|
|
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |
gensplejs ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 08-Maj-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 558 |
![]() |
Må man spørge hvad du brygger på?
|
|
![]() |
|
Bjur ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2004 Sted: Lejre, Sjælland Status: Offline Point: 2569 |
![]() |
Jeg har fået det til at køre næsten 100%. Det jeg mangler er, at jeg ikke kan få vækket HTPC, fra klient pcen og der findes ikke standby/slumre funktioner som der normalt gør. I netværkssettings har jeg sat alle flueben i wake on LAN men der sker intet. |
|
![]() |
|
gensplejs ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 08-Maj-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 558 |
![]() |
HEH... hvis du knækker den nød så sig venligst til. Det
findes diverse wake on lan programmer som skulle kunne vække maskinen hvis ellers man har hvis ellers man har sat det op i maskinens BIOS... Men det er aldrig lykkedes mig at få det til at virke med mit media center. ![]() |
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
Ja lad os alle bruge gratis og frit software. Så kan vi alle sidde med krydderen nede i en DOS prompt (ja det hedder det vel strengt taget ikke når det er Linux, men der er vel ingen forskel). Og så kan vi glæde os over fantastiske programmer som Mythtv, OpenOffice osv. JuHu!! Det har jeg altså ikke tid til. Har været der. KUN problemer! Uanset om man kan lide MS eller ej, så er deres Office Pakke den bedste i verden. Deres MediaCenter noget nær det bedste. Hvis de havde inkluderet TV pack i en fuld fungerende version, så var de det bedste på det område også. Men okay, nogen kan lide moderen, og nogen datteren (og nogen dem begge
|
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
![]() |
|
bonielse ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 09-August-2006 Sted: DK-2500 Valby Status: Offline Point: 45 |
![]() |
Som jeg husker det er der to krav:
1) Din BIOS skal have "åbent" for wake-on-lan 2) Maskine skal være lukket ned - sleep/slumre duer ikke Jeg havde sat en Windows 2000 maskine op på et tidspunkt som fil server. Når en af husets andre maskine startede op, blev en bat fil kørt: den sendte en 'a magic packet' til filserveren og lavede en "net use ...". Herefter et loop der hvert 5 min oprettede en dummy fil på serveren. Da filserveren ikke må gå i sleep/slumre, var dette sat til 2 timer (e.lign). Når fileserveren kørte blev en bat fil startet som som i et loop hvert 15 min. tjekkede om dummyfiler (oprettet af en af husets andre PC'er) fandtes. Hvis den fandtes, blev den slettet. Hvis den ikke fandtes blev filserveren lukket ned med en shutdown. Lidt omstændigt, men virkede perfekt. Jeg kan ikke huske hvilken WOL jeg brugte: http://www.gammadyne.com/cmdline.htm#wol http://www.gknw.net/wol.html Min shutdown mener jeg var: http://www.rjlsoftware.com/software/utility/shutdown/ Håber det hjælper :-) /Bo Redigeret af bonielse - 10-Januar-2009 kl. 00:10 |
|
![]() |
|
![]() |
Hmmm. AAAH ja nu husker jeg hvorfor jeg opgav wake on
lan. Det er ikke meget bevendt at slukke et media center helt hehe :-) ikke hvis det er sat til at optage ting anyway. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |