recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedste metode til at sende billeder?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBedste metode til at sende billeder?

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7981
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2011 kl. 22:47
Teamviewer: Ser umiddelbart interessant ud. Jeg skal installere den fulde version og de skal installere det mindre kundemodul. Det skulle vi måske prøve. Det er måske nemmere end Windows løsningen (der dog også ser ret enkel ud).
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2011 kl. 08:37
Umiddelbart så vil jeg da mene det er langt mere besværligt at forklare dem hvordan de skal installere en Remote Desktop klient (windows, Teamviewer osv.), åbne de rigtige porte, få en fast IP adresse og hvad der ellers skal sættes op, end at installere og opsætte Dropbox.
Det er altså noget i retning af sværhedsgraden ved at installere MSN Messenger. Hvis man ikke har en bruger i forvejen, så guides man også igennem oprettelsen af en sådan, direkte i installationsprogrammet.

Med hensyn til størrelsen, så har man begrænset plads med en gratis account. En opgradering til 50GB koster $99 om året, hvilket kan være småpenge, set i forhold til hvad man måske skal bruge pladsen til og hvor nemt Dropbox i grunden er.

Med hensyn til at flytte det fra en mappe når det er overført, så vil jeg mene at det er en den forkerte vej at gå, hvis du vælger dropbox.
Dropbox er jo beregnet til at du altid har mapper på forskellige computere fuldstændigt synkroniseret, så alle ser det samme indhold. Det er ikke en filoverførselstjeneste, på samme måde som FTP.
En del af det smarte forsvinder, i samme øjeblik du begynder at bruge Dropbox som en midlertidig mellemstation.

DU spurgte tidligere hvad der skete hvis jeres computere blev lukket, før overførslen var slut. Dette sker der ikke noget ved, da det som sådan ikke er en decideret overførsel.
Dropbox gør det at den synkroniser alt indhold i din mappe til deres servere, hvorefter det synkroniseres videre til de computere som mappen deles med. Computerne behøver derfor slet ikke være tændt på samme tid, hvilket kan være smart da det jo er ret forskellige tidszoner vi bevæger os i.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2011 kl. 09:00
Jeg vil ikke bruge dropbox som på den måde som dropbox egentligt er lavet til. Jeg vil bruge det som ren filoverførsel og som med dropbox mappen som mellemstation. Jeg har ikke brug for synkronisering mellem computere - og hvis jeg skulle brug det seriøst i forbindelse med arbejdet så er ikke engang 100 GB nok... Øøøøh eller det er det faktisk. Har lige "vejet" de data der har med arbejde at gøre og der var lidt over 26 GB - så en 50 GB konto kunne være nok.

Nå men i første omgang er det ment som overførsel af primært billeder til/fra Filippinerne. Så kan det være en test på om det ville være smart at bruge i forbindelse med arbejde - f.eks. som automatisk synkronisering af tegnings- og bygningsmodelfiler mellem mig og mine assistenter i Lithauen. Vi har jo en ftp-server - men jeg synes det er vanskeligt at sørge for at downloade det de uploader - og på den måde være opdateret med de tegninger de laver f.eks. En 50 GB konto til 4 personer vil altså koste $396 om året. Hov de priser passer ikke. 50 GB koster $9,99 om måneden, altså $119,90 om året, gange 4 er det $479,52 om året altså ca. 2800 DKK om året. Det er måske lidt meget - men måske også værd at overveje. Men det kræver også kan man sige at alle holder styr på deres filer, ellers går det galt idét synkroniseringen er instant. Hvis én laver en fejl, går det ud over alle 4, kan man sige. Det skal vi lige tænke over - et system hvor et dropbox system ville fungere mellem 4 personer, sammen med en fornuftig backup/backupinterval (som jeg laver).

Thorvald.
Til top
fhansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Marts-2008
Point: 1349
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2011 kl. 09:07
Hvis du kan hive andre du kender med på Dropbox vognen, så kan der hentes 250MB ekstra lagerplads ud over de 2GB for hver anbefalet mailadresse som efterfølgende tilmelder sig dropbox. I alt op til 8GB.
Jeg bruger selv Dropbox til at overføre filer og ikke kun opbevare dem. Genialt værktøj. Det kan også benyttes fra bl.a. Android og iPhones telefoner.
Jeg benytter også teamviewer. Syntes det var okay nemt at sætte op. Dog er der den anke at skal du lave remote assistance så skal du først have et IDnr. og en kode fra den person du skal hjælpe, som du så efterfølgende indtaster i dit system. Man kan vist også sætte det op til at kunne oprette kontakt mellem PC'erne med et fast ID og kode, men det har jeg ikke leget med...endnu.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9441
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2011 kl. 09:08
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Jeg vil ikke bruge dropbox som på den måde som dropbox egentligt er lavet til. Jeg vil bruge det som ren filoverførsel og som med dropbox mappen som mellemstation. Jeg har ikke brug for synkronisering mellem computere - og hvis jeg skulle brug det seriøst i forbindelse med arbejdet så er ikke engang 100 GB nok... Øøøøh eller det er det faktisk. Har lige "vejet" de data der har med arbejde at gøre og der var lidt over 26 GB - så en 50 GB konto kunne være nok.

Nå men i første omgang er det ment som overførsel af primært billeder til/fra Filippinerne. Så kan det være en test på om det ville være smart at bruge i forbindelse med arbejde - f.eks. som automatisk synkronisering af tegnings- og bygningsmodelfiler mellem mig og mine assistenter i Lithauen. Vi har jo en ftp-server - men jeg synes det er vanskeligt at sørge for at downloade det de uploader - og på den måde være opdateret med de tegninger de laver f.eks. En 50 GB konto til 4 personer vil altså koste $396 om året. Hov de priser passer ikke. 50 GB koster $9,99 om måneden, altså $119,90 om året, gange 4 er det $479,52 om året altså ca. 2800 DKK om året. Det er måske lidt meget - men måske også værd at overveje. Men det kræver også kan man sige at alle holder styr på deres filer, ellers går det galt idét synkroniseringen er instant. Hvis én laver en fejl, går det ud over alle 4, kan man sige. Det skal vi lige tænke over - et system hvor et dropbox system ville fungere mellem 4 personer, sammen med en fornuftig backup/backupinterval (som jeg laver).
Dropbox fines også i en Microsoft udgave (skydrive). Den giver vist 25GB fri plads.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2011 kl. 11:31

Teamviewer: Ser umiddelbart interessant ud. Jeg skal installere den fulde version og de skal installere det mindre kundemodul. Det skulle vi måske prøve. Det er måske nemmere end Windows løsningen (der dog også ser ret enkel ud).
Teamviewer er ret let. Du installerer den store, og vælger Invite partner, så bliver der lavet en mail med link til download, som du sender.

Men du skal tale med dem, for der er to tal-koder, der skal læses op og tastes ind.

Redigeret af Brixen - 10-Januar-2011 kl. 11:34
Venlig hilsen
KB
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2011 kl. 11:36
Som jeg forstår det, laver Teamviewer kundemodulet automatisk de to koder, som de skal sende til mig. Så det kan ikke være nemmere.

Thorvald.
Til top
evilguy Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-Februar-2008
Point: 389
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2011 kl. 11:58
http://www.transferbigfiles.com/

Enkelt, let og det virker hver gang. Sende billeder og filer via denne hjemmeside her evig eneste uge.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2011 kl. 12:04
Oprindeligt skrevet af evilguy evilguy skrev:

Enkelt, let og det virker hver gang. Sende billeder og filer via denne hjemmeside her evig eneste uge.
Dette ser ud til at fungere fil for fil. Besværligt hvis man har mange filer.

Thorvald.
Til top
evilguy Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-Februar-2008
Point: 389
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2011 kl. 13:30

Oprindeligt skrevet af evilguy evilguy skrev:

Dette ser ud til at fungere fil for fil. Besværligt hvis man har mange filer.

Man kan tilføje alle de filer i punkt ét som man ønsker, men det foregår én fil af gangen, og når man så har valgt alle de filer som skal sendes, så sender man. Nu skal vi heller ikke gøre det mere besværligt end det er i virkeligheden.

Hvis man skal sende mange filer på én gang så har guderne opfundet zip filen - som er indbygget i både Windows og Mac. Man zipper de filer som skal bruges og så sender man én stor fil.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2011 kl. 13:38
Jo men at man skal vælge filerne en for en er da en del mere besværligt end bare at kopiere en hel mappe til dropbox og så kører det automatisk efter at man har sendt en invitation til at dele den mappe eller den række af billeder. Zip og zap er bare endnu et led i processen - som man så også skal forklare dem. Og derefter skal man udpakke det også. Husk på at det er ganske unge mennesker der dårligt nok er færdige med High School.

Dropbox er altså temmeligt meget enklere som jeg ser det.

Thorvald.
Til top
Jabu Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 04-Maj-2005
Point: 35
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2011 kl. 18:00
den store forskel på Picasaweb og Dropbox er i min verden at du skal uploade billederne til Picasaweb og sende folk et link på mail, hvorimod med Dropbox lægger man billederne lokalt i din Dropbox mappe, hvorefter de automatisk synkroniseres.

bevares modparten skal også benytte Dropbox og du skal oprette en shared folder, men under oprettelsen af denne inviterer du dem der skal have adgang, og Dropbox sørger så for at den delte mappe popper frem i deres Dropbox..
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu