recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedste mediaplayer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bedste mediaplayer

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Truckergrib Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 144
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Truckergrib Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2012 kl. 15:53
okay takker.. jeg kigger på det

Til top
Sylvest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2007
Point: 894
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sylvest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2012 kl. 15:56
Oprindeligt skrevet af Truckergrib Truckergrib skrev:

Begrænsningerne går på at det langt fra er alle typer at mkv filer den vil afspille... det samme gælder avi filer. Den kan ikke dekode DTS lyd og derfor kan man heller ikke se .iso filer eller mkv med denne type lydspor.

Mvh Truckergrib

Husk på at MKV blot er en container og dine problemer med disse filer kan ligeså godt skyldes kodningen af videoen inden i MKV'en. Så prøv evt. at kigge lidt på filerne med en medieinspector og se om de har fællestræk (samme lydtype etc.) og tjeck så om din kommende afspiller understøtter disse.

Til top
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Januar-2010
Sted: Horsens
Point: 1639
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Treated Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2012 kl. 16:23
Oprindeligt skrevet af Axlon Axlon skrev:

Oprindeligt skrevet af Treated Treated skrev:

Hvordan er den nye medie afspiller fra WD TV live egentlig i forhold til den gamle WD TV live? er ikke synderlig imponeret af den gamle WD, samte ofte den går i sort, samt man er nødt til at tænde og slukke den.

Men nogen som har erfaringer med den nye, eller lige kan henvise til en god tråd?

Den er ret ustabil, især efter seneste firmware. Bryder ned dagligt.
Den er fyldt med en bunke software fejl.
Jeg bruger den primært sammen med en stor USB disk, hvor jeg har lagt alle ungerenes tegnefilm ind på.
Eneste positive er at fjernbetjenningen er ret god, og så er den ikke ret dyr.

Ja okay skod nok. Vi har 1 ac ryan hd mini1 og 1 ac ryan hd mini2 og 2 stk WD tv live (den gamle) og vil da sige vores ac ryan gør det MEGET bedre end de WD, dog har WD en nemmere menu, men ac ryan afspiller sku det hele. Ville os bare søge efter 2 andre end de WD, som var en mulighed
Til top
Steffen32 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2006
Sted: Hadsten Denmark
Point: 772
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steffen32 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2012 kl. 16:58
Jeg har prøvet følgende: en LG som jeg købte til 395 i elgiganten. Det var en model uden WiFi. De har en med WiFi i expert til 895.- Den tager alle formater. Min begyndte desværre efter 1 år at stoppe midt i filmen, hvilket nødvendiggjorde en reebot. Det gad jeg ikke, så jeg købte en Boxee.

Fantastisk til at vise film. Tager også alle formater jeg har prøvet iso, mkv m.m. Min brændte desværre sammen efter 1 mdr. så jeg fik pengene tilbage.

Nu venter jeg på en Philips, som jeg har købt på coop.dk til 895.- den skulle også tage alle formater.

Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2012 kl. 20:44
har længe kørt med en modded tvix m6500. Blæseren er pillet ud og der er lavet noget passiv køling. der er ikke plads til hd, men streamer alligevel det hele over nas.

Den gør indtil videre sit job, men vil da gerne have en der helt automatisk henter coverart undertekster og som kan browse www.

endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
Bornholmeren Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 11-August-2006
Point: 278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bornholmeren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2012 kl. 21:08
Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

har længe kørt med en modded tvix m6500. Blæseren er pillet ud og der er lavet noget passiv køling. der er ikke plads til hd, men streamer alligevel det hele over nas.

Den gør indtil videre sit job, men vil da gerne have en der helt automatisk henter coverart undertekster og som kan browse www.

Findes der da en der kan det?
PS;-ID "Bornholmeren", LG 55 C1, Yamaha RX-A4A, 2 stk. B&W FPM4, 2 stk. B&W M1 MKII, PV1D sub,
Til top
teleplus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-Februar-2005
Point: 364
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér teleplus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2012 kl. 21:51
Hvis man kigger på nettet - så er den bedste afspiller pt. Popcorn Hour A300
Oversigt over mange forskelige afspillere bl.a. her:

http://www.iboum.com/net-media-players.php

Redigeret af teleplus - 04-Maj-2012 kl. 21:52
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2012 kl. 08:47
Jeg vil ikke generelisere, men den PCH Popbox V8 jeg testede kunne ikke klare en halv time med test af forskellige videoklip uden at crashe. De skal virkelig have oppet sig med A300 og stabiliteten.

Film lavet med MakeMKV kunne desuden ikke vise undertekster på visse film uden at lyden gik i udu eller boksen crashede.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Vaivel Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 05-Juni-2007
Point: 40
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vaivel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2012 kl. 08:53
Oprindeligt skrevet af Bornholmeren Bornholmeren skrev:

Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

men vil da gerne have en der helt automatisk henter coverart undertekster
Findes der da en der kan det?

Det kan en PopconHour A300/C300 (og muligvis A200/C200 med næste firmware), man skal godt nok trykke på en gang eller tre på fjernbetjeningen. Den benytter to gængse sites som kilder til formålet, og resultater er selvfølgelig ikke bedre end hvad de tilbyder. Der udover findes der forskellige applikationer som kan noget af det samme (i hvert fald med hensyn til cover art etc.), men det kan sandsynligvis også installeres på andre medie-afspillere eller en evt. NAS.

En ting som underligt nok sjældent nævnes er billedkvalitet. Jeg har et par gange læst at Sigma Desings chip er langt at foretrække, fremfor f.eks.  RealTek og hvad der eller bliver brugt. Jeg har dog ikke fulgt meget med i udviklingen de sidste par måneder, så tingene kan have ændret sig.

Der findes ikke en eneste (hardware)medieafspiller som kan afspille det 'hele', da der findes rigtig meget ude der i cyberspace. Som eksempel kan jeg næve, at anime er begyndt at dukke op i, hvad der bliver kaldt Hi10P/Hi10/10bit (det tekniske navn er H.264/MPEG-4 AVC High 10 Profile), og det er der intet eksisterende hardware baseret chipset der kan dekode, så et no-no på alle medieafspillere. Til gengæld er det min opfattelse at de stort set allesammen kan afspille de samme gængse formater, der kan dog være lidt forskel på hvor tilgivende de er.

Undertekster er et ofte overset, men for ikke engelsk talende, ofte meget vigtig punkt, hvor der kan være meget store forskelle. Hvilke formater (.srt, ass/ssa og idx/sub), internt og/eller som eksterne filer, og ikke mindst hvordan de så i sidste ende kommer til at se på skærmen, kan placeringen justere op/ned og kan størrelse/farve ændres.

Dekodning af lyd er sjældent et problem, man skal dog være opmærksom på, at visse formater kræver at fabrikanten indkøber licenser, som det er bl.a. er tilfældet med DTS. Så meget billige afspillere, er måske billige af netop denne grund.

Har en afspiller netværksadgang kan den (næste helt sikkert) streame fra en PC og/eller en NAS, ofte er forskellen mere om man kan putte en harddisk i.

Med mindre det er umuligt at trække et netværkskabel, så undgå at brug afspilleren via trådløst, for regn aldrig med at kunne streame 1080P med andet end kabel.

Sidst, og for mange også mindst, så er supporten for musikafspiller og billedfremviser meget forskellig, og ofte ikke særlig gennemtænkt eller udviklet. Så hvis mindst et af disse to punkter er vigtigt, så kan det betale at se sig omkring, og ikke mindst selv afprøve, for det er helt klart et generelt lav fokus område.

Til top
Juleulven Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 28-Juni-2008
Point: 484
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Juleulven Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2012 kl. 10:17
jeg ved godt mit indlæg ikke er super konstruktivt men jeg glædes egentlig lidt over, at "mediebokse" har samme omfang af problemer i som i et reelt mediecenter ... (HTPC). Jeg har faktisk en løsning der kører rigtig godt og stabilt men som en reel computer der henter data fra en stor harddisk i min stationære...

på den HTPC har jeg så installeret XBMC og den afspiller jo ALT (på nær orginale bluerays og tv) inkl. undertekster (auto eller manuelt) afleveret via HDMI til forstærkeren der så fortolker HDMI ....

måske er min pointe bare, at have en HTPC stående tilsluttet TV'et ikke er så ringe som det til tider bliver gjort til ...
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xcardman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2012 kl. 10:34
har to
en dune smart D1 og en ac ryan mini 2, de er rigtig gode
hvorfor har jeg så to
fordi det er kun ac ryan som understøtter dvb-sub fra en TS fil
optager alt på en bærbar fra yousse, med DVBViewer i TS format

Redigeret af xcardman - 05-Maj-2012 kl. 10:35
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2012 kl. 11:25
xtreamer har nogle spændende produkter på deres hjemmeside.
Jeg synes xtreamer ultra 2 ser spændende ud, men den får godt nok verbale tæsk på avsforum.com
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu