recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedste Plasma/LCD til ca. 20K
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBedste Plasma/LCD til ca. 20K

 Besvar Besvar Side  <12345 10>
Forfatter
Besked
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2007 kl. 14:13

Oprindeligt skrevet af Bendix Bendix skrev:

Panasonic er mere et discount mærke som kun er med i konkurrencen pga. den lave pris.

LOL  

Måske lige hårdt nok og kalde det et discountmærke

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Bendix Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2007 kl. 14:15
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Oprindeligt skrevet af Bendix Bendix skrev:


Panasonic er mere et discount mærke som kun er med i konkurrencen
pga. den lave pris.


LOL  


Måske lige hårdt nok og kalde det et discountmærke



Kunne ikke lade være
Til top
lrev på jobbet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2051
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2007 kl. 14:21
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Oprindeligt skrevet af Bendix Bendix skrev:

Panasonic er mere et discount mærke som kun er med i konkurrencen pga. den lave pris.

LOL  

Måske lige hårdt nok og kalde det et discountmærke

Ja....det ligner da i det mindste et DISCOUNT mærke-(hvis man ikke vidste bedre.)

lrev

Pioneer 507XD,M.audio,proAc,Arcam Solo Mini,A.Gallo Adiva,mps sub,XTZ sub.etc.
Til top
troelsit Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Marts-2006
Status: Offline
Point: 910
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2007 kl. 15:42

Oprindeligt skrevet af Bendix Bendix skrev:

Pioneer laver klart de bedste skærme til 20k, ja ja panasonic er god til
prisen, men det som next generation skriver genkender jeg slet ikke.

Panasonic er mere et discount mærke som kun er med i konkurrencen pga.
den lave pris.

Designet på px600 er også hæsligt, men det er jo smag og behag.

Jeg ville klart vælge pio. Hvis man vil have det bedste plasma.


Rolig nu... Pioneer laver på ingen måde klart det bedste billede. Løbet er meget tæt og jeg mener personligt Panasonic er en anelse bedre.

Grunden til du kalder Panasonic for discount er sikkert pga PV60-designet som er lidt discount-agtigt.
Det er til grin at kalde Panasonics teknologi og produkter generelt for discount.

Jeg vil klart påstå at man får mest value-for-money ved at købe PX60 og PX70...

Panasonic 42PX60EN
Pioneer DV-530
Squeezebox V3
Minipods
Bass-station
Til top
Ullum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Juli-2006
Status: Offline
Point: 1004
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2007 kl. 15:46
Jeg tror Bendix er lidt træt af next generation og derfor melder lidt skarpt ud

Redigeret af Ullum - 12-Marts-2007 kl. 15:46
Til top
nextgeneration Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 16-September-2006
Status: Offline
Point: 1052
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2007 kl. 18:19
Det er muligt Pioneer engang var på toppen. Det er dd der tæller.

Dags dato er Panasonic verdens største fabrikant af plasma. Har et overskud i milliard størrelsen , hvor Pioneer har et underskud i samme størrelse. Pioneer er ved at være kørt helt ud af markedet, og har næppe råd til de helt store forskningsprojekter indenfor plasma teknologien - skulle ikke undre om Pioneer bruger LGs paneler....

Teknologisk set har Panasonic lavet nogle flotte nyudviklinger; ny gasteknologi der giver bedre burn-in egenskaber samt cool frontglas, blyfri paneler, bedste sort på markedet, flere gråtoner, helt cool elektronik. 

Pioneer har ikke bidraget med noget af relevans til plasmateknologien i 2006. De mente plastik istedet for glas i frontglas var en teknologisk landvinding ( eller mere en måde på at få kostprisen ned  ), men det har givet side effekter såsom gardiner, bølger etc i plasten - sjovt at se hvordan disse plastfrontgals ser ud om et par år ....

Så det er efter min mening Pioneer der er discount TV hvis man skal lave den sammenligning. Ville hellere eje en LG end en Pioneer.

Tilføjelse:
Alle ved at høj volumen giver lavere kostpris. Panasonic sælger 50 gange flere plasma end Pioneer, jeg vil vove at påstå at produktkvaliteten er en klasse bedre en Pioneer - det kan lade sig gøre kva den meget højere volumen. Pioneer er virklig presset og der er kun et sted at skære og det er på produktkvaliteten ...




Redigeret af nextgeneration - 12-Marts-2007 kl. 20:42
Panasonic 50PX600E Plasma TV
Til top
nextgeneration Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 16-September-2006
Status: Offline
Point: 1052
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2007 kl. 18:38
Oprindeligt skrevet af Bendix Bendix skrev:

....  men det som next generation skriver genkender jeg slet ikke.



Det kunne jo være fordi du har en Philips LCD

Eller har du nu skiftet TV igen ....

Men nu hvor vi er igang - hvad er det du slet ikke genkender ? Jeg resumerer lige listen ...

- Bedste  sort på markedet
- Bedre burn-in egenskaber
- Frontglas i glas og ikke plastic
- Mindre pixelstøj på SD og analog signaler
- For 600, klasser bedre i lyd
- For 600, SD kort læser i front
- God pris
- Fejlfrit panel ( efter pana har rettet purple snakes fejlen )






Redigeret af nextgeneration - 12-Marts-2007 kl. 18:41
Panasonic 50PX600E Plasma TV
Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2585
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2007 kl. 19:28

Oprindeligt skrevet af nextgeneration nextgeneration skrev:

Dags dato er Panasonic verdens største fabrikant af plasma. Har et overskud i milliard $ størrelsen, hvor Pioneer har et underskud i samme størrelse.

Det er godt nok argumentation til karakteren 00 (-3 efter den nye skala). Stor virksomhed + stort overskud = de bedste produkter.

Oprindeligt skrevet af nextgeneration nextgeneration skrev:

Teknologisk set har Panasonic lavet nogle flotte nyudviklinger; ny gasteknologi der giver bedre burn-in egenskaber samt cool frontglas, blyfri paneler, bedste sort på markedet, flere gråtoner, helt cool elektronik.

Hvor har du de informationer fra? Må jeg have lov at gætte: Panasonics reklamemateriale. Jeg kan også hævde at jeg genopfundet den dybe tallerken, men det er jo ikke ens betydning med at jeg faktisk har. Må vi se noget dokumentation fra andre end Panasonic?

Oprindeligt skrevet af nextgeneration nextgeneration skrev:

De mente plastik istedet for glas i frontglas var en teknologisk landvinding, men det har givet side effekter såsom gardiner, bølger etc i plasten.

Du har tydeligvis fundet løsningen på alle vores problemer (du store gud)!!! Hvad fanden bygger du dine påstande på? Hvem siger at det har noget som helst med vores problemer at gøre, at de har benyttet plast og ikke glas?

Oprindeligt skrevet af nextgeneration nextgeneration skrev:

Alle ved at høj volumen giver lavere kostpris. Panasonic sælger 50 gange flere plasma end Pioneer, jeg vil vove at påstå at produktkvaliteten er en klasse bedre en Pioneer - det kan lade sig gøre kva den meget højere volumen.

Der er vidst noget der er gået helt galt i dine beregninger. Højt produktionsantal, giver unden tvivl flere produkter med fejl og mangler. Det er vel ikke unden grund at alle Lamborghini biler bliver håndbygge og tager en uge at samle.

Pioneer sælger langt færre skærme end Panasonic, men de deres produkter er også i et helt andet prisleje. B&O sælger også langt færre produkter end Panasonic, fordi de har forskellige målgrupper.



Redigeret af Sandal - 12-Marts-2007 kl. 19:30
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
Til top
JH4200 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 84
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2007 kl. 19:48

Oprindeligt skrevet af Bendix Bendix skrev:

Pioneer laver klart de bedste skærme til 20k, ja ja panasonic er god til
prisen, men det som next generation skriver genkender jeg slet ikke.

Panasonic er mere et discount mærke som kun er med i konkurrencen pga.
den lave pris.

Designet på px600 er også hæsligt, men det er jo smag og behag.

Jeg ville klart vælge pio. Hvis man vil have det bedste plasma.

Jeg har haft panasonic PV600 og nu pio427xa - Pio har et klart bedre billed end PV600 modellen - den har også klart bedre indstillingsmuligheder. En anden vigtig detalje er det er super nemt at zappe mlm sine favoritkanaler....

Hvad designet angår - ja, det ved alle herinde - næsten

Til top
nextgeneration Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 16-September-2006
Status: Offline
Point: 1052
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2007 kl. 19:55
Oprindeligt skrevet af Sandal Sandal skrev:

Oprindeligt skrevet af nextgeneration nextgeneration skrev:

Dags dato er Panasonic verdens største fabrikant af plasma. Har et overskud i milliard $ størrelsen, hvor Pioneer har et underskud i samme størrelse.

Det er godt nok argumentation til karakteren 00 (-3 efter den nye skala). Stor virksomhed + stort overskud = de bedste produkter.

Oprindeligt skrevet af nextgeneration nextgeneration skrev:

Teknologisk set har Panasonic lavet nogle flotte nyudviklinger; ny gasteknologi der giver bedre burn-in egenskaber samt cool frontglas, blyfri paneler, bedste sort på markedet, flere gråtoner, helt cool elektronik.

Hvor har du de informationer fra? Må jeg have lov at gætte: Panasonics reklamemateriale. Jeg kan også hævde at jeg genopfundet den dybe tallerken, men det er jo ikke ens betydning med at jeg faktisk har. Må vi se noget dokumentation fra andre end Panasonic?

Oprindeligt skrevet af nextgeneration nextgeneration skrev:

De mente plastik istedet for glas i frontglas var en teknologisk landvinding, men det har givet side effekter såsom gardiner, bølger etc i plasten.

Du har tydeligvis fundet løsningen på alle vores problemer (du store gud)!!! Hvad fanden bygger du dine påstande på? Hvem siger at det har noget som helst med vores problemer at gøre, at de har benyttet plast og ikke glas?

Oprindeligt skrevet af nextgeneration nextgeneration skrev:

Alle ved at høj volumen giver lavere kostpris. Panasonic sælger 50 gange flere plasma end Pioneer, jeg vil vove at påstå at produktkvaliteten er en klasse bedre en Pioneer - det kan lade sig gøre kva den meget højere volumen.

Der er vidst noget der er gået helt galt i dine beregninger. Højt produktionsantal, giver unden tvivl flere produkter med fejl og mangler. Det er vel ikke unden grund at alle Lamborghini biler bliver håndbygge og tager en uge at samle.

Pioneer sælger langt færre skærme end Panasonic, men de deres produkter er også i et helt andet prisleje. B&O sælger også langt færre produkter end Panasonic, fordi de har forskellige målgrupper.



Det hele kan besvares med:

For at følge med i produktudviklingen og det at man skal præsentere nye modeller hvert år kræver KASSEN. Pioneer har ikke kassen, det resulterer eksempelvis i pios 2006 modeller der er low-cost, ringe produktkvalitet og uden ny teknologi. Det er så simpelt - ingen penge intet produkt ...

Vi får se om Pioneer har råd til en generel recall på disse gardin TV de har lavet i 2006, problemet er en SW opdatering er ikke nok - hele panelet skal skiftes --> nyt TV ....


... og hvilket panel er det så der sidder i B&O 50" plasma ???

Panasonics 9G panel.

Kan det siges tydeligere









 


Redigeret af nextgeneration - 12-Marts-2007 kl. 20:06
Panasonic 50PX600E Plasma TV
Til top
nextgeneration Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 16-September-2006
Status: Offline
Point: 1052
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2007 kl. 19:57
Oprindeligt skrevet af JH4200 JH4200 skrev:

Oprindeligt skrevet af Bendix Bendix skrev:

Pioneer laver klart de bedste skærme til 20k, ja ja panasonic er god til
prisen, men det som next generation skriver genkender jeg slet ikke.

Panasonic er mere et discount mærke som kun er med i konkurrencen pga.
den lave pris.

Designet på px600 er også hæsligt, men det er jo smag og behag.

Jeg ville klart vælge pio. Hvis man vil have det bedste plasma.

Jeg har haft panasonic PV600 og nu pio427xa - Pio har et klart bedre billed end PV600 modellen - den har også klart bedre indstillingsmuligheder. En anden vigtig detalje er det er super nemt at zappe mlm sine favoritkanaler....

Hvad designet angår - ja, det ved alle herinde - næsten



Jeg tror ikke et hak på det du siger.

Panaen har flere forskellige bruger menuer hvor du kan samle dine favoritkanaler  som du vil , så det kan ikke være en pana du har haft





Panasonic 50PX600E Plasma TV
Til top
nextgeneration Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 16-September-2006
Status: Offline
Point: 1052
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2007 kl. 20:05
              


Redigeret af nextgeneration - 12-Marts-2007 kl. 20:05
Panasonic 50PX600E Plasma TV
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 10>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu