|
Bedste software til password manager |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Alinity ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 20-Oktober-2016 Status: Offline Point: 279 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 03-Juni-2019 kl. 13:04 |
Hejsa
Jeg må hellere få gjort noget ved det, og få mig en password manager. Indtil videre har jeg bare haft alle mine passwords i et Excel-dokument (ja ja mega oldschool) og det var jo også mega irriterende at skulle åbne dokumentet hver gang, for at tilføje, gemme eller redigere en kode. Det resulterede selvfølgelig i, at jeg blev mere doven, og er blevet slemmere til, at bruge den samme nemme kode flere steder (not good). Derfor læste jeg med stor interesse en artikel omkring KeePass og LastPass, hvor LastPass får gode ord med på vejen. I min søgen omkring mere info om LastPass, faldt jeg også over Dashlane, som dog ikke tilbyder nær så meget i den gratis udgave, som LastPass fx gør. Nu behøver det jo ikke være helt gratis, men samtidig heller ikke flere kroner om måneden. Men hvilken password manager, kan I anbefale herinde? Jeg bruger primært Apple, men har også en Windows-maskine, så hvis det er en manager der kan bruges på begge OS vil det være super nice. Men hey, hvad er det så lige Apples KeyChain/Nøglering kan? Er det ikke det samme? Og iCloud kan jo installeres på Windows også?
|
|
![]() |
|
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4114 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har i mange år brugt Keepass og bruger det også på Jobbet.
|
|
![]() |
|
spoxy ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-August-2006 Sted: Brøndby,Denmark Status: Offline Point: 1188 |
Start med at bruge Apples nøglering.
Den kan sandsynligvis alt det, du har brug for.
|
|
OLED77C8 - Marantz SR5013 - Apple TV 4K - Nintendo wii
|
|
![]() |
|
orm08 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 12-Januar-2010 Status: Offline Point: 235 |
Har brugt LadtPass de sidste 5 år
Virker perfekt og er blevet uundværlig Hvis du bruger iPhone/iPad er den virkeligt godt integreret, og virker med de fleste apps.
|
|
![]() |
|
Alinity ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 20-Oktober-2016 Status: Offline Point: 279 |
Tak for svar alle sammen.
Jeg har efterhånden også læst og hørt meget godt om LastPass, og hvor godt integreret den er. Apples nøglering kan jo det samme, men mange anbefaler bare LastPass over nøglering, hvis man også arbejder på Windows osv. Bruger du den gratis version?
|
|
![]() |
|
Silentbob ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 632 |
Jeg har også anvendt Last Pass det sidste del år. Jeg bruger det på Windows PC (Chrome) og android telefoner (Konens og min). Syntes den er virkelig godt integreret begge steder. Jeg betaler for den.
|
|
In a world gone mad, we will not spank the monkey, the monkey will spank us!
|
|
![]() |
|
moremusic ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 04-November-2013 Status: Offline Point: 582 |
+1 til lastpass. Bruger en gratis udgave på både iOS og Windows.
|
|
![]() |
|
Blank ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 03-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 446 |
Keepass.
LastPass er uden tvivl lettere at bruge, men med keepass er dataene mine, og det er gratis
|
|
BaaaaaH
|
|
![]() |
|
ClausBP ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 07-Januar-2016 Status: Offline Point: 341 |
Jeg har brugt LastPass' gratis version det sidste halve år og er meget tilfreds.
Jeg bruger den primært på Mac og iPhone - men også til Windows. Den integrerer sig fint i Safari, Chrome og Firefox. Den virker ikke 100% med alle apps og hjemmesider - men det gør konkurrenterne nok heller ikke. I de tilfælde, hvor LastPass ikke virker automatisk, er det nemt at oprette sitet manuelt i LastPass app'en.
|
|
![]() |
|
Kallespears ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-April-2011 Sted: Esbjerg Danmark Status: Offline Point: 416 |
1Password
|
|
![]() |
|
simony ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 04-Juli-2006 Status: Offline Point: 48 |
Også på Lastpass i rigtig mange år efterhånden, og er rigtig godt tilfreds. Bruger den både i Firefox, Chrome og IOS.
|
|
![]() |
|
hummelmose ![]() Administrator ![]() ![]() Skribent, udvikler Oprettet: 25-Juli-2004 Sted: København, DK Status: Offline Point: 3978 |
Jeg bruger 1password på alle mine enheder. Elsker at den virker på alt jeg har uanset om det er Windows, Mac eller Linux. iOS eller Android. Den synkroniserer på tværs af det hele.
|
|
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |