recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedste Overførelse af Dvd'er til WD TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBedste Overførelse af Dvd'er til WD TV

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4114
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2009 kl. 22:40
Oprindeligt skrevet af staack staack skrev:

Okay tak, det var ikke mange DvD'er man  kan have plads til på 1 TB disk...Unhappy (Hvis de da skal være ukomprimeret)
PerW. Hvad har du af plads tilsluttet til din WD TV?

kan MAKEMKV komprimere DvD'eren, eller skal der et andet program til dette, når man først har hentet den ukomprimeret dvd fra MAKEMKV?
Ikke mange?? Jeg har en 1 Tb og hvis man ripper børnenes tegnefilm som måske fylder 3 til 4 Gb, uden reklamer og extra film, så kan der være 250 til 300 film.

Jeg har en Tb disk til min.
Til top
staack Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-August-2007
Point: 707
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2009 kl. 23:14
Nå ja, men nu regnede jeg med det værst tænkelig, altså at de fylte 9gb stykket, og da der reelt kun er 930GB på disken blev det til lidt over 100 dvd'er... men ja jeg kan godt se at hvis man undgår alt ekstra materiale, menuer, undertekster osv og kun tager det man vil bruge, så er det en anden snakSmile

Jeg vil bruge dagen imorgen til at rode lidt med de programmer i har foreslået, takTongue
Andre muligheder/formater er også velkommen!
Til top
staack Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2009 kl. 14:32
Oprindeligt skrevet af niepe niepe skrev:

btw. Bruger DVDfab til at lave en iso fil og det spiller max....

Hvordan er det lige man laver ISO?

Det jeg kan finde er "DvD to Mobile" også kan man vælge "Generic" eller i "More" kan man vælge nogle forskellige formater.... hvilket skal jeg vælge? Hvad er bedst?

Redigeret af staack - 07-November-2009 kl. 14:32
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Point: 4114
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2009 kl. 14:37
Har du prøvet makemkv. Det synes jeg er nemmerer og så er det gratis.
Til top
staack Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2009 kl. 15:13
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Har du prøvet makemkv. Det synes jeg er nemmerer og så er det gratis.

Ja jeg er ved at prøve begge programmerSmile

Umeldbart synes jeg at begge virker efter bedste hensigt, dog synes jeg at DVDFab er lidt lækre udført, og det er fedt at man nemt via små lister kan vælge hvilke tekster og lyd man vil have med, samt at man kan se et preview at det man har lavet, så man er sikker på at man har valgt de rigtige instillinger inden man henter hele filmen. (Dog er der så mange muligheder af fil hentninger, at jeg ikke aner hvilken jeg skal bruge! - Om det er "Generic" (Convert Dvd til pc) eller "More" hvor man kan vælge WMV, VOB, AVI, MP4, MKV osv... jeg aner simpelhen ikke hvad jeg skal vælge) Hjælp tak.

makemkv, har desværre ikke alle de lækre muligheder for at vælge det man vil have (ellers har jeg bare ikke fundet det), dog trækker det op at det er gratisWink
Til top
niepe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Januar-2004
Point: 1120
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2009 kl. 16:31
I den version jeg bruger vælger man TARGET og giver sin ISO fil et navn.

under DVD to DVD vælger jeg som regel Main movie..

btw..Hvilken version bruger du?
Til top
staack Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2009 kl. 16:37
DVDFab6 , men jeg kan ikke finde noget der hedder TARGET under "DvD to DvD"Confused

Skal man edenlig ikke vælge DvD to mobile for at få filen ned på en harddisk? - Jeg mener er DvD to DvD ikke hvis man skal brænde/ lave en kopi af en DvD?
Til top
staack Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2009 kl. 17:09
JEG FANDT DETBig smile

Løsning: Det var fordi at min target stod til DvD-drevet i min computer! - altså den forventet som standart at jeg ville brænde filmen.

Jeg har nu sat den til ISO, og det virkede perfekt, der er dog en ting jeg ikke forstår. - Jeg har lavet to udgaver af en DvD:
 1. En WMV fil, der fylder lidt over 1GB og når jeg afspiller filmen fylder den hele skærmen. (Jeg mistænker dog lidt at den på en eller anden måde er blevet streched! )

2. En ISO fil som fylder lidt over 4GB og er i MEGET bedre kvalitet ved afspilning, men der er sortebjælker i top og bund! (Men dette er vel den rigtge fremvisning af SD film - ikke?)

EDIT: Angående COVERS fandt jeg et dansk forum, der uploader covers i højkvalitet og de fleste i danske udgaver, samt dansk cover.
http://www.covervizion.org/forums/index.php

Redigeret af staack - 07-November-2009 kl. 17:11
Til top
niepe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Januar-2004
Point: 1120
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2009 kl. 18:02
Oprindeligt skrevet af staack staack skrev:

JEG FANDT DETBig smile

Løsning: Det var fordi at min target stod til DvD-drevet i min computer! - altså den forventet som standart at jeg ville brænde filmen.

Jeg har nu sat den til ISO, og det virkede perfekt, der er dog en ting jeg ikke forstår. - Jeg har lavet to udgaver af en DvD:
 1. En WMV fil, der fylder lidt over 1GB og når jeg afspiller filmen fylder den hele skærmen. (Jeg mistænker dog lidt at den på en eller anden måde er blevet streched! )

2. En ISO fil som fylder lidt over 4GB og er i MEGET bedre kvalitet ved afspilning, men der er sortebjælker i top og bund! (Men dette er vel den rigtge fremvisning af SD film - ikke?)

EDIT: Angående COVERS fandt jeg et dansk forum, der uploader covers i højkvalitet og de fleste i danske udgaver, samt dansk cover.
http://www.covervizion.org/forums/index.php

En DVD er som regel i Widescreen og derfor bjælker.. Din WMV film mår være steched og derfor ikke brugbar....

Din ISO fil vælger du selv om outputtet skal være en DVD5 eller DVD9 skive (iso fil).. Du burde med dit hardware (læs TV) altid vælge quality : 100%... DVD'en er komprimeret nok forevejen.. :-(

Til top
staack Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2009 kl. 19:23
Tak for hjælpen niepe, jeg går nu efter ISO og DVD9 for bedste kvalitetWink

EDIT: Når vi snakker harddisk til WD TV, kan så en almindelig ekstern harddisk indstilles til at slukke sammen med WD TV'en? eller skal man over i Western Digitals Portable diske, for at dette er muligt?

Redigeret af staack - 07-November-2009 kl. 19:27
Til top
Hansemand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Marts-2006
Point: 537
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2009 kl. 19:39
Citér
EDIT: Når vi snakker harddisk til WD TV, kan så en almindelig ekstern harddisk indstilles til at slukke sammen med WD TV'en? eller skal man over i Western Digitals Portable diske, for at dette er muligt?

Ja og nej.Smile
Mvh Hansemand
Til top
edtwodth Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-November-2005
Sted: Herning
Point: 740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2009 kl. 19:47
Sorry jeg lige bryder ind her :)

I er faktisk i gang med at bryde loven :) Det er ulovligt i Danmark at tage en en digital kopi af sine dvd'er hvis denne har en kopispærring. Det har de fleste dvd'er i Danmark desværre.

Det er ikke for at spille højrøvet. Jeg gør faktisk det samme selv. Jeg har faktisk lige meldt mig selv til antipiratgruppen for at skabe en debat.

I kan læse mere på www.enfrustreretforbruger.dk

Og egentlig må opfordringer til lovbrud vel ikke ske her på forummet? :) Hvad siger admin til dette? ;)

Igen: det generere ikke mig. Jeg bryder selv loven ;)
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu