|
Bedste Panasonic LED TV (42") |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |||
nipnik ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 22-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 30 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 19-April-2012 kl. 18:22 |
||
Nu har en plasma-fan som mig besluttet sig for at købe et LED tv på 42" til soveværelse.
Hvorfor ikke plasma vil nogen spørge, men det skyldes som udgangspunkt kraftigt lysindfald fra vindue, og dernæst pris. Jeg er fan af Panasonic, og det bliver jeg ved med at være. Jeg er 100% ligeglad med 3D Så jeg er indtil videre nået frem til, at det skulle være deres TXL42e5y. ?? Er TXL42e5y det bedste Panasonic LED TZv til prisen, eller er det et andet jeg har overset? (PS. Jeg er OBS på, at deres 3D i samme serie har væsentlig højere Hz.) men der er også ca 2.000 kr. forskel. |
|||
Still learning!
|
|||
![]() |
|||
nipnik ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 22-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 30 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Jeg mener naturligvis "TV", hvor der står "Tzv". Damn you mobiltastatur.
|
|||
Still learning!
|
|||
![]() |
|||
Flemming Larsen ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: 2630 Taastrup Status: Offline Point: 24817 |
||
http://www.totaltv.dk/piz.asp?id=11619&aID=23893
Panasonic TX-L42ET50Y, det må være det bedste 42" du kan få i øjeblikket. WT-50 er bedre, men jeg kan ikke lige finde det i 42". Og ved ikke om det kan købes.
|
|||
Mvh
Flemming Larsen |
|||
![]() |
|||
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3805 |
||
Mine oplysninger siger, at den mindste WT50 er 47".
|
|||
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
|||
![]() |
|||
Flemming Larsen ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: 2630 Taastrup Status: Offline Point: 24817 |
||
Ja, jeg mente det nok. Men var ikke 100% sikker. Men hold da op, det er et lækkert LED tv.
|
|||
Mvh
Flemming Larsen |
|||
![]() |
|||
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3805 |
||
Ja, og får meget flotte reviews på engelske sites.
|
|||
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
|||
![]() |
|||
||
Bemærk dog lige, at det koster det dobbelte af TXL42e5y.
Da det er til soveværelset, hvor vi sjældent ser TV (mest konen, hvis hun vil se unge mødte) |
|||
Still learning!
|
|||
![]() |
|||
||
Ja, det er en del dyrere, men som du skriver. ![]() Redigeret af flemming larsen - 19-April-2012 kl. 19:34 |
|||
Mvh
Flemming Larsen |
|||
![]() |
|||
||
Vi har ikke ret Flemming, WT50 er ikke Pana's bedste 42" lcd tv, for den findes ikke i 42"
![]() |
|||
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
|||
![]() |
|||
||
Yep. Jeg ved det. Det var derfor jeg kom op med dette, som nok skulle være bedst i den størrelse. TX-L42ET50Y
|
|||
Mvh
Flemming Larsen |
|||
![]() |
|||
||
TX-L42ET50Y og TXL42e5y er i bund og grund det samme TV.
E5Y : ingen 3D, men også væsentligt billigere ET5Y: passive 3D. Dvs at der bruges alm 3D briller. Backlight scanning er i mindre Hz end 50Y, til gengæld synes jeg at det er en fordel, at man kan bruge alm. 3D-briller (hvis man er til det). ET50Y: active 3D. Dvs. dyre specialbriller. Har væsentligt højere Hz i backlight scanningen. Ulempen er som jeg ser det, at du giver væsenligt mere for det samme TV, bare fordi det har active 3D, det bliver dyrt, hvis hele familien skal have 3D-briller til active 3D. Ret mig, hvis jeg tager fejl :-) |
|||
Still learning!
|
|||
![]() |
|||
fredtoft ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 22-Februar-2008 Status: Offline Point: 178 |
||
Der er nu en del forskelle på E5 og ET5:
Featruremæssigt er der eksempelvis HbbTV, Indbygget Wi-Fi og Web browser.
ET5 bygger på et 100 Hz panel med 3 zoners backlight scanning, mens E5 hører 50 Hz og 3 zoners backlight scanning.
Da der ikke er noget behov for højere opdateringsfrekvens ved passiv 3D, er den mest sandsynlige grund til forskellen, at Panasonic har købt LG paneler til ET5 serien og bruger sine egne paneler til E5, hvilket nok vil resultere i væsentlig anderledes performance. Det er dog indtil videre kun en teori, jeg ikke har fået bekræftet fra Panasonic.
|
|||
Branchemedlem - THX og ISF certificeret kalibrering
AV Blog - strøtanker om kildetro gengivelse af lyd og billede |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |