recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedste NAS i 2013
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bedste NAS i 2013

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Davidp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Marts-2007
Sted: Kastrup
Status: Offline
Point: 905
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Davidp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2013 kl. 13:31
Synology og Qnap er same same. Samme features, begge med Dansk UI. Har haft begge, har været glad for begge. 

Qnap har dog hotswap af diske, hvilket kan være en fordel ifm disk-nedbrud. Men i daglig brug er de næsten ens.
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rhsin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2013 kl. 13:53
Davidp: Min synology har da også hotswap af diske.
Og jeg har også Qnap, men vil da nok syntes at Synology er godt fremme med deres mobile apps især photostation og audiostation på synology bruger jeg personligt rigtigt meget, og syntes funktionaliteten er super.
snakker man bare alm afp/smb over netværk så mærker man ingen forskel, men brugerfladen kan godt være anderledes.. også er det mere om man bedst kan lide det ene eller det andet.. jeg hælder personligt efter at have prøvet begge systemer til synology´s med qnap som runner up :)

Men det bedste er da at prøve deres brugerflade her
de vil begge kører hurtigt og uden lag på lokalnettet, så hvis de virker langsomme er det sikkert fordi de står fysisk langt væk ;o)

nåja, også syntes jeg det virker som om at synology er hurtigere fremme med nye features i såvel systemet på NAS, men også via apps

Redigeret af rhsin - 04-Marts-2013 kl. 13:59
Mvh

René
Til top
Davidp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Marts-2007
Sted: Kastrup
Point: 905
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Davidp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2013 kl. 14:06
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

Davidp: Min synology har da også hotswap af diske.
Og jeg har også Qnap, men vil da nok syntes at Synology er godt fremme med deres mobile apps især photostation og audiostation på synology bruger jeg personligt rigtigt meget, og syntes funktionaliteten er super.
snakker man bare alm afp/smb over netværk så mærker man ingen forskel, men brugerfladen kan godt være anderledes.. også er det mere om man bedst kan lide det ene eller det andet.. jeg hælder personligt efter at have prøvet begge systemer til synology´s med qnap som runner up :)

Men det bedste er da at prøve deres brugerflade her
de vil begge kører hurtigt og uden lag på lokalnettet, så hvis de virker langsomme er det sikkert fordi de står fysisk langt væk ;o)

nåja, også syntes jeg det virker som om at synology er hurtigere fremme med nye features i såvel systemet på NAS, men også via apps

Ja ok, min pointe var at hotswap er en feature som du får for færre penge på Qnap end Synology.
Og det med mobile apps har du vistnok ret i. Dér er jeg i alt fald ikke imponeret over Qnap. Syno kan næsten kun være bedre...
Til top
sjussen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 04-Februar-2006
Sted: Denmark
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sjussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2013 kl. 15:25
mener du begge iOmega som jeg spurgte om? Det er Seagate og Hitachi de anbefaler som diske til disse.

Jeg noterer selvfølgelig også de mange som har gode erfaringer med Synology.
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-September-2009
Point: 2423
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2013 kl. 18:05
Når nu du skriver bedste nas i 2013 i overskriften, så huske at det ikke kun handler om features men også om hastighed.  Du kan finde billige nas der tilbyder samme features (fotoalbum, auto backup, etc) som dyre nas, men kommer til kort på hastigheden. 

Qnap og Synology ligger typisk i den lidt dyre ende, til gengæld ligger de normalt også rigtigt godt til i performanceindex som http://www.smallnetbuilder.com/nas/nas-charts/bar/

Du bør også overveje hvilke supportmuligheder der er hvis noget driller. Der er et hav af folk med Qnap eller Synology her på recordere, dvs. hvis opsætningen driller med et af de to mærker er der god chance for at få kvalificeret hjælp. Iomega hører man ikke nær så meget om, så der er du muligvis mere "Palle alene i verden" hvis tingene driller?

Jeg har ikke noget konkret svar til dig, min egen nas er noget hjemmebygget med ubuntu server så jeg er for det meste "Palle" uanset hvad der sker, jeg ville bare lige påpege at det kan være mere ved valget af nas end blot det der står i den farvestrålende brochure.
Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-December-2003
Point: 1046
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2013 kl. 21:42
Har haft Qnap i mange år - pt. har jeg to kørende. Kan varmt anbefales. Stort brugerforum med mange hjælpende NAS-nørder. Har prøvet Lacie tidligere - brændte sammen igen og igen. Og så har jeg (sgu) en ældgammel Maxtor Shared Storage Plus (forlængst overtaget af Seagate), som stadig kører upåklageligt.

/kris
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R, TP-link Deco M9 Plus'ere
Til top
Mikkel.Hansen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-September-2011
Sted: Nordjylland
Point: 214
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mikkel.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2013 kl. 07:04
Du kunne evt kigge i retning af Asustor, som matcher både QNAP og Synology på alle fronter, og endnu bedre, de er billigere.

Det handler om andet end app og features, og et gennemført interface betyder meget
Til top
Sylvest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2007
Point: 894
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sylvest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2013 kl. 07:22
jeg er i år skiftet væk fra Netgear, LG og Buffalo NAS'er og har samlet hele molevitten på en Synology DS1813+ NAS og jeg kan kun sige at det var noget jeg burde have gjort for længe siden. Hastighed, features og mobile apps er bare i top.< ="cosymantecnisbfw" co="cs" id="SILOBFWID" style="width: 0px; height: 0px; display: block;">
.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu