recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - "Bedste" opsætning af Airport express
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

"Bedste" opsætning af Airport express

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Andersss Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2011
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 579
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andersss Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2012 kl. 20:17
Du køber en af dem som folk bekræfter virker med AirPlay ;)
Til top
Theilo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Marts-2010
Sted: Horsens,Danmark
Status: Offline
Point: 1226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Theilo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2012 kl. 20:52
Har du prøvet denne her ?
 
Samsung Le37-r81,Pioneer VSX-529, Bose Am5, Zaptor, Squeezebox duet,Squeezebox Radio, Synology ds212+
Til top
Andersss Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2011
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 579
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andersss Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2012 kl. 20:54
Hvis du spørger om jeg har prøvet en D-link router, så nej. Har kun haft standard home-trio router fra TDC og så min netgear WNDR3700.
Til top
Theilo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Marts-2010
Sted: Horsens,Danmark
Status: Offline
Point: 1226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Theilo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2012 kl. 20:56
Att Andersss
Sorry var en guide til trådstarter for at se om han kunne få det til at spille med en d-link
Samsung Le37-r81,Pioneer VSX-529, Bose Am5, Zaptor, Squeezebox duet,Squeezebox Radio, Synology ds212+
Til top
Andersss Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2011
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 579
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andersss Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2012 kl. 21:00
Ahh, så giver det mere mening. Lige det der med at huske hvem man egentlig skriver med hehe.
Til top
lazzeeh Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 04-Juni-2011
Status: Offline
Point: 46
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lazzeeh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2012 kl. 21:22
Faldt godt over den, må prøve imorgen :) Har fået nok idag! :D

Nu ved jeg så bare ikke om alle de settings jeg har slået fra/til på min d-link har betydning.. 
Til top
lazzeeh Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 04-Juni-2011
Status: Offline
Point: 46
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lazzeeh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2012 kl. 21:39
Åhhhhhh jøsses et mareridt det her!

Tog for sjovt lige en hastighedstest - ligger på 6-7mbit ud af 15mbit.. Så må nok finde ud af det problem først, hvilket nok betyder jeg må starte forfra med min trådløse router og få den til at smide max hastighed ud.. 

Hvis jeg forbinder direkte til det trådløse modem fra stofa så smider den de 14mbit ud.. Overvejede for en kort stund at bruge den og så undvære D-linken, men det modem fra stofa er et lukket land at komme ind i så har ingen mulighed for at ændre noget i den..


Redigeret af lazzeeh - 11-December-2012 kl. 21:43
Til top
Theilo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Marts-2010
Sted: Horsens,Danmark
Status: Offline
Point: 1226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Theilo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2012 kl. 21:52
Husk at router-funktionaliteten i modemet skal være slået til.(Stofa's modem)
Du kan ændre det på mine sider og evt slukke det trådløse samtidig, medmindre du bruger det til zaptor.
Har du meldt dit nye modem til på allways on?
 
Derefter ville jeg nok lave en reset på d-link og starte helt op forfra indtil alt spiller, derefter din apple enhed.
 
God kamp, kender det alt for godt
Samsung Le37-r81,Pioneer VSX-529, Bose Am5, Zaptor, Squeezebox duet,Squeezebox Radio, Synology ds212+
Til top
orm08 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Januar-2010
Status: Offline
Point: 228
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér orm08 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2012 kl. 21:57
Lyder som du hygger dig med dit netværk :j

Med hensyn til hastighed: Hvilken sikkerhed bruger du på wifi, mener det skal være WPA2 AES ellers mister du for meget båndbredde

Med hensyn til airport og dlink problemet, prøv at checke dette indlæg http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112738&KW=Airport+roaming&title=forbedring-af-wifi-signal-i-hjemmet

Jeg har brugt rigtigt meget tid på dette, og har nu måtte kapitulere - jeg har slået Wifi på min DLink og klarer mig kun med en airport express til trådløs, og så er NAS, TV og appletv i stuen kablet via dlinken, hvor airport også er kablet.

Når pengetræet i baghaven springer ud til foråret, køber jeg en airport extreme til at erstatte DLinken.

Det skal siges at efter at jeg fik sat roaming rigtigtop, fungerede alt, bortset fra Airplay, men da vi bruger airplay meget, både til airplay højtaler og appletv, kunne jeg ikke leve med løsningen.

Jeg er i den heldige situation at jeg ved at trække et kabel ud i gangen lige nøjagtigt kan dække hele huset med airporten.

Hvis du forsøger at forlænge dit netværk med aiporten uden brug af kabel får du det svært, specielt hvis du skal streame...

God fornøjelse :j



Til top
Slabb Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 170
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Slabb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2012 kl. 22:45
Melder mig også i flokken af frustrerede AE-brugere. Samme problemer som trådstarter, bare med Home trio router i stedet for.
Denon avr 2310, Front: Dali 400, center og surround: Dali 104, PS3 fat 40gb, Toshiba HD-DVD, WDTV Live, Sanyo z5
Til top
orm08 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Januar-2010
Status: Offline
Point: 228
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér orm08 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2012 kl. 23:05
Checkede lige min hastighed koblet på AE

På iphone og ipad med speed test app: 15-25 mbps ned, og 10 op
På pc vi IT og Telestyrelsen: 30 mbps og 10 op

Jeg har en 100/10 yousee forbindelse

Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1594
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beanie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2012 kl. 09:11
Oprindeligt skrevet af lazzeeh lazzeeh skrev:

Men hvordan er man så sikker på den router man køber virker?..

Lyder lidt som et lotteri :)

Køb en Airport Express, -Extreme eller TimeCapsule.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu