recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedste plasma over 55"
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBedste plasma over 55"

Besvar Besvar Side  <1 345
Forfatter
Besked
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1773
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2010 kl. 20:42
Dejligt med alle de positive tilbagemeldinger, og dejligt at se, at du er glad for din skærm. Det er altid rart med tilbagemeldinger, også selvom det skulle være ris.

Med hensyn til Pirates Of The Caribbean, er trilogien faktisk noget af det bedste rent kvalitetsmæssigt du kan erhverve dig på Blu-Ray, så det lyder da lidt mystisk, at det skulle stå ringere end dine øvrige film. Har du prøvet at teste filmen efter du indstillede og justerede dit tv?

Samsung's topmodeller i Plasma er som du siger bedre billedmæssigt end deres LCD-Skærme, det indrømmede Samsung sågar selv dengang de lancerede deres forrige Plasma og LCD-modeller, og den balancegang ser ikke ud til at have ændret sig.

Dog er det meget tilfældigt det man ser i Elgiganten, så man kan ikke helt sammenligne ud fra den baggrund. LCD-Modellerne bliver desuden leveret med håbløse standardindstillinger, hvorimod f.eks. en B855 jo faktisk yder rigtig godt f.eks i Film-Mode.

Med sådan en skærm, skulle du måske overveje en professionel kalibrering? Fjernsynet har et større potentiale end som så, og kan samlet set levere endnu bedre og mere naturtro billeder. Nu må vi se hvor godt tilbuddet bliver på det formodede fælleskøb af en ISF-kalibrering. Jeg overvejer da, om jeg ikke skulle lokke min bror til at få kalibreret sit.

Tuneren er generelt lidt bedre end f.eks. mit eget G20, og dermed får man lidt mere ud af indhold, som ikke er i HD.

Til top
sani Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-April-2007
Point: 1023
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2010 kl. 00:49
hej Dan

super tak for din erfaring med lidt VM bold på HD kanal... der er generalt at HD bileder stå rigtig godt på så stor skærm...
selv om du ikke er fudbal frik,,, kan jeg lige for dig at bruger 5 min på en af de komende kampe fra VM og ser hvorden er bileder på dr1 , tv2 eller canal9  kanalan  men de almenlige digitale kanale ikke HD...
alle kampe vises faktisk på    dr1-drHD  / tv2-tv2HD  /   canal9-canal9HD samtid i HD og digital signal på de to søster kanaler...  du kan prøver at zappe lidt melem HD og digital og ser om der er hel uholdbar at ser dem på så stør skarm hvis de ikke vises i HD...

på forhånd tak Wink
Anthem,Lexicon,MK 150, Velodyne DD, Vienna Acustic BBG,Densen,Sonos,Apple dimser,osv
Til top
DarkHelmet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Oktober-2005
Point: 508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2010 kl. 19:41
Oprindeligt skrevet af vasif vasif skrev:

Dejligt med alle de positive tilbagemeldinger, og dejligt at se, at du er glad for din skærm. Det er altid rart med tilbagemeldinger, også selvom det skulle være ris.

Med hensyn til Pirates Of The Caribbean, er trilogien faktisk noget af det bedste rent kvalitetsmæssigt du kan erhverve dig på Blu-Ray, så det lyder da lidt mystisk, at det skulle stå ringere end dine øvrige film. Har du prøvet at teste filmen efter du indstillede og justerede dit tv?

Samsung's topmodeller i Plasma er som du siger bedre billedmæssigt end deres LCD-Skærme, det indrømmede Samsung sågar selv dengang de lancerede deres forrige Plasma og LCD-modeller, og den balancegang ser ikke ud til at have ændret sig.

Dog er det meget tilfældigt det man ser i Elgiganten, så man kan ikke helt sammenligne ud fra den baggrund. LCD-Modellerne bliver desuden leveret med håbløse standardindstillinger, hvorimod f.eks. en B855 jo faktisk yder rigtig godt f.eks i Film-Mode.

Med sådan en skærm, skulle du måske overveje en professionel kalibrering? Fjernsynet har et større potentiale end som så, og kan samlet set levere endnu bedre og mere naturtro billeder. Nu må vi se hvor godt tilbuddet bliver på det formodede fælleskøb af en ISF-kalibrering. Jeg overvejer da, om jeg ikke skulle lokke min bror til at få kalibreret sit.

Tuneren er generelt lidt bedre end f.eks. mit eget G20, og dermed får man lidt mere ud af indhold, som ikke er i HD.

Vi har ikke prøvet at se Pirates igen efter skærmen er justeret. Men den står nok flot nok. 
De andre bluray film vi har står superflotte. Man får dog hurtige tilvænnet sig nogle vaner. Fx kan man nu se tydeligt forskel på DVD og bluray. Har prøvet at se Avatar på DVD og samlignt den med bluray versionen. Som nat og dag. 

Mht til IFS kalibrering. Ja hvis jeg kunne komme se et sted en skærm før og efter, kunne det godt være at det var værd at bruge lidt penge på.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2010 kl. 19:47
Oprindeligt skrevet af sani sani skrev:

hej Dan

super tak for din erfaring med lidt VM bold på HD kanal... der er generalt at HD bileder stå rigtig godt på så stor skærm...
selv om du ikke er fudbal frik,,, kan jeg lige for dig at bruger 5 min på en af de komende kampe fra VM og ser hvorden er bileder på dr1 , tv2 eller canal9  kanalan  men de almenlige digitale kanale ikke HD...
alle kampe vises faktisk på    dr1-drHD  / tv2-tv2HD  /   canal9-canal9HD samtid i HD og digital signal på de to søster kanaler...  du kan prøver at zappe lidt melem HD og digital og ser om der er hel uholdbar at ser dem på så stør skarm hvis de ikke vises i HD...

på forhånd tak Wink

Jeg prøvede igår at zappe mellem DR og DR HD. De sendte samme billed. DR HD stod klart flottere, men jeg oplevede ikke Haleys komet på bolden på DR i digital, eller græset blev malet i samme farve. Til gengæld slog jeg over på DR i analog, og her er det en katastrofe når man er vant til digitale signaler :-)

Ingen tvivl om at digital HD er fremtiden. DR HD står langt flottere end en dvd når de sender en natur udsendelse. 

Til top
dreamer81 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 14-Januar-2005
Point: 27
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2010 kl. 09:15
Wupti sælger ikke tv'et længere.. gad vide hvorfor???
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2010 kl. 09:20
Oprindeligt skrevet af dreamer81 dreamer81 skrev:

Wupti sælger ikke tv'et længere.. gad vide hvorfor???

Mener du B855?

Hvis ja - nok fordi det er sidste års model. Jeg fik et af de sidste fra Wupti. Der er kommet nye modeller siden hen.

Til top

Besvar Besvar Side  <1 345

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu