recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Android udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedste mobil max 5"
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bedste mobil max 5"

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spawn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2014 kl. 15:40
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af meyhoff meyhoff skrev:

telefoner er dårlige vedr. det "faste" batteri, jeg har endnu ikke haft
en telefon som ikke ind imellem skulle ha en komplet genstart (ud med
batteriet).

Hold da op, min æbleting er snart 3 år gammel, det har den ikke haft brug for - den har også fast batteri.

Klaus

Hold nu op begge to med at føde de sædvanlige forvrængede skrøner. 

1. Jeg har gennem tiden haft 8 forskellige Android Mobiler og aldrig haft behov for at lave en genstart ved at fjerne batteriet på nogen af dem. !

2. Jeg har til gengæld mange gange ved min daglige support af 300 iphone brugere, måtte lave en såkaldt soft reset (tvungen genstart af operativsystemet ved at holde tænd/sluk knap inde samtidig med homeknap indtil mobilen genstarter) hvilket svarer til en fjernelse af batteriet. Det er nogen gange nødvendigt når mobilen er frosset, opleves bl.a. ved at telefonen har sort skærm og ikke reagerer på et almindeligt tryk på tænd knappen så brugere tror mobilen er død. 

En tilsvarende manøvre kan laves på Android mobiler med fast batteri ved at holde tænd/sluk knap inde samtidig med lydstyrkeknappen (eller som Lasse skriver ved at holde tændknappen inde i 10 sekunder til mobilen slukker) så der er ikke behov for at kunne pille batteriet ud.

Pointen er - der er ikke blandt Android nogen særlige behov for at mobilen skal genstartes ved at fjerne batteriet, men der kan som ved alle andre devices med et operativ system være behov for at lave en soft reset hvis nogle processor har låst sig så operativ systemet ikke længere svarer på almindelige input. Dette gælder for Android såvel som for iOS devices i lige høj grad, men flertallet af brugerne oplever aldrig dette behov selvom de har deres mobiler længe, uanset platform.  

Redigeret af spawn - 19-Oktober-2014 kl. 15:56
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
meyhoff Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-Oktober-2006
Sted: Sweden
Status: Offline
Point: 107
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér meyhoff Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2014 kl. 10:59
OK, har bare fjernet batteriet for "en sikkerheds skyld".
Er nu ikke mere nervøs for at købe mobil med fast batteri, tak spawnBig smile
Tror nu jeg har besluttet mig for Z3 Compact
Meyhoff

Sony KD-55X8505
Sony RHT-G900
Sony PS3/PS4/PSVITA
Surface Pro 7+ i7 256GB
Apple iPhone Xr
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu