUI). Min gamle Dreambox DM600 kan kun afspille over SCART og jeg vil have HDMI, men den er stadig ganske glimrende til at lave optagelser og bruger meget lidt strøm. Måske står din recording server i kælderen, og du vil gerne se optagelserne i stuen. Der er mange grunde til at købe en media player som kan klare TS med DVB subs.

En optagelse kan naturligvis deles, men så bevæger vi endnu længere ud i den juridiske gråzone der hedder digitale kopier, og så står jeg af for jeg er ikke jurist.

Uhadadadadada, nu bliver det farligt (er APG og PET informeret?). Jeg kan dog berolige dig om at der ligger meget få TS filer med DVB undertekster på nettet, så når folk efterspørger denne funktionalitet er det af andre årsager. Selv om sharing is caring...LOL

Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top

Besvar Besvar Side  <1 234

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu