recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedste mediecenter software til live tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bedste mediecenter software til live tv

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1583
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Bedste mediecenter software til live tv
    Sendt: 25-November-2013 kl. 15:17
Hejsa,

jeg forsøger at finde den software kombination, som fungerer bedst, når mine prioriteter er:
1) Visning af live tv
2) Optagelse
3) Afspilning af rippede film/serier
4) Visning af Netflix

Jeg har en server klar og planen er 2-3 frontends (jeg har en ION-baseret PC klar til den første). Serveren skal kun fungere som server.
Signalet kommer fra Canal Digital via parabol og en alm. antenne til de gratis kanaler samtidig.
Jeg har 1 Digital Devices Cine S2 V6 (jeg mangler vist et CI kort her) og 1 Digital Devices Cine CT V6 som tunere. Der er ikke trukket kabel fra parabol til server endnu.

Mht. OS er jeg klar til både Windows og Linux og det behøver ikke at være gratis software.

Jeg har læst på (og prøveinstalleret) både MythTV, Mediaportal, XBMC, DVBLink og DVBviewer, men har svært ved at blive helt klar på hvilken af dem, der er bedst til at vise live tv på 2-3 frontends.

Nogen der kan hjælpe med at give lidt klarhed over mulighederne ? Big smile

Redigeret af quarkir - 25-November-2013 kl. 15:18
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10581
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2013 kl. 16:14
Jeg ved ikke med visning af Netflix, men de tre andre punkter vil jeg sige DVBViewer.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2013 kl. 16:14
Hvis du skal have mere end en front end så skal du nok vælge MediaPortal.
Media Portal virker som server. og kan derfor streame det videre ud til andre frontend.

Jeg har selv brugt xbmc meget. og den understøtter bare meget dårligt DVB. på det seneste er den dog begyndt at gøre dette bedre. Man kan få plugins til xbmc som understøtter media portals server funktion. på den måde kan du have en front end pc som også er server med media portal og xbmc.
og så have en front end mere eller 2? som kun har xbmc.
Alternativt kunne din dedikeret server måske få media portal installeret.?

Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2013 kl. 16:23
Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

Jeg har læst på (og prøveinstalleret) både MythTV, Mediaportal, XBMC, DVBLink og DVBviewer, men har svært ved at blive helt klar på hvilken af dem, der er bedst til at vise live tv på 2-3 frontends.

Efter min mening er DVBViewers Recording Service bedst, teknisk set, og stabilitetsmæssigt. Netflix er jeg lidt usikker på, idet jeg aldrig har brugt det. Designmæssigt halter det dog lidt efter f.eks. XBMC, som dog kan bruges som klient op mod Recording Service. En lidt ældre beskrivelse af mit eget setup er her: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=98365&PID=998456#998456
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2013 kl. 18:18
Hvis du skal have Netflix med surround og superhd er der kun Windows 8 eller 8.1 som duer.

Tv delen vil jeg lade andre om at afgøre, har kun brugt xbmc til det. Så kan ikke udtale mig om dvbviewer eller mediaportal.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu