recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedste Router til ca 1000,-
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBedste Router til ca 1000,-

Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
Viborg Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-August-2008
Status: Offline
Point: 151
Direkte link til dette indlæg Emne: Bedste Router til ca 1000,-
    Sendt: 10-April-2011 kl. 14:03
Hej recordere..

Står og skal have en ny router. Har lige skilt mig af med en ny d-link 825, fordi den simpelthen var for ringe, og den pludselig ikke ville virke mere..

Krav:

• Den skal have virkelig god rækkevidde, da alle mure i huset er fuldmuret, og det lod til at tage en del af signalet på d-link'en. (havde også store problemer med at hastigheden comp og comp imellem var meget ringe)
  • Usb til Hdd el printer
  • omkring de 1000,-

Ellers tror jeg der er frit spil. Men rækkevidden er meget vigtig.

Det skal brues til stort set alt, xbox, media center, plus jeg har en hd jeg gerne vil sætte til så jeg kan finde/afspille mine ting via routeren. bla HD materiale?

I må meget gerne linke til nogle tests el lign der bekræfter at det er en top router, el hvis i selv har erfaring med produktet, ville det helt klart være at foretrække.

på forhånd tak,

mvh,

Danni
Til top
SoundWave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Maj-2009
Point: 817
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2011 kl. 14:37
Netgear WNDR3700 skulle være super. Regner selv med at købe den.
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2011 kl. 16:45
Oprindeligt skrevet af Viborg Viborg skrev:

I må meget gerne linke til nogle tests el lign der bekræfter at det er en top router, el hvis i selv har erfaring med produktet, ville det helt klart være at foretrække.

Du kan finde masser af tests, men der er ingen garantier for at du vil få samme performance i dit hjem. Regel number et for trådløse netværk er at der ingen garantier kan gives for performance. Alting er "... op til XXX Mbps" eftersom omgivelserne spiller en rolle. Alle deler de samme trådløse frekvenser.

Hvis du oplever at performance pludselig er blevet dårligere, vil den mest sandsynlige forklaring være omgivelserne, f.eks. naboernes brug af trådløse netværk.

Redigeret af JesperLund - 10-April-2011 kl. 16:46
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
SoundWave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Maj-2009
Point: 817
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2011 kl. 17:12
Man kan dog godt indstille således, at man kører på en kanal, hvor der ikke er nær så meget trafik. Det kan godt hjælpe lidt på stabiliteten.
Til top
len61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Januar-2007
Sted: Ama'r
Point: 1499
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2011 kl. 17:48
Oprindeligt skrevet af SoundWave SoundWave skrev:

Netgear WNDR3700 skulle være super. Regner selv med at købe den.
Den spiller godt ! og hvis ikke den, så tag en med gigabit trådet, og dual band trådløst
Lauri Törni/Larry Thorne

Soldier under 3 Flag's
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2011 kl. 17:49
Oprindeligt skrevet af SoundWave SoundWave skrev:

Man kan dog godt indstille således, at man kører på en kanal, hvor der ikke er nær så meget trafik. Det kan godt hjælpe lidt på stabiliteten.

Medmindre du har 25 trådløse netværk i dit område. Måske er kanal 6 ikke optaget af trafik lige nu, men når naboen skal i gang med at streame video, ændrer det sig...

Nogle steder må man bare leve med svingende performance for trådløse netværk. Det er ikke nødvendigvis det store problem hvis du sidder i sofaen og kører lidt websurf, men hvis du streamer video er du afhængig af et rimeligt konstant throughput.

Kabler er nu engang det bedste.Wink
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
LeBlodia Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-Juni-2008
Sted: Denmark
Point: 341
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2011 kl. 17:56

Skal den tilsluttes en xDSL forbindelse eller skal den bag din udbyders xDSL/fiber modem ?

Til top
Viborg Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-August-2008
Point: 151
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2011 kl. 18:40
Tak for inputs. Der er kun en 3-4 andre trådløse forbindelser her i nærheden.
Tror så vidt muligt også at jeg kabler det jeg kan denne her gang, så jeg ikke får hastigheds problemer igen.
Tror lige jeg vil prøve at kikke på wndr3700 om det duer..
Den skal sættes fiber modem ja...

Til top
rasmusvn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Oktober-2008
Sted: Odense N
Point: 826
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2011 kl. 18:45
Netgear kommer snart med en ny. Den nuværende 3700 er plaget af FW-problemer i seneste FW.

Linksys har E4300, som også er god, men har småproblemer.
Til top
Benton Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-April-2006
Point: 571
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2011 kl. 19:22
Har selv Netgear WNDR3700 på fiber, og er meget glad for den. Havde en af de store D-link hjemme til test først, og den klarede sig meget dårligt i forhold til. 
Pioneer VSX-921, 5.1 Monitor Audio Silver/Radius 90. Samsung PS50C7705, Netgear WNDR3700, Synology DS211,AppleTV 3, WDTV Live.
Til top
Slettet_120331 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 10-Maj-2009
Sted: Danmark
Point: 1123
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2011 kl. 07:20
Har selv en Netgear WNDR3700 med dd-wrt installeret og det kører bare som en drøm :)
Desvære får jeg ikke rigtig brugt 5ghz da jeg ikke har en eneste enhed der understøtter det :(
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Point: 2876
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2011 kl. 08:23
Netgear WNDR3700 køre super godt hos mig - aldrig nogle problemer, og den får lov til at arbejde.
Jeg er næsten glad for at min Linksys 610n stod af, for min Netgear WNDR3700  er bare bedre på alle måder.
Selv test siger at Netgear WNDR3700 er et top produkt til consumer.

Redigeret af Notfast - 11-April-2011 kl. 08:24
.....
Til top

Besvar Besvar Side  123 4>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu