recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedste metode til at sende billeder?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBedste metode til at sende billeder?

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19834
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2011 kl. 14:26
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Spørgsmålet er så om dem i Filippinerne kan finde ud af at få det installeret - og om vi kan forklare dem det. Det er jo den sværeste del af det.

Det er derfor du fravælger dropbox og tilvælger picassa.

Her skal de bare klike på et link - ikke andet.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Point: 7981
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2011 kl. 14:27
Et par andre spørgsmål (til Dropbox):

- Hvis man deler en ret stor mængde data med en anden - som tager noget tid at overføre. Hvad sker der så, hvis én af personerne lukker computeren før overførslen er gennemført?
- Jeg synes heller ikke jeg kan finde f.eks. en PDF installationsguide på Dropbox's hjemmeside?
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2011 kl. 14:30
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Spørgsmålet er så om dem i Filippinerne kan finde ud af at få det installeret - og om vi kan forklare dem det. Det er jo den sværeste del af det.

Det er derfor du fravælger dropbox og tilvælger picassa.

Her skal de bare klike på et link - ikke andet.

Klaus
Er Picassa ikke et webfoto album, ligesom f.eks. Facebook og Photobucket?? Dvs. det er ikke en filoverførsels tjeneste. Eller kan man godt downloade billeder fra Picassa?

Thorvald.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19834
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2011 kl. 14:35

Er Picassa ikke et webfoto album,

Jo

ligesom f.eks. Facebook og Photobucket??

Pas, jeg bruger ingen af den ovennævnte

Dvs. det er ikke en filoverførsels tjeneste. Eller kan man godt downloade billeder fra Picassa?

Alle billeder du kan se, kan du downloade/gemme.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2011 kl. 14:41
Ok, så ved jeg så meget om Picassa. Men direkte og automatisk filoverførsel mellem de to computere virker stadig mere genialt - som det virker med dropbox. Med Picassa er det bare endnu en social webtjeneste man skal "have med sig i tasken". Ikke fordi jeg bruger sociale tjenester som Facebook, Friendster og hvad de nu hedder. Men det gør min kone og hendes søstre

Vedr. remote login: Er det dette?

Thorvald.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2011 kl. 16:17
Yderligere et spørgsmål til Dropbox: Kan man oprette to forskellige dropbox konti på samme computer?

Thorvald.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2011 kl. 17:46
1. nej picasa er altså ikke en social tjeneste! - det en webfront til picasa applikationen. herfra uploader du billeder til tjenesten som du så enten kan password beskytte eller lægge frit til offentlig skue. Så kan du give familie / venner password så kun de kan se dem. OG som tidligere sagt så kan de også gemme filerne på deres egen comp.
2. du har ret i at dropbox med STORE mængder af billeder ikke er så anvendelig - du har 2GB plads - så det skal nok ikke lige vare RAW-filer du lægger direkte i folderen.
3. har aldrig prøvet at installere 2 forskellige konti på samme maskine, men hvorfor dog også det? den folder du vælger at dele kan kun dem der er inviteret se - du kan jo bare oprette andre foldere hvis du skal dele data med andre igen. OG den synkroniserer selv. det vil sige den syncer når modtager maskinen er online og dermed tændt. - du skal dog være opmærksom på at hvis de sletter en fil - så forsvinder den også hos dig!!!
4. remote - nej det er ikke sådan jeg mener - kig her i stedet - en langt bedre løsning! www.teamviewer.com

Til top
Zulu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-December-2005
Point: 775
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2011 kl. 21:14

- Hvis man deler en ret stor mængde data med en anden - som tager noget tid at overføre. Hvad sker der så, hvis én af personerne lukker computeren før overførslen er gennemført?
- Jeg synes heller ikke jeg kan finde f.eks. en PDF installationsguide på Dropbox's hjemmeside?

Du kan ikke bruge guiderne her?
https://www.dropbox.com/help
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2011 kl. 22:32
Oprindeligt skrevet af Zulu Zulu skrev:

...

Du kan ikke bruge guiderne her?
https://www.dropbox.com/help
Nej - disse er ikke installationsguides.

Thorvald.
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Point: 2876
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2011 kl. 22:33

Jeg har testet dropbox ved at installere det og lave en konto på min kones computer og på min computer. Og så delte jeg en mappe med 70 billeder på min kones computer med mig selv. Jeg var ret imponeret af at lige så snart jeg havde accepteret invitationen, så begyndte systemet automatisk at downloade mappen med de 70 billeder til min computer. Det virkede ret smart. Spørgsmålet er så om dem i Filippinerne kan finde ud af at få det installeret - og om vi kan forklare dem det. Det er jo den sværeste del af det.
hjælp dem over teamviewer :-)
www.teamviewer.com

nemt remote login.

Redigeret af Notfast - 09-Januar-2011 kl. 22:46
.....
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9441
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2011 kl. 22:41
Her er en video som viser hvor simpelt det er, mon ikke Philipinerne kan finde ud af det, de plejer jo at være rimelige dygtige dernede.

http://www.youtube.com/watch?v=gZRo-D3paHs
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2011 kl. 22:41
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

1. nej picasa er altså ikke en social tjeneste! - det en webfront til picasa applikationen. herfra uploader du billeder til tjenesten som du så enten kan password beskytte eller lægge frit til offentlig skue. Så kan du give familie / venner password så kun de kan se dem. OG som tidligere sagt så kan de også gemme filerne på deres egen comp.
2. du har ret i at dropbox med STORE mængder af billeder ikke er så anvendelig - du har 2GB plads - så det skal nok ikke lige vare RAW-filer du lægger direkte i folderen.
3. har aldrig prøvet at installere 2 forskellige konti på samme maskine, men hvorfor dog også det? den folder du vælger at dele kan kun dem der er inviteret se - du kan jo bare oprette andre foldere hvis du skal dele data med andre igen. OG den synkroniserer selv. det vil sige den syncer når modtager maskinen er online og dermed tændt. - du skal dog være opmærksom på at hvis de sletter en fil - så forsvinder den også hos dig!!!
4. remote - nej det er ikke sådan jeg mener - kig her i stedet - en langt bedre løsning! www.teamviewer.com

1: Nej jeg ved godt at Picassa ikke er en social tjeneste på samme måde som facebook, men princippet er lidt det samme som de fotoalbums man kan lave på facebook - eller som Photobucket f.eks. Sidstnævnte bruger jeg til billeder som jeg indsætter i diverse debatfora. Se f.eks. dette.
2: Ok - det vil også være sjældent. Men lige nu ser det ud til at de har noget i retning af 500 MB videofiler. Så er det jo bare at overføre dem og når de er i min kones eller min computers dropbox mappe, så flyttes de til et andet sted på computeren og pladsen er frigivet.
3: Jeg mente ikke her. Men i Filippinerne har de én computer som måske 2 af søstrene godt kunne bruge til Dropbox. Så kunne jeg f.eks. lave én dropbox mappe, der hedder Dropbox-Joanna og én der hedder Dropbox-Judith. (Jeg bruger ikke eksisterende mapper til Dropbox, jeg laver en ny tom én som man så kan kopiere indhold i, og når det er overført flytter modtageren det til et andet sted og afsenderen kan så slette det). Men spørgsmålet er om den kan håndtere to dropbox mapper og konti.
4: Det skal jeg lige kigge nærmere på.

Thorvald.
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu