recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedste soundbar
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bedste soundbar

 Besvar Besvar Side  <1234 48>
Forfatter
Besked
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2013 kl. 11:54

Du får lige så meget Surround fra Z605 når det er tilsluttet TV som du vil fra en Soundbar, i begge tilfælde er det ingen.
Som det ses på det billede der er linket til tidligere, så er der et 2 CH Input på Z605 som kan bruges for tilslutning af 2CH lydkilder. De øverste tilslutninger er når det bruges på et PC Multikanal lydkort.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
fredekb Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-December-2012
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 565
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fredekb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2013 kl. 12:08
Endnu engang må jeg give mig fortabt og indrømme jeg ikke forstår hvad du mener med 2 CH Input... 

Men kan du fortælle om det er svært at sætte til, hænge op og om det tager lang tid? Da dette er meget vigtigt...

Hvis det er det, er der så nogle alternativer til noget der i så fald minder om soundbar med god lyd stadig under 2000.kr? 
Til top
Guyver Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Februar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 240
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guyver Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2013 kl. 12:09
Oprindeligt skrevet af fredekb fredekb skrev:

Er det kun Sony som kan bruges? Tænkte ellers selv
 Yamaha Soundbar YAS101BL til 1500.kr som ellers er kendt for dens gode kvalitet. Hvorfor skal
den have SW for bedre lyd og ville du mene det er besværet værd at rode med at få sat sit
Z506 til både pc og tv, som er vigtig for mig. Og ved jeg ikke kan få Surround sound med dem 
desværre?

P.S. undskyld for alle disse spørgsmål
Hvis du kan lide dåse lyd, så er den perfekt. Havde den hjemme 1 dag, og den røg direkte retur. Havde ellers fået rosende ord af et par brugere herinde. Damn de må have dårlig lyd i deres tv. Mit fladskærms tv har BEDRE lyd end den dåse. Jeg stod og havde brug for en midlertidig løsning, da grejet er pakket ned (ny bolig blabla). Min midlertidige løsning er nu et sæt Logitech z906 og en Logitech Harmony One remote.

Når man har leget med CRT projektorer, lærreder og surround løsninger med effektforstærkere, THX osv, så er det ret morsomt hvad man kan få ud af 1499-2200kr. Imponerende uden at være prangende. Et niveau en soundbar i det prisleje, kun tør drømme om. Og så kan det nemt flyttes tilbage til PC'en, når man opgraderer til større.

Dog på ingen måde en erstatning for en "rigtig" hjemmebio, men jeg kan da nyde mine film med fare for at glassene ryger på gulvet, istedet for at høre på de bagudvendte højtalere i tv'et *gys*.

Yamaha'ens plusser: Nydelig design. Fødderne kan hæves/sænkes ind i baren. Intet andet. Sorry.
Til top
fredekb Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-December-2012
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 565
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fredekb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2013 kl. 12:14
Hvad ville du så vælge, det skal helst ikke fylde så meget og prisen må som sagt ikke være over 2000.kr Og meget vigtigt er en nem opsætning. Er det besværligt at sætte Z506 til eller 906 som fylder mere?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2013 kl. 12:20

[QUOTE=fredekb]
Men kan du fortælle om det er svært at sætte til, hænge op og om det tager lang tid? Da dette er meget vigtigt...

QUOTE]

Det er ikke svært at tilslutte, såfremt alle kabler haves. Tilslut fra TV i 2CH Stereo In på Z605.(Se billedet). Hvor lang tid det tager at sætte op, det kommer an på personen der gør det.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
fredekb Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-December-2012
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 565
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fredekb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2013 kl. 15:30
Okay så skulle jeg måske gøre dette alligevel, men så kommer det næste problem. Højtalere til min bærbar pc. Har set man kan få nogle til at klipse fast bagpå, men der skulle ikke være speciel god lyd. 

Hvad er derfor bedst:

1) Bruge Logitech Z506 til den bærbare og finde noget andet til tv og pc

2) Bruge Logitech Z506 til tv og stationær pc og finde noget andet til bærbare pc
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2013 kl. 15:55

Til en Laptop vil man da ikke have for meget at slæbe rundt med, så der vil et Headset da være at foretrække.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
fredekb Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-December-2012
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 565
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fredekb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2013 kl. 15:59
Det har du nok ret i, men hvis man gerne vil have noget alle kan høre f.eks i skolen...
Til top
fredekb Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-December-2012
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 565
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fredekb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2013 kl. 10:36
Nogle forslag til nogle små pc højtalere men stadig god lyd? 

Og er der nogle som mener Logitech Z506 er svær at sætte til sit tv og pc samtidig, og derfor mener man kan købe soundbar eller andet til under 2000.kr. ? (stadig ærgerlig over at undvære 5.1 lyden)

Tak for hjælpen indtil videre :-)
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2013 kl. 10:54

Små højttalere og god lyd hænger ikke godet sammen. Hvor meget vil du bruge på det.?
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
fredekb Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-December-2012
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 565
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fredekb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2013 kl. 10:59
På lyden til min bærbare pc (stadig hvis du/i mener at det er bedst at tilslutte Z506 mit tv og stationære pc) er det omkring 1000.kr. 
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2013 kl. 11:10

Til din Laptop, hvor du tidligere skrev at du gene ville kunne bruge dem til at tage med dig, så skal de jo nok være genopladelige eller få strøm fra USB.
Så er der f.eks denne, som også har BT

http://www.elgiganten.dk/product/pc-hardware/pc-hojttalere/CTSBAXX10/creative-sound-blaster-hojttaler-axx-10
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 48>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu