recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedste plasma over 55"
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBedste plasma over 55"

Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
jonesi Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 02-Juni-2010
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2010 kl. 14:51
Du burde overveje 60pk950n, det er et super godt tv synes jeg. LG og pana er de eneste som kan finde ud af og lave de plasma tv.
Til top
DarkHelmet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Oktober-2005
Sted: Denmark
Point: 508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2010 kl. 15:59
Nå jeg har været rundt og kigge i Aalborg storcenter idag.

Først i Elgiganten, men de har ikke noget over 50". Til gengæld fandt jeg en vaskemaskine til fruen, så noget godt kom der da ud af dem.. :-)

I Sony centeret var jeg inde og se deres nye LED skærme. Lad mig sige det sådan her.. Var jeg millionær og var ligeglad med pengene, så blev det hellere IKKE et Sony LED! Hold da ferie hvor var jeg skuffet over dem.

Stod og kiggede på et 55EX500 og det var efter min mening langt bedre! Der var BluRay på begge, men LED skærmene stod alt for koldt, og slet ikke så sort som jeg troede. De mørke scener var grumset - nej tak.

55EX500 var klart min favorit. Det stod til 12-13000 kr. Det var lige sat ned.

I Expert var de så flinke at lade mig se deres store LG 60" Plasma skærm op med et Samsung LED, Samsung 50B850 (plasma) og LG'en.
LG'en koster 14.000 kr, men Samsung 50B850 stod altså MEGET bedre. 
Desværre kan man åbenbart ikke få Samsung 50B850 i 58" længere fordi der er kommet nye modeller, så det koster os 23.000 kr for en 58". Så 13.000 kr for 8" - det er sku lige i overkanten.

Nå men jeg forsatte ind i Fona. 

Her blev jeg meget, meget overrasket! 

De havde et Samsung LE40c655 stående til omkring 7000 kr. HOLD DA FERIE det stod godt! Kul sorte farver, ingen slør og flotte farver. Deres Panasonic Plasma stod helt bleg og kedeligt. Kom slet ikke i nærheden af Samsungen.

Så nu er jeg sku i vildrede. Kan se på nettet at et Samsung 55" LE55C655 koster omkring 15.000 kr.

Så lige pt står valget mellem et Sony 55EX500 eller et Samsung LE55C655. Sony er ca 3000 kr billigere. Undrede mig meget da jeg først troede at LE55C655 var et LCD LED tv, men det stod faktisk flottere end LED skærmene.

Ved ikke om det er mine øjne, men jeg gider ikke give omkring 20.000 kr for et Samsung plasma når Sony og Samsungs egne LCD faktisk står rigtig flot. Ja Plasma er bedre på nogle punkter, men det forspring som plasma havde for 4 år siden, har de ikke længere. Synes efterhånden det er marginaler der skilner dem.

Så hvis jeg ikke var forvirret, så er jeg det nu! 

Tror jeg skal ud og kigge igen på søndag. 

Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2010 kl. 17:02
bare du husker at billedet bliver noget anderledes hjemme i din egen stue
med et SD signal på en 55EX500. samt backlight bleeding bliver sikkert også en ny oplevelse
om aften.
held og lykke med dit valg
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2010 kl. 17:05
hmmmm, har du haft mulighed for at "lege" med de forskellige skærme ? Altså kigge lidt på indstillingerne ?

De fleste kædebutikker har nogle modeller som de promovere ud fra cool cash, de bliver så indstillet bedre end dem som de skal bruge til at "sammenligne" med, voila "se hvor godt det her er i forhold til de andre".

Jeg tør vædde med, jeg kan få selv et Pioneer TV til at se dårligt ud LOL.

Redigeret af Hans j - 04-Juni-2010 kl. 17:06
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2010 kl. 17:09
Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

hmmmm, har du haft mulighed for at "lege" med de forskellige skærme ? Altså kigge lidt på indstillingerne ?

De fleste kædebutikker har nogle modeller som de promovere ud fra cool cash, de bliver så indstillet bedre end dem som de skal bruge til at "sammenligne" med, voila "se hvor godt det her er i forhold til de andre".

det er meget nemt du sætter bare en pio i dynamisk mode.
så ligner den netop et billede i fonaLOL

Redigeret af xcardman - 04-Juni-2010 kl. 17:09
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2010 kl. 18:33

Vel vidende at butiksudstillinger, som udgangspunkt kun kan bruges til at checke design,brugerflade og remotes, ville jeg dybdeanalysere nogle test i stedet. Ingen normalbruger kan evaluere på flere forskellige skærme, - og spotte den bedste .

Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-November-2006
Point: 1773
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2010 kl. 18:59
Oprindeligt skrevet af DarkHelmet DarkHelmet skrev:

Nå jeg har været rundt og kigge i Aalborg storcenter idag.

Først i Elgiganten, men de har ikke noget over 50". Til gengæld fandt jeg en vaskemaskine til fruen, så noget godt kom der da ud af dem.. :-)

I Sony centeret var jeg inde og se deres nye LED skærme. Lad mig sige det sådan her.. Var jeg millionær og var ligeglad med pengene, så blev det hellere IKKE et Sony LED! Hold da ferie hvor var jeg skuffet over dem.

Stod og kiggede på et 55EX500 og det var efter min mening langt bedre! Der var BluRay på begge, men LED skærmene stod alt for koldt, og slet ikke så sort som jeg troede. De mørke scener var grumset - nej tak.

55EX500 var klart min favorit. Det stod til 12-13000 kr. Det var lige sat ned.

I Expert var de så flinke at lade mig se deres store LG 60" Plasma skærm op med et Samsung LED, Samsung 50B850 (plasma) og LG'en.
LG'en koster 14.000 kr, men Samsung 50B850 stod altså MEGET bedre. 
Desværre kan man åbenbart ikke få Samsung 50B850 i 58" længere fordi der er kommet nye modeller, så det koster os 23.000 kr for en 58". Så 13.000 kr for 8" - det er sku lige i overkanten.

Nå men jeg forsatte ind i Fona. 

Her blev jeg meget, meget overrasket! 

De havde et Samsung LE40c655 stående til omkring 7000 kr. HOLD DA FERIE det stod godt! Kul sorte farver, ingen slør og flotte farver. Deres Panasonic Plasma stod helt bleg og kedeligt. Kom slet ikke i nærheden af Samsungen.

Så nu er jeg sku i vildrede. Kan se på nettet at et Samsung 55" LE55C655 koster omkring 15.000 kr.

Så lige pt står valget mellem et Sony 55EX500 eller et Samsung LE55C655. Sony er ca 3000 kr billigere. Undrede mig meget da jeg først troede at LE55C655 var et LCD LED tv, men det stod faktisk flottere end LED skærmene.

Ved ikke om det er mine øjne, men jeg gider ikke give omkring 20.000 kr for et Samsung plasma når Sony og Samsungs egne LCD faktisk står rigtig flot. Ja Plasma er bedre på nogle punkter, men det forspring som plasma havde for 4 år siden, har de ikke længere. Synes efterhånden det er marginaler der skilner dem.

Så hvis jeg ikke var forvirret, så er jeg det nu! 

Tror jeg skal ud og kigge igen på søndag. 

Gå ind på Wupti.dk, og kig nærmere på deres demo-sektion. Her finder du et 58" fladskærm, som måske kunne have din interesseWink
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2010 kl. 19:16
Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Det tror jeg på. Har selv haft etTongueLOL
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2010 kl. 20:41
Det e nemt - den skal bare over i "Dynamisk" i profiler.
Til top
DarkHelmet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Oktober-2005
Point: 508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2010 kl. 22:32
Havde konen med ude her til aften. 

Det bliver plasma :-)

Men LGen i Expert bliver det ikke. Den står simpelthen ikke flot nok i forhold til vores PV60, eller Samsungs 50B850 som vi havde på samme signal kilde.Der var en del hakkeri i billedet ved bare lave bevægelse, og slet ikke de flotte farver som B850 har, og overhovedet ikke samme sort som B850 eller Samsung egen LED.

Jeg har kigget lidt rundt og fundet dette Samsung PS58B685 til omkring 17.000 kr. 

Har det ligeså godt billed som Samsung 50B850. Kan ikke finde ud af at det er en nyere, ældre, billigere model?

Har kigget en del på LGs modeller, men der er ikke det samme billed som Panasonic og Samsung har. Så LG er dømt ude.

Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-November-2006
Point: 1773
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2010 kl. 22:53

Men LGen i Expert bliver det ikke. Den står simpelthen ikke flot nok i forhold til vores PV60, eller Samsungs 50B850 som vi havde på samme signal kilde.Der var en del hakkeri i billedet ved bare lave bevægelse, og slet ikke de flotte farver som B850 har, og overhovedet ikke samme sort som B850 eller Samsung egen LED.

Jeg har kigget lidt rundt og fundet dette Samsung PS58B685 til omkring 17.000 kr. 

Har det ligeså godt billed som Samsung 50B850. Kan ikke finde ud af at det er en nyere, ældre, billigere model?

Har kigget en del på LGs modeller, men der er ikke det samme billed som Panasonic og Samsung har. Så LG er dømt ude.

Jeg gav dig et hint før, men nu må jeg vist linke: http://www.wupti.com/Produkter/Demovarer/Demo-TV-og-Hifi/ID10865*Wupti/Samsung-PS58B855Y1W.html

Dansk model, og til en meget skarp pris. Dog en demo-model, det vil sige en anden har haft den i højst 14 dage. Vær opmærksom på, at denne model kan have problemer med buzzing, og have en tendens til lettere retention, men ellers er der ikke rigtig en finger at sætte på det.
Til top
PhDream Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-Februar-2009
Point: 737
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2010 kl. 02:04
Oprindeligt skrevet af vasif vasif skrev:

Jeg gav dig et hint før, men nu må jeg vist linke: http://www.wupti.com/Produkter/Demovarer/Demo-TV-og-Hifi/ID10865*Wupti/Samsung-PS58B855Y1W.html

Dansk model, og til en meget skarp pris. Dog en demo-model, det vil sige en anden har haft den i højst 14 dage. Vær opmærksom på, at denne model kan have problemer med buzzing, og have en tendens til lettere retention, men ellers er der ikke rigtig en finger at sætte på det.

Der er en grund til, at en kunde har returneret TV'et, og det er ikke småting. I værste fald kan man, som jeg, ende med at få et skadet TV.
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 5>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu