recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedste Media Streamer Pt?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBedste Media Streamer Pt?

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Damme Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-August-2006
Sted: Rønde
Status: Offline
Point: 253
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2009 kl. 16:04

Hejsa

Jeg har haft et par år med Tvix,  men blev efterhånden lidt træt af alle de genstarter jeg skulle igennem, hvis den skulle køre til festlige lejligheder. Desuden så synes jeg at den støjer, hvilket jo er "træls" i stille passager. Søgte derfor noget mere stabilt og  mindre støjende. Valget faldt på en mediaplayer fra Raidsonic: http://www.raidsonic.de/en/pages/products/product_news.php?p TID=5617&p2ID=5523&p3ID=5497&p4ID=5551&p5ID= 5353&p6ID=5519&p7ID=4251

Streamer fra en Qnap ts-219 NAS og, indtil videre, så kører det absolut acceptabelt. Ingen genstarter, den er lydløs og afspiller de filer jeg har på NAS uden problemer. Hovedsageligt er det .ogg musikfiler og ISO filer jeg afspiller. Prismæssigt (alt i alt 972.- kr.), så må det siges at være en okay pris i f.t det udbytte jeg har af den. Nu er den jo meget ny på markedet, så  der er da plads til forbedringer på softwaresiden, men mon ikke det kommer lige så stille hen af vejen. De få reviews der er af den, er overvejende positive og dem kan jeg kun bakke op.



Redigeret af Damme - 05-Oktober-2009 kl. 17:17
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3835
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2009 kl. 16:34
Personlig købte jeg en Xtreamer pga. størrelsen/prisen, og fordi den kunne tage 2,5" HDD. Min TViX larmer også - men støjen stammer vel hovedsageligt fra den interne 3,5" HDD som kører konstant når maskinen er tændt - også selvom man streamer fra NAS. Jeg har en HDD i fordi vi tager den med os når vi tager på ferie. Så er der film til børnene.
Til top
kojak Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-September-2006
Status: Offline
Point: 250
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2009 kl. 21:16
Hvad kan sådan en trække ? MKV i 720p / 1080p ?

Oprindeligt skrevet af cgmand cgmand skrev:

Jeg går osse og leder efter en streamer. Men har måske droppet dem alle
lidt
til fordel for en Mac Mini med XBMT + dette kabel:

http://gizmodo.com/5325723/kanex-mini-displayport-adapter-wi th-
audio-review-someone-finally-gets-it-right

Samt dette tastatur:

http://techgage.com/article/logitech_dinovo_mini/

Til top
Bruger slettet Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 31-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1200
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2009 kl. 21:19
Støj eller nærmere ro har altid betydet meget for mig, jeg gider bare ikke forstyrrende elementer når jeg skal se film eller høre musik, uanset om støjen er markant eller ej.
Så derfor er jeg super godt tilfreds med min HDX-1000 der ikke har blæser. Jeg har heller ingen harddisk i den, så den er 100% lydløs, netop som jeg gerne vil have det, men med harddisk ville den selvfølgelig sige lidt.
Iøvrigt syntes jeg også at HDX'eren er et smukt møbel og det betyder også noget, når det skal ind i en komplet opsætning.

Der findes billigere alternativer, hvor jeg kun har prøvet Xtreameren og jeg er ikke imponeret, så må de hellere lave et større kabinet, så der er mulighed for luftcirkulation end at sætte en så lille blæser i.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu