|
Bedste mediestreamer med Synlogy NAS |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
ms.nielsen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 136 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 02-Marts-2016 kl. 17:18 |
Jeg har købt en Synology Nas. Installeret Plex server og prøvet at afspille film fra den via en Samsung recorder med Plex appen.
Filmen kører perfekt, men der mangler undertekster. Det er kun muligt at tilføje undertekster, hvis jeg sætter den til transcoding, men nas'en er ikke stærk nok til at transcode og billedet hakker helt vildt. Spørgsmål 1: Er der nogen der kan anbefale en kompatibel mediestreamer app eller anden løsning til at køre film med undertekster, uden at transcode? Spørgsmål 2: Har ligeledes prøvet at køre filmen fra plex på PS4 og der blev den afspillet med tekst. Efter at have fiflet lidt med plex appen via Samsung afspilleren, kan jeg ikke længere se den via PS4. Når filmen sættes i gang på PS4 står der "There was a problem playing this item" hvad sker der....
|
|
![]() |
|
ms.nielsen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 136 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Er der slet ikke nogen der har et bud på en løsning?
|
|
![]() |
|
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3850 |
Nu prøvede jeg sidste dag at streame en film via iPhone/Airplay til mit ATV3. Og her ville den umiddelbart heller ikke vise undertester. En hurtig google viste at ifm. en af de sidste opdateringer var der sket et eller andet. Jeg skulle gå i Indstillinger -> Avanceret -> Brænd undertekster for at den ville vise dem.
Det var så en setting på iPhone i Plex App'en. Men i web interfacet er det under setting -> Afspiller -> brænd undertekster.
Jeg ved ikke om du har en tilsvarende indstilling, men du kan da prøve. Min server kører på en MacMini, så jeg lagde ikke mærke til om den lavede en transcoding.
Redigeret af kim.t - 11-Juni-2016 kl. 11:42 |
|
![]() |
|
![]() |
|
Sådanset ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 27-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 32 |
køb en Raspbery Pie3 og smid kodi på. Du behøver ikke at lade din Synology transcode. Hvis budgettet er større, kan du købe en Intel NUC og smide Kodi på. Det er boxen som transcoder ikke Synology
|
|
![]() |
|
Giffel ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-November-2007 Sted: Haderslev, DK Status: Offline Point: 1221 |
Apple TV 4 og app'en Infuse, det spiller bare :-)
|
|
LG OLED C1 77" Denon AVR-X2800H Synology DS916+ ATV 4K 3. gen |
|
![]() |
|
Juhler ![]() Bruger ![]() Oprettet: 07-Juli-2014 Sted: Kolding Status: Offline Point: 89 |
Eller en NVIDIA Shield, fungerer helt perfekt ved mig.
|
|
Sony 46" (Gammelt HX700), Pioneer VSX924, B&W CM1+CMC+M1+ASW608, Nvidia Shield 16 GBo, Fuldt UniFi setup og Synology DS415+
|
|
![]() |
|
-claus- ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Januar-2006 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 1351 |
På mit ældre Samsung tv, fungerer det bedst, hvis undertekst filen ligger ved siden af video filen. I stedet for at være kodet ind i filen. Man skal huske at scanne biblioteket efter ændringerne.
|
|
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio |
|
![]() |
|
bleze ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 28-Maj-2005 Status: Offline Point: 491 |
Thumbs up til dette valg
|
|
LG OLED83C1, LG OLED65B6V, Samsung PS63C7705, Pioneer KURO KRL-37V, Integra DRX-R1 7.0.4 setup, Synology DS1821+, 4 x KODI Mediacenter (nVidia Shield), Sonos med 6 zoner
|
|
![]() |
|
T-Duck ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4074 |
Og plex til Android understøtter nu pgs undertekster så det kører bare
|
|
![]() |
|
Flick ![]() Bruger ![]() Oprettet: 05-December-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 245 |
Det er serveren som transcoder, og eftersom det er hans Synology der er hans server i det her tilfælde, så er det den der transcoder. Et af formålene ved en transcoder er at ens klient ikke behøver at understøtte alle formater, så serveren sørger for at klienten modtager det rigtige format. Et andet formål er at man ikke behøver den nødvendige båndbredde, da en transcoder kan transcode til lavere bitrate. Ingen af disse formål ville give mening hvis det var klienten som transcodede.. Men udover det, så sucks transcoding, da det ikke er lossless ;) --- En device med Android TV som Shield er nok det nemmeste/bedste, men en odroid-C2 kan også være fin til formålet, hvis man vil rode meget med det
|
|
![]() |
|
xalodogan ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-August-2010 Status: Offline Point: 549 |
Helst klart Nvidia Shield. Den kører maks med min Synology DS413J
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |