|
Bedste soundbar |
Besvar | Side <1 45464748> |
Forfatter | |
Denraretiger
Guld medlem Oprettet: 12-Januar-2013 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 551 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hva snakker vi om prismæssigt? |
|
Precious
Guld medlem Oprettet: 24-Februar-2012 Sted: Ikast, Danmark Status: Offline Point: 641 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg overvejede at sætte den til salg til 500-700 kr
Såvidt jeg husker står den i fin tilstand, hvis interesse kan jeg godt prøve at finde den frem. Jeg har ikke haft den sat til i rigtig længe. Den står P.T i Ikast.
|
|
Brixen
Guld medlem Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6673 |
Funktioner
Tak(0)
|
Nemlig. Hvis der ikke er analog out, kan det ikke sluttes til stereoforstærkeren. Redigeret af Brixen - 06-Maj-2013 kl. 10:45 |
|
Venlig hilsen
KB |
|
fredekb
Guld medlem Oprettet: 27-December-2012 Sted: Danmark Status: Offline Point: 565 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det bliver dyre lærepenge det her Frederik, men så må farmand vel spæde til når I finder ud hvor besværligt det bliver med manglende indgange.
Jeg tror vi mangler at forklare dig en ting og det er forskellen på digitalt og analogt. Alle dine produkter har digitale lydudgange i form af optisk, hdmi eller S/PDIF. Her får du den reneste og bedste lyd ud fra dit apparat. Dette signak skal konverteres til analaog lyd på et eller andet tidspunkt, men det er her kernen af problematikken er! Du har købt en stereoforstærker der ikke kan forstå et digitalt signal. Derfor skal du have en anden dims til at gøre dette for dig. Det kan en DAC ja, men du skal meget højere op i pris for at få en DAC med de digitale tilslutninger der ville give dig det bedste resultat. Det du faktisk ender op med er at koble dit TV og Playstation analogt i forstærkeren, og lade disse apparater konvertere lyden fra digital til analog. Det er her det svage led er i dit nye setup! Disse apparater har nemlig ikke nogen god konverter da det typisk er et sted producenterne sparer mange penge. Det du helt konkret skal spørge sælgeren (og din far) om er: Hvilken DAC skal jeg købe for både at få TV, Playstation og PC ind uden en omskifter. Jeg har ikke købt forstærkeren endnu, men det lyder som om jeg får en masse problemer. Hvor mange penge skal jeg bruge på en god DAC? Spørger så sælgeren om det på deres mail. Hvad skal jeg købe til stereo vs surround udover forstærker |
|
Hilsen Frederik :)
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19554 |
Funktioner
Tak(0)
|
Har du fortalt det til den dygtige sælger? Inden du skal/kan bestemme dig noget som helst omkring hvilken forstærker der er optimal for dig, så skal du sætte dig end og lave en oversigt over, hvad udstyr du har og hvad det udstyr har af forbindelsesmuligheder. Og så lige lidt om, hvad du ellers kunne tænke dig af yderligere udstyr der kunne kobles til (i fremtiden). Klaus |
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19554 |
Funktioner
Tak(0)
|
For at høre Basshunter i optimal kvalitet? Ved du i det hele taget, hvad en DAC gør? Klaus |
|
Cyberguyen
Guld medlem Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
Funktioner
Tak(0)
|
Du skal minimum smide 999 kr på en DAC + kabler. Men det giver dig en løsning som ikke kan fjernbetjenes.
|
|
lahan
Guld medlem Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9402 |
Funktioner
Tak(0)
|
Egentligt et sjovt setup du er kommet frem. Købte også en stereo forstærker til min konfirmation. Det var helt optimalt og dækkede alle behov mht indgange.
Nå men det er så over 20 år siden, hvor intet var digitalt. Har selvfølgeligt skiftet den ud da jeg i dag har hehov for eb masse digitale indgange. |
|
fredekb
Guld medlem Oprettet: 27-December-2012 Sted: Danmark Status: Offline Point: 565 |
Funktioner
Tak(0)
|
Her er mailen efter jeg sendte ham spørgsmålet og hvilket tv jeg har:
Hej Frederik Hvis den ikke har digitaludgang, skal den jo slet ikke forbindes med dac'en. Det vil så ikke gøre nogen forskel at bruge en surroundreciever. Og NAD C316 er MEGET bedre end en X1000, lydmæssigt! :-) |
|
Hilsen Frederik :)
|
|
SoundWave
Guld medlem Oprettet: 12-Maj-2009 Status: Offline Point: 817 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ud fra det svar kunne det være rart at vide hvad du præcist har spurgt om. Lige nu er det kun envejskommunikation.
|
|
Snigerdis
Bruger Oprettet: 16-Januar-2013 Sted: Aalborg, DK Status: Offline Point: 138 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvad med om du i stedet for at stille en masse ligegyldige spørgsmål, som ikke bringer dig nogen vegne, tog dig sammen og prøvehørte skidtet. Tag til KT radio og hør Pioneer/Tannoy og dernæst til Hifiklubben for at høre Denon AVR/Zensor 5(7) og Nad316/Zensor 5(7). Dan dig en mening om lyden inden du brænder 6-8K af. Det er for fanden dig og dine ører og ikke en sælger eller din far, der skal bestemme hvad der skal købes. |
|
Denraretiger
Guld medlem Oprettet: 12-Januar-2013 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 551 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
|
Besvar | Side <1 45464748> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |