recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedste soundbar
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bedste soundbar

 Besvar Besvar Side  <12345 48>
Forfatter
Besked
E. Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1427
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E. Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2013 kl. 11:12
Oprindeligt skrevet af fredekb fredekb skrev:

På lyden til min bærbare pc (stadig hvis du/i mener at det er bedst at tilslutte Z506 mit tv og stationære pc) er det omkring 1000.kr. 


Find nu ud af hvilken skærm du køber
De 2 ting hænger lidt sammen

Du kan jo ikke købe får du har pengene
og desuden er produkterne på de viste link
måske solgt.
Du kan skrive og spørge side op og side ned.

Vent lidt og vend tilbage
E.L.
Til top
fredekb Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-December-2012
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 565
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fredekb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2013 kl. 11:14
Tak den havde jeg ikke selv set på. Den er fed, dog skulle der ikke være den bedste lyd: 
http://www.techradar.com/reviews/pc-mac/peripherals/speakers-and-headphones/speakers/creative-sound-blaster-axx-sbx20-1095566/review

Men ja hvis der er nogle med gode erfaringer er det (næsten) uden tvivl jeg vælger denne
Til top
fredekb Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-December-2012
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 565
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fredekb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2013 kl. 11:17
Oprindeligt skrevet af E. Larsen E. Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af fredekb fredekb skrev:

På lyden til min bærbare pc (stadig hvis du/i mener at det er bedst at tilslutte Z506 mit tv og stationære pc) er det omkring 1000.kr. 


Find nu ud af hvilken skærm du køber
De 2 ting hænger lidt sammen

Du kan jo ikke købe får du har pengene
og desuden er produkterne på de viste link
måske solgt.
Du kan skrive og spørge side op og side ned.

Vent lidt og vend tilbage

Hvor lang tid vil du have jeg skal vente inden jeg finder ud af mere? Godt nok må jeg først købe efter d. 14 april, men produkterne er jo stadig tilgængelige bare ikke ligeså mange steder måske..
Til top
E. Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1427
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E. Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2013 kl. 11:39
Oprindeligt skrevet af fredekb fredekb skrev:


Oprindeligt skrevet af E. Larsen E. Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af fredekb fredekb skrev:

På lyden til min bærbare pc (stadig hvis du/i mener at det er bedst at tilslutte Z506 mit tv og stationære pc) er det omkring 1000.kr. 


Find nu ud af hvilken skærm du køber
De 2 ting hænger lidt sammen

Du kan jo ikke købe får du har pengene
og desuden er produkterne på de viste link
måske solgt.
Du kan skrive og spørge side op og side ned.

Vent lidt og vend tilbage


Opfølgning:
Folk herinde ved hvad der rør på sig , hvor de gode ting findes
herunder tilbud.
Hvad nytter det så når man har givet dig et link til et super tilbud
på en god skærm: slå til nu f.eks tidbud denne dag, måske halv pris
o.s.v.

JEG HAR IKKE PENGENE ENDNU...

Vent til du kan slå til






Hvor lang tid vil du have jeg skal vente inden jeg finder ud af mere? Godt nok må jeg først købe efter d. 14 april, men produkterne er jo stadig tilgængelige bare ikke ligeså mange steder måske..
E.L.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2013 kl. 12:08
Hvis det er ny indkøb der skal foretages, så er det at, jo længere der ventes, jo mindre chance for et fordelagtigt tilbud, da det er nu hvor det er muligt at få sidste års modeller til gode penge.
Meget nyt kommer i April, og så er det til andre penge. Så rækker de til mindre.
Nogle ting vil ikke ændre sig meget, men er der f.eks et TV, så er der penge at spare, men nok ikke meget længere.
Jeg sparede f.eks en del penge ved TV køb, da det var en model fra året før.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4936
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2013 kl. 12:50
Køb et brugt Logitech Z-5500, hvis du kan finde ét. Thumbs Up

Der er både optisk og coax indgang til lyden fra dit tv, imens der stadig er analog indgange fra din computer. Det hele kommer med fjernbetjening.

Det banker anlæg i 3000-4000 kroners klassen.


Der er én på den blå avis som sælger det for 900 kr - det er virkelig en god pris.

Ellers ligger de omkring 1500 kr og fra nyt var det 2500 kr


Det kan også være at der er nogen herinde på Recordere, som vil af med deres?


Til top
Lars_M Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 03-November-2011
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 177
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars_M Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2013 kl. 13:11
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Køb et brugt Logitech Z-5500, hvis du kan finde ét. Thumbs Up

Der er både optisk og coax indgang til lyden fra dit tv, imens der stadig er analog indgange fra din computer. Det hele kommer med fjernbetjening.

Det banker anlæg i 3000-4000 kroners klassen.


Der er én på den blå avis som sælger det for 900 kr - det er virkelig en god pris.

Ellers ligger de omkring 1500 kr og fra nyt var det 2500 kr


Det kan også være at der er nogen herinde på Recordere, som vil af med deres?



Enig - det sæt giver virkelig skrald for pengene, og burde sætte enhver soundbar til vægs.
LG 50PK760N, Marantz NR-1403, Creek Evolution 5350, Aune X1 Dac, Elac BS-203.A, XTZ 99W10.16, Audiovector center plus diverse bokse..
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4936
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2013 kl. 13:34
Billigere alternativ er at du finder en surround dekoder som kan sættes til dit eksisterende logitech system.

Her kan du bruge nogle af disse, hvis du kan få dem til at sende til Danmark.
40 pund er ca. 350 kroner og hertil kommer så forsendelse.

Husk at købe indenfor EU, da der ellers kommer told på din forsendelse.

Hertil skal du også have en adaptor fra engelsk til dansk stik (strømmen er den samme 230v)








Men dette kan ikke sættes til din computer medmindre du har et lydkort der kan encode dine spil til DD eller DTS. Det hedder ofte Dolby Digital Live eller DTS Connect.
Alle SoundBlaster lydkort i X-fi serien eller nyere har mulighed for det.
Mange lydkort har det samme, så du kan avt. skrive hvilket lydkort du har.

Ellers kan du købe en lidt dyrere model, hvor du både kan sætte din pc og tv til på samme tid og få lyden ud igennem dine højttalere. Den kan fås til 1120 kr + porto.

Jeg ville gå efter denne løsning, hvis du ikke kan finde et logitech z-5500.






Findes også også e-bay hvis man hellere vil handle der:

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2013 kl. 13:58
Oprindeligt skrevet af fredekb fredekb skrev:

Hvad ville du så vælge, det skal helst ikke fylde så meget og prisen må som sagt ikke være over 2000.kr Og meget vigtigt er en nem opsætning.


Hvorfor er nem opsætning vigtigt?

Hvad er det du går efter, hvad har du af kriterier for din kommende lyd?
Sæt dig ind i det, frem for hovedkuls at kaste dig ud i køb af et eller andet skrammel du alligevel er træt af om 2 år.

Prøv at se her:
http://www.dba.dk/hoejttaler-dls-r60-passiv/id-90283795/

Nu er vi tilbage i stereo, men et sæt højttalere der tørrer _ALT_ hvad du har set på tidligere i god lyd. JA, de kræver en separat forstærker og ja de fylder, til gengæld kan du have glæde af dem i de næste 20 år.


Klaus

Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
fredekb Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-December-2012
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 565
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fredekb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2013 kl. 19:59
Tak dog er der nogle genralle ting der gør intet køb af disse. 

Logitech Z 5500: Det kan kun købes brugt, og mine forældre har haft dårlige erfaringer med at købe brugt. Desværre gælder det både Dba og andre steder ligesom herinde

DLS R60: De fylder alt for meget inde på mit ungdomsværelse. 

Har ellers set på Logitech Z-906 til under 2000.kr i elgiganten. Kunne dette ellers ikke være en mulighed eller vil de give samme resultat som Logitech Z506

Og Klaus: Nem opsætning er vigtig da der ikke er nogle fra min familie (inkl mig) som har forstand på at sætte dem nemt til tv og pc samtidig
Til top
fredekb Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-December-2012
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 565
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fredekb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2013 kl. 20:05
Havde helt glemt disse: http://www.elgiganten.dk/product/pc-hardware/pc-hojttalere/LTZ553/logitech-hojttalersystem-z553?scid=PRICECOMP_PRICERUNNERDK

Er det ikke også god lyd, nem tilslutning osv...?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2013 kl. 20:08
Oprindeligt skrevet af fredekb fredekb skrev:

DLS R60: De fylder alt for meget inde på mit ungdomsværelse.


Så skal du da være glad for at du ikke var på mit "ungedosmværelse", her var der palds til en seng, et stereorack, en kommode med mit 14" billedrørsfjernsyn (40 cm dybt!) og 2 styk Dali 4b


Oprindeligt skrevet af fredekb fredekb skrev:

Og Klaus: Nem opsætning er vigtig da der ikke er nogle fra min familie (inkl mig) som har forstand på at sætte dem nemt til tv og pc samtidig


Derfor køber du en simpel stereoforstærker, hvor du trækker lyd fra hovedtelefonudgangen på din PC over til en indgang på forstærkeren, samt et kabel fra dit kommende tv over til forstærkeren.

Du kan nå _så_ langt med 2000 kroner brugt, hvis du vil holde dig til stereo.



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 48>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu