recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedste software til password manager
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bedste software til password manager

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Alinity Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2016
Status: Offline
Point: 279
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Alinity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Bedste software til password manager
    Sendt: 03-Juni-2019 kl. 13:04
Hejsa

Jeg må hellere få gjort noget ved det, og få mig en password manager. Indtil videre har jeg bare haft alle mine passwords i et Excel-dokument (ja ja mega oldschool) og det var jo også mega irriterende at skulle åbne dokumentet hver gang, for at tilføje, gemme eller redigere en kode. Det resulterede selvfølgelig i, at jeg blev mere doven, og er blevet slemmere til, at bruge den samme nemme kode flere steder (not good).

Derfor læste jeg med stor interesse en artikel omkring KeePass og LastPass, hvor LastPass får gode ord med på vejen. I min søgen omkring mere info om LastPass, faldt jeg også over Dashlane, som dog ikke tilbyder nær så meget i den gratis udgave, som LastPass fx gør.

Nu behøver det jo ikke være helt gratis, men samtidig heller ikke flere kroner om måneden. Men hvilken password manager, kan I anbefale herinde?

Jeg bruger primært Apple, men har også en Windows-maskine, så hvis det er en manager der kan bruges på begge OS vil det være super nice.

Men hey, hvad er det så lige Apples KeyChain/Nøglering kan? Er det ikke det samme? Og iCloud kan jo installeres på Windows også?
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2019 kl. 13:46
Jeg har i mange år brugt Keepass og bruger det også på Jobbet.
Til top
spoxy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-August-2006
Sted: Brøndby,Denmark
Status: Offline
Point: 1141
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spoxy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2019 kl. 14:11
Start med at bruge Apples nøglering.
Den kan sandsynligvis alt det, du har brug for. 
OLED77C8 - Marantz SR5013 - Apple TV 4K - Nintendo wii
Til top
orm08 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Januar-2010
Status: Offline
Point: 228
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér orm08 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2019 kl. 16:37
Har brugt LadtPass de sidste 5 år

Virker perfekt og er blevet uundværlig

Hvis du bruger iPhone/iPad er den virkeligt godt integreret, og virker med de fleste apps. 
Til top
Alinity Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2016
Status: Offline
Point: 279
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Alinity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2019 kl. 18:03
Tak for svar alle sammen.

Oprindeligt skrevet af orm08 orm08 skrev:

Har brugt LadtPass de sidste 5 år

Virker perfekt og er blevet uundværlig

Hvis du bruger iPhone/iPad er den virkeligt godt integreret, og virker med de fleste apps. 

Jeg har efterhånden også læst og hørt meget godt om LastPass, og hvor godt integreret den er. Apples nøglering kan jo det samme, men mange anbefaler bare LastPass over nøglering, hvis man også arbejder på Windows osv.

Bruger du den gratis version?
Til top
Silentbob Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silentbob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2019 kl. 19:48
Oprindeligt skrevet af orm08 orm08 skrev:

Har brugt LadtPass de sidste 5 år

Virker perfekt og er blevet uundværlig

Hvis du bruger iPhone/iPad er den virkeligt godt integreret, og virker med de fleste apps. 

Jeg har også anvendt Last Pass det sidste del år. Jeg bruger det på Windows PC (Chrome) og android telefoner (Konens og min). Syntes den er virkelig godt integreret begge steder.

Jeg betaler for den.
In a world gone mad, we will not spank the monkey, the monkey will spank us!
Til top
moremusic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-November-2013
Status: Offline
Point: 568
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moremusic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2019 kl. 21:35
+1 til lastpass. Bruger en gratis udgave på både iOS og Windows. 
Til top
Blank Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Blank Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2019 kl. 23:28
Keepass.
LastPass er uden tvivl lettere at bruge, men med keepass er dataene mine, og det er gratis
BaaaaaH
Til top
ClausBP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-Januar-2016
Status: Offline
Point: 279
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ClausBP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2019 kl. 07:58
Jeg har brugt LastPass' gratis version det sidste halve år og er meget tilfreds.

Jeg bruger den primært på Mac og iPhone - men også til Windows. Den integrerer sig fint i Safari, Chrome og Firefox.

Den virker ikke 100% med alle apps og hjemmesider - men det gør konkurrenterne nok heller ikke.

I de tilfælde, hvor LastPass ikke virker automatisk, er det nemt at oprette sitet manuelt i LastPass app'en.
Til top
Kallespears Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-April-2011
Sted: Esbjerg Danmark
Status: Offline
Point: 416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kallespears Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2019 kl. 16:54
1Password
Til top
simony Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 04-Juli-2006
Status: Offline
Point: 48
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér simony Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2019 kl. 10:53
Også på Lastpass i rigtig mange år efterhånden, og er rigtig godt tilfreds. Bruger den både i Firefox, Chrome og IOS.
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3947
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2019 kl. 17:25
Jeg bruger 1password på alle mine enheder. Elsker at den virker på alt jeg har uanset om det er Windows, Mac eller Linux. iOS eller Android. Den synkroniserer på tværs af det hele.
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu