|
|
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Forfatter | |
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7981 |
![]() Sendt: 06-Januar-2011 kl. 17:29 |
Hej.
Af og til vil familien i Filippinerne gerne sende billeder. Men ofte når det gøres via skype eller Yahoo Messenger virker det ikke særligt godt eller det virker ikke - og så er det også noget besværligt, fordi man gør det billede for billede, generelt.
E-mail er én måde, men ikke alle e-mail konti accepterer at man sender/modtager større mængder data.
Derforuden skal det være en metode, der er nogenlunde til at forklare dem, der i Filippinerne.
Kunne man lave en ftp-server direkte på computeren, der tilgåes via internet? Så er det jo bare en internet adresse, brugernavn og et password - og så at uploade eller downloade.
Andre idéer?
|
|
Med de venligste hilsener
Thorvald. |
|
![]() |
|
Looklight ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-December-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 126 |
![]() |
Jeg bruger "FileZilla Server" og min søster i Australian har "Filezilla Client" på hendes PC, det er gratis og nem i opsætning og bruge.
Så bruger jeg WinRar til pakke billeder så de ikke fylder så meget (kommer an på billederns størelse om det er nødvendig). Edit: Typo ![]() Redigeret af Looklight - 06-Januar-2011 kl. 18:08 |
|
Panasonic TH-42PZ85
Panasonic DMP-BD55 Kiss VR-588 Onkyo TX-SR706 PS3 m500Gb hdd Focal Sib XL 5.1 |
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6694 |
![]() |
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
Zulu ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 775 |
![]() |
Lige præcis! Lav en delt (shared) mappe, så lander billederne automatisk på jeres PC, når familien i Østen har kopieret billederne til den delte mappe på deres egen PC. |
|
![]() |
|
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7981 |
![]() |
Dropbox kan måske være en idé at studere.
|
|
Thorvald. |
|
![]() |
|
folp ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-September-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1191 |
![]() |
MVH Frank Pedersen
|
|
![]() |
|
Zulu ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 775 |
![]() |
Ja, hvis billederne bare skal vises, og ikke downloades* til modtagerens PC, kan Picasa også være et godt valg. Specielt hvis billederne skal deles med mange. Dropbox har også en galleri-funktion, hvor man blot kopiere billederne til en bestemt mappe, og så bliver der automatisk lavet et online galleri, man kan dele med venner og bekendte. *jeg ved godt man også kan downloade billederne fra Picasa, men det er nu lidt bøvlet at gøre, frem for at få dem hente automatisk til en mappe på sin PC, som man kan med Dropbox. |
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
![]() |
jeg ville klart gå vejen med en shared folder i dropbox. - man lægger bare billederne i sin folder og så bliver de selv syncet til modtagerens folder. alternativt kan man faktisk lave et lille album med jalbum via sin publicfolder - men så er picasa web delen næsten lettere.
|
|
![]() |
|
nesager ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2006 Sted: Nordvestjylland Status: Offline Point: 1854 |
![]() |
![]() |
|
![]() |
Jeg har testet dropbox ved at installere det og lave en konto på min kones computer og på min computer. Og så delte jeg en mappe med 70 billeder på min kones computer med mig selv. Jeg var ret imponeret af at lige så snart jeg havde accepteret invitationen, så begyndte systemet automatisk at downloade mappen med de 70 billeder til min computer. Det virkede ret smart. Spørgsmålet er så om dem i Filippinerne kan finde ud af at få det installeret - og om vi kan forklare dem det. Det er jo den sværeste del af det.
|
|
Thorvald. |
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
![]() |
der er video guides så vidt jeg husker på dropbox' egen hjemmeside - og det er da lige ud af landevejen, så mon ikke? - ellers kan du jo lave en smule remote login og gøre det for dem.
|
|
![]() |
|
![]() |
Hej.
Så vidt jeg kan se er der ikke nogen videoguide for at installere dropbox. Hvad skal der til for at jeg kan lave remote login??
|
|
Thorvald. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |