recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedste mediestreamer med Synlogy NAS
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bedste mediestreamer med Synlogy NAS

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ms.nielsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 136
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ms.nielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Bedste mediestreamer med Synlogy NAS
    Sendt: 02-Marts-2016 kl. 17:18
Jeg har købt en Synology Nas. Installeret Plex server og prøvet at afspille film fra den via en Samsung recorder med Plex appen. 

Filmen kører perfekt, men der mangler undertekster. Det er kun muligt at tilføje undertekster, hvis jeg sætter den til transcoding, men nas'en er ikke stærk nok til at transcode og billedet hakker helt vildt. 

Spørgsmål 1:
Er der nogen der kan anbefale en kompatibel mediestreamer app eller anden løsning til at køre film med undertekster, uden at transcode?

Spørgsmål 2:
Har ligeledes prøvet at køre filmen fra plex på PS4 og der blev den afspillet med tekst. Efter at have fiflet lidt med plex appen via Samsung afspilleren, kan jeg ikke længere se den via PS4. Når filmen sættes i gang på PS4 står der "There was a problem playing this item" hvad sker der....
Til top
ms.nielsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-April-2006
Point: 136
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ms.nielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2016 kl. 11:02
Er der slet ikke nogen der har et bud på en løsning?
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3850
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2016 kl. 11:38
Nu prøvede jeg sidste dag at streame en film via iPhone/Airplay til mit ATV3. Og her ville den umiddelbart heller ikke vise undertester. En hurtig google viste at ifm. en af de sidste opdateringer var der sket et eller andet. Jeg skulle gå i Indstillinger -> Avanceret -> Brænd undertekster for at den ville vise dem.
Det var så en setting på iPhone i Plex App'en. Men i web interfacet er det under setting -> Afspiller -> brænd undertekster.
Jeg ved ikke om du har en tilsvarende indstilling, men du kan da prøve. Min server kører på en MacMini, så jeg lagde ikke mærke til om den lavede en transcoding.

Redigeret af kim.t - 11-Juni-2016 kl. 11:42
Til top
Sådanset Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 27-Januar-2008
Point: 32
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sådanset Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2016 kl. 11:56
køb en Raspbery Pie3 og smid kodi på. Du behøver ikke at lade din Synology transcode. Hvis budgettet er større, kan du købe en Intel NUC og smide Kodi på. Det er boxen som transcoder ikke Synology

Til top
Giffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-November-2007
Sted: Haderslev, DK
Point: 1221
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Giffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2016 kl. 12:36
Apple TV 4 og app'en Infuse, det spiller bare :-)

LG OLED C1 77"
Denon AVR-X2800H
Synology DS916+
ATV 4K 3. gen
Til top
Juhler Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-Juli-2014
Sted: Kolding
Point: 89
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Juhler Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2016 kl. 17:49
Eller en NVIDIA Shield, fungerer helt perfekt ved mig.
Sony 46" (Gammelt HX700), Pioneer VSX924, B&W CM1+CMC+M1+ASW608, Nvidia Shield 16 GBo, Fuldt UniFi setup og Synology DS415+
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2016 kl. 22:05
På mit ældre Samsung tv, fungerer det bedst, hvis undertekst filen ligger ved siden af video filen. I stedet for at være kodet ind i filen. Man skal huske at scanne biblioteket efter ændringerne.
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
bleze Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 28-Maj-2005
Point: 491
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bleze Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2016 kl. 10:03
Oprindeligt skrevet af Juhler Juhler skrev:

Eller en NVIDIA Shield, fungerer helt perfekt ved mig.

Thumbs up til dette valg
LG OLED83C1, LG OLED65B6V, Samsung PS63C7705, Pioneer KURO KRL-37V, Integra DRX-R1 7.0.4 setup, Synology DS1821+, 4 x KODI Mediacenter (nVidia Shield), Sonos med 6 zoner
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Point: 4074
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2016 kl. 11:28
Og plex til Android understøtter nu pgs undertekster så det kører bare
Til top
Flick Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-December-2008
Point: 245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flick Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2016 kl. 12:26
Oprindeligt skrevet af Sådanset Sådanset skrev:

køb en Raspbery Pie3 og smid kodi på. Du behøver ikke at lade din Synology transcode. Hvis budgettet er større, kan du købe en Intel NUC og smide Kodi på. Det er boxen som transcoder ikke Synology
Det er serveren som transcoder, og eftersom det er hans Synology der er hans server i det her tilfælde, så er det den der transcoder.
Et af formålene ved en transcoder er at ens klient ikke behøver at understøtte alle formater, så serveren sørger for at klienten modtager det rigtige format.
Et andet formål er at man ikke behøver den nødvendige båndbredde, da en transcoder kan transcode til lavere bitrate.
Ingen af disse formål ville give mening hvis det var klienten som transcodede..

Men udover det, så sucks transcoding, da det ikke er lossless ;)

---

En device med Android TV som Shield er nok det nemmeste/bedste, men en odroid-C2 kan også være fin til formålet, hvis man vil rode meget med det
Til top
xalodogan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-August-2010
Point: 549
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xalodogan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2016 kl. 00:56
Helst klart Nvidia Shield. Den kører maks med min Synology DS413J
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu