recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedste setup?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBedste setup?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
DInovo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 98
Direkte link til dette indlæg Emne: Bedste setup?
    Sendt: 26-December-2008 kl. 00:21

Hejsa,

Jeg er lidt i tvilv om den mest optimale fremgangsmåde så derfor ville jeg prøve at spørge herinde for at få lidt vejledning :)

Alle mine DVD film bliver/er rippet til iso filer og gemt på min lokale NAS server, da jeg hader at have alle de boxe stående og skulle 'browse' i mine film fysisk - derfor er alt rippet og pt benytter jeg blot daemon tools og en laptop tilsluttet tv'et.
Jeg har dog nu anskaffet mig en xbox360 samt en mac mini. Jeg kunne derfor godt tænke mig at sætte min xbox i stuen, og mac mini i soveværelset. På minien kører jeg pt Plex på Leopard, og ville umiddlebart fortrække at forblive på mac platformen, men kan selvfølgelig installere vista hvis det skulle være en meget bedre løsning.

Det jeg så ønsker er at være i stand til at kunne browse og se mine film fra min NAS fra begge maskiner, i et eller andet medie center - dvs i et flot interface og uden nogen "mount this and that" nonsens.

Hvad ville være den mest optimale løsning?

Jeg skal måske lige nævne at det kun er film som er aktulle for mig - musik kører jeg via min Sonos.

Til top
Corax Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 10-Februar-2007
Point: 351
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2008 kl. 03:13
Så længe det er iso filer så er det ikke muligt at at se filmene med din Xbox 360.

Jeg bruger selv MeediOS på min HTPC som kører Vista. Det kan man godt sætte op til at automounte iso filer og afspille dem. Jeg ved dog ikke om det kan kører på Mac.

Redigeret af Corax - 26-December-2008 kl. 03:13
Til top
Hodor Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-Januar-2008
Point: 247
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2008 kl. 10:48
XBMC for mac skulle vist være løsningen, når der nu ikke er TV involveret.
Stol aldrig på Renault forhandleren i Randers... http://www.bilbasen.dk/nyheder/ForumReadPost.aspx?PostId=988 98&Page=0
Til top
DInovo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Oktober-2005
Point: 98
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2008 kl. 11:06
Hodor: hvorledes? Hvorfor skulle XMBC være bedre/anderledes end Plex? (Jeg havde sådan set opfattet det sådan at XMBC og Plex for mac mere elelr mindre var det samme?)
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2008 kl. 23:43
plex er en fork af xbmc, og du kan "bare" installere mediastream skin på enten en linux eller windows udgave af xbmc for at få samme fornemmelse. Desværre har ingen af disse os'er mulighed for at bruge apple's remote, som bare gør det hele meget sjovere! :-) men til alm. SD-video, så synes jeg personligt ikke der er en bedre og lettere løsning end en mac mini med plex. det fungerer bare og er sg genialt. Men det kommer meget an på det bagvedliggende setup. et mediecenter er jo afhængig af de data man føder den. Men Perian, vlc og plex sammen med osx er en rigtig god løsning.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu