recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedste plasma over 55"
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBedste plasma over 55"

Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2010 kl. 02:20
Oprindeligt skrevet af PhDream PhDream skrev:

Oprindeligt skrevet af vasif vasif skrev:

Oprindeligt skrevet af DarkHelmet DarkHelmet skrev:

Havde konen med ude her til aften. 

Det bliver plasma :-)

Men LGen i Expert bliver det ikke. Den står simpelthen ikke flot nok i forhold til vores PV60, eller Samsungs 50B850 som vi havde på samme signal kilde.Der var en del hakkeri i billedet ved bare lave bevægelse, og slet ikke de flotte farver som B850 har, og overhovedet ikke samme sort som B850 eller Samsung egen LED.

Jeg har kigget lidt rundt og fundet dette Samsung PS58B685 til omkring 17.000 kr. 

Har det ligeså godt billed som Samsung 50B850. Kan ikke finde ud af at det er en nyere, ældre, billigere model?

Har kigget en del på LGs modeller, men der er ikke det samme billed som Panasonic og Samsung har. Så LG er dømt ude.

Jeg gav dig et hint før, men nu må jeg vist linke: http://www.wupti.com/Produkter/Demovarer/Demo-TV-og-Hifi/ID10865*Wupti/Samsung-PS58B855Y1W.html

Dansk model, og til en meget skarp pris. Dog en demo-model, det vil sige en anden har haft den i højst 14 dage. Vær opmærksom på, at denne model kan have problemer med buzzing, og have en tendens til lettere retention, men ellers er der ikke rigtig en finger at sætte på det.

Der er en grund til, at en kunde har returneret TV'et, og det er ikke småting. I værste fald kan man, som jeg, ende med at få et skadet TV.

Jeg ville heller ikke købe det, især 58" udgaven, har der været en del ballede med, som den tidligere køber nok fundet ud af og dermed sendt tv'et retur.

DarkHelmet, jeg ville nok stadige prøve at kigge efter det nye Samsung 58C6500/6505 fremfor 58B685 som er en 2009 model.

Redigeret af kskruger - 05-Juni-2010 kl. 02:31
Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-November-2006
Point: 1773
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2010 kl. 08:54

Havde konen med ude her til aften. 

Det bliver plasma :-)

Men LGen i Expert bliver det ikke. Den står simpelthen ikke flot nok i forhold til vores PV60, eller Samsungs 50B850 som vi havde på samme signal kilde.Der var en del hakkeri i billedet ved bare lave bevægelse, og slet ikke de flotte farver som B850 har, og overhovedet ikke samme sort som B850 eller Samsung egen LED.

Jeg har kigget lidt rundt og fundet dette Samsung PS58B685 til omkring 17.000 kr. 

Har det ligeså godt billed som Samsung 50B850. Kan ikke finde ud af at det er en nyere, ældre, billigere model?

Har kigget en del på LGs modeller, men der er ikke det samme billed som Panasonic og Samsung har. Så LG er dømt ude.

Jeg gav dig et hint før, men nu må jeg vist linke: http://www.wupti.com/Produkter/Demovarer/Demo-TV-og-Hifi/ID10865*Wupti/Samsung-PS58B855Y1W.html

Dansk model, og til en meget skarp pris. Dog en demo-model, det vil sige en anden har haft den i højst 14 dage. Vær opmærksom på, at denne model kan have problemer med buzzing, og have en tendens til lettere retention, men ellers er der ikke rigtig en finger at sætte på det.

Der er en grund til, at en kunde har returneret TV'et, og det er ikke småting. I værste fald kan man, som jeg, ende med at få et skadet TV.

Nu benyttede min bror samme tilbud, og der var ingen problemer med hans tv, så ingen grund til at male fanden på væggen lige med det samme. Hvis der skulle være noget helt galt, har man jo stadig sin reklamationsret, eller sine 14 dages returret.
Hans Tv var dog ikke fri for buzzing, men for ham er det ikke generende, faktisk har han slet ikke lagt mærke til det. I almindelige brugssituationer er der ikke noget at komme efter.
Jeg snakkede med Wupti i sin tid, og de bekræftede, at eneste grund til, at den tidligere ejer havde returneret tv'et, var P.g.a Buzzing.

Man kan jo evt. skrive eller ringe til Wupti og spørge dem ad.

Det er da synd at afskrive et så fantastisk tv fuldstændigt, især fordi TS jo faktisk er rigtig lun på det. Det er desuden sidste chance for at købe det, og prisen bliver ikke billigere.

Redigeret af vasif - 05-Juni-2010 kl. 08:58
Til top
PhDream Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-Februar-2009
Point: 737
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2010 kl. 10:47

Nu benyttede min bror samme tilbud, og der var ingen problemer med hans tv, så ingen grund til at male fanden på væggen lige med det samme. Hvis der skulle være noget helt galt, har man jo stadig sin reklamationsret, eller sine 14 dages returret.
Hans Tv var dog ikke fri for buzzing, men for ham er det ikke generende, faktisk har han slet ikke lagt mærke til det. I almindelige brugssituationer er der ikke noget at komme efter.
Jeg snakkede med Wupti i sin tid, og de bekræftede, at eneste grund til, at den tidligere ejer havde returneret tv'et, var P.g.a Buzzing.

Det er da synd at afskrive et så fantastisk tv fuldstændigt, især fordi TS jo faktisk er rigtig lun på det. Det er desuden sidste chance for at købe det, og prisen bliver ikke billigere.

Jo jo, det kan være TS er heldig og får det skadede TV, som jeg sendte retur. Så kan han også more sig med at pakke en 58" op og ned, bære det ind og ud af huset, osv. Det er SÅ sjovt! Beer

Jeg fik nemlig også at vide af Wupti, at der intet var galt med TV'et og at det "bare" vare en kunde, der havde fortrudt købet. Jeg var så naiv, at jeg troede på det. Der er ALTID en grund til at nogen returnerer så stort et tv, netop fordi det er så besværligt. Og årsagen til returneringen er aldrig petitesser, uanset hvad sælger siger.
Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2010 kl. 11:37

Jo jo, det kan være TS er heldig og får det skadede TV, som jeg sendte retur. Så kan han også more sig med at pakke en 58" op og ned, bære det ind og ud af huset, osv. Det er SÅ sjovt! Beer

Jeg fik nemlig også at vide af Wupti, at der intet var galt med TV'et og at det "bare" vare en kunde, der havde fortrudt købet. Jeg var så naiv, at jeg troede på det. Der er ALTID en grund til at nogen returnerer så stort et tv, netop fordi det er så besværligt. Og årsagen til returneringen er aldrig petitesser, uanset hvad sælger siger.

Nu fik mit bror så et helt fint eksemplar uden skader eller andet, så det gik nu meget godt. Der vil selvfølgelig altid være en lille risikovurdering ved at købe et brugt Tv, især når man ikke kan se det før køb, men det er op til TS at afgøre, om han vil benytte sig af tilbuddet.

Jo, tv'et har lidt Buzzing, og lider af lidt retention, men det vidste vi kunne være tilfældet, og det var afklaret fra start. Nu har jeg selv arbejdet i branchen, og der var rigtig mange som returnerede deres Tv, selv med den mindste lille grund til følge, og det selvom det var 32" eller 50" mm, så her kan du ikke tale på vegne af alle folk, for alle mennesker er forskellige, og agerer forskelligt fra situation til situation.

Selvfølgelig er der en grund til, at Tv'et er kommet retur, men du behøver ikke male fanden på væggen. Hvis det vitterligt skulle være det samme Tv som du returnerede til Wupti, jamen så er det fint du fraråder et køb.

Jeg har dog ofte købt brugte varer, og det indenfor mange forskellige segmenter, og det har altid været en positiv oplevelse.
Til top
DarkHelmet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Oktober-2005
Point: 508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2010 kl. 13:03
Har siddet lidt og kigget. 

B855 er jeg meget imponeret over. Så den bringer savlet frem, men jeg har sku aldrig købt så dyre ting over nettet, men omvendt er der 14 dages fuld returret, og går det helt galt, kan man vel altid gå i banken og få dem til at anullere overførelse. Har jeg ikke forstået det rigtigt?

Har jeg forstået det ret at det største problem med denne model er at det kan brumme?

Jeg står på nippet til at bestille det, da vi nok ikke får et meget bedre tv til pengene.

Har søgt lidt på nettet om Wupti og det er i store træk positive ting der er om dem.

Så er det hovedsageligt brummen? I så fald er vi ikke særlig følsom over for det det. Vores PV60 har altid brummet lidt. Især ved helt hvide farver, men da vi er 2 voksne og 4 børn herhjemme, så er der altid larm, så vi er ikke følsom overfor lidt brum.

Kan huske da vi købte vores Sony harddisk optager, var der også en del der var dybt frustreret over blæseren.. Den larmede HELT vildt.. Har ikke lagt mærke til det i de 3-4 år vi har haft den nu.

Nå.. Min pointe er det dette 58" tv har jeg savlet over siden jeg så det i Expert første gang for ca seks måneder siden. Igår var jeg rundt og kigge i hele Aalborg storcenter. Men da jeg trådte ind i Expert og så 50" modelen var jeg kommet "hjem".

Min datter på 15 år stod og kiggede på det B855 sammen med mig og spurgte hvad der var galt med Samsungs LED tv der stod ved siden af, for det billedet stod ikke særlig godt i forhold til B855. 

Er der generelt gode erfaringer med Wuptii?

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2010 kl. 13:27
Nå det er bestilt. Har snakket med flere bekendte der har handlet med Wupti. De har altid fået fornem behandling, og været tilfredse.

Så vi krydser fingere for at vi har gjort en god handel.

Jeg vil gerne takke for en god tråd, og en god hjælp fra jer. Dejligt. Konen er også glad for at spare lidt penge, og stadigvæk få et stort tv..

Har faktisk en lidt usædvanlig kone som mange af jer nok vil misunde.. 

I sin tid købte jeg et par Mission 725a højtalere.. Jer der ikke kender dem, er de nok indbegrebet af anti kone fjerenske højtalere. Min 12 årige søn var ikke ligeså høje som højtalerene var. 
Min kones kommentar var om de spillede godt og om jeg var glad for dem. Hun vil ikke af med dem idag.
Så da jeg begyndte at snakke om et nyt tv, havde hun faktisk kun et krav - det skulle være MEGET større end vores 42" plasma, og helst plasma da hun ikke gider kigge på LCD.
Så hun er en glad kvinde for at få et 58" tv. 

Hvad siger jeres koner til at få et 58" tv eller større?

Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Februar-2007
Point: 3498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2010 kl. 13:42

Nå det er bestilt. Har snakket med flere bekendte der har handlet med Wupti. De har altid fået fornem behandling, og været tilfredse.

Jeg vil gerne takke for en god tråd, og en god hjælp fra jer. Dejligt. Konen er også glad for at spare lidt penge, og stadigvæk få et stort tv..

I sin tid købte jeg et par Mission 725a højtalere.. Jer der ikke kender dem, er de nok indbegrebet af anti kone fjerenske højtalere. Min 12 årige søn var ikke ligeså høje som højtalerene var. 
Min kones kommentar var om de spillede godt og om jeg var glad for dem. Hun vil ikke af med dem idag.
Så da jeg begyndte at snakke om et nyt tv, havde hun faktisk kun et krav - det skulle være MEGET større end vores 42" plasma, og helst plasma da hun ikke gider kigge på LCD.

Tillykke med købet, hvis tv'et er i orden, så er 855 som du selv har set, blandt de bedste.
Grunden til, at du følger dig hjemme med en 855, er at Panasonic og Samsung måde at vise dens billede på er ret ens, mens LG's gør det på en lidt anden måde, derfor virker de anderledes.  Jeg har haft plasma fra Samsung x2 , Panasonic samt LG - og LG'en faldt aldrig i min smag.

Koner piver lidt, når der kommer et større tv ind, men der går ikke længe, før de godt kan se fordelen ved et større tv. Jeg er selv gået fra 32- 42 - 50 og hver gang har jeg måtte høre for det, men i dag er hun super glad for vores 50"

Redigeret af kskruger - 05-Juni-2010 kl. 13:45
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2010 kl. 14:03

Vi sidder meget i de mørke timer om vinteren og ser film med børnene. Med fire børn (plus når vi passer andre børn tit) sidder vi pludselig mange rundt om tvet.

I øvrigt kommer vi hellere ikke særlig meget i biografen med fire børn. Det bliver nok et par gange om året. Så vi har flyttet biografen hjem i stuen istedet. Så kan vi også selv bestemme hvornår, hvordan, og ikke blive ruinet af biografernes ublu slik priser! 
En tur i biografen idag for to mennesker kan du hurtigt købe 2-3 BluRay film for ;-)

Redigeret af DarkHelmet - 05-Juni-2010 kl. 14:05
Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2010 kl. 17:10

Din kone bliver rigtig glad for det tv, for det oser bestemt af WAF-Faktor. Desuden har tv'et blandt andet content library, som er et system integreret i tv'et, hvor du kan spille spil, se opskrifter, dyrke motion og meget mere, og det fungerer skam udmærket, selvom det selvfølgelig ikke er perfekt, men dog noget som hele familien kan samles om.

Med hensyn til brummen, så kan det typisk høres ved lav volume eller meget stille passager i film, men igen, hvis du ikke er sart, så bør det ikke være et problem for dig, og i normale brugssituationer er der ikke rigtig noget at komme efter. 

Der kan forekomme lidt retention, men det forsvinder typisk ret hurtigt igen. Dog bør du køre med moderate indstillinger i starten.

Husk, at den klart bedste billedindstilling er "Film", som også er at foretrække, og som samtidig også skåner dit tv for unødigt slid.

Med købet får du Samsung's prestigeservice, som blandt andet betyder, at du kan få et gratis teknikerbesøg, i tilfælde af problemer med dit fjernsyn. Måske kan han også hjælpe til med at minimere brummen, for der har været eksempler på, at Samsung's tekniker har en metode, hvorpå de kan minimere det, men ved ikke om det også gælder 58"

Desuden har 2 års pixelgaranti.

Du behøver heller ikke bekymre dig om begrænsede betragtningsvinkler som på LCD, og dermed kan alle i familien få den samme oplevelse, uanset hvor og hvordan de sidder.

Redigeret af vasif - 05-Juni-2010 kl. 17:12
Til top
PhDream Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2010 kl. 18:05
850/855 modellerne lider af en del fejl, men for at slippe for vasif og hans "male fanden på væggen" for 25. gang, vil jeg ikke remse fejlene op her.

Det kan være TS er heldig, og får et fejlfrit eksemplar.
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2010 kl. 18:30

850/855 modellerne lider af en del fejl, men for at slippe for vasif og hans "male fanden på væggen" for 25. gang, vil jeg ikke remse fejlene op her.

Ja på en 58 tommer version
den har netop flere problemer end 50 tommer
du har vist selv nævnt dem på den du havde hjemme eller set på

Redigeret af xcardman - 05-Juni-2010 kl. 18:31
Til top
PhDream Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2010 kl. 19:00
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Ja på en 58 tommer version
den har netop flere problemer end 50 tommer
du har vist selv nævnt dem på den du havde hjemme eller set på

Netop, 58" har flere fejl end 50". Der ER en grund til, at Wupti bliver ved med at sælge 58" som retur/demo, hvilket de har gjort i et par måneder nu.
Til top

Besvar Besvar Side  <12345>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu