recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedste soundbar
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bedste soundbar

 Besvar Besvar Side  <1 45464748>
Forfatter
Besked
Denraretiger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2013
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 551
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Denraretiger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2013 kl. 09:05
Oprindeligt skrevet af Precious Precious skrev:


Jeg har en NAD 319 til salg - den kan du dælme få til billigere penge. En tung forstærker som har været gemt i en kasse de sidste 5 år :-) 


Hva snakker vi om prismæssigt?
Til top
Precious Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2012
Sted: Ikast, Danmark
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Precious Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2013 kl. 09:17
Jeg overvejede at sætte den til salg til 500-700 kr

Såvidt jeg husker står den i fin tilstand, hvis interesse kan jeg godt prøve at finde den frem.
Jeg har ikke haft den sat til i rigtig længe.

Den står P.T i Ikast.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2013 kl. 10:44
Oprindeligt skrevet af fredekb fredekb skrev:

Jeg ved ikke om jeg har nogle ting som er analog audio out.

 

Nemlig. Hvis der ikke er analog out, kan det ikke sluttes til stereoforstærkeren.




Redigeret af Brixen - 06-Maj-2013 kl. 10:45
Venlig hilsen
KB
Til top
fredekb Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-December-2012
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 565
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fredekb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2013 kl. 10:52
Det bliver dyre lærepenge det her Frederik, men så må farmand vel spæde til når I finder ud hvor besværligt det bliver med manglende indgange.

Jeg tror vi mangler at forklare dig en ting og det er forskellen på digitalt og analogt. Alle dine produkter har digitale lydudgange i form af optisk, hdmi eller S/PDIF. Her får du den reneste og bedste lyd ud fra dit apparat. Dette signak skal konverteres til analaog lyd på et eller andet tidspunkt, men det er her kernen af problematikken er!

Du har købt en stereoforstærker der ikke kan forstå et digitalt signal. Derfor skal du have en anden dims til at gøre dette for dig. Det kan en DAC ja, men du skal meget højere op i pris for at få en DAC med de digitale tilslutninger der ville give dig det bedste resultat.

Det du faktisk ender op med er at koble dit TV og Playstation analogt i forstærkeren, og lade disse apparater konvertere lyden fra digital til analog. Det er her det svage led er i dit nye setup! Disse apparater har nemlig ikke nogen god konverter da det typisk er et sted producenterne sparer mange penge.

Det du helt konkret skal spørge sælgeren (og din far) om er:
Hvilken DAC skal jeg købe for både at få TV, Playstation og PC ind uden en omskifter.


Jeg har ikke købt forstærkeren endnu, men det lyder som om jeg får en masse problemer. Hvor mange penge skal jeg bruge på en god DAC? Spørger så sælgeren om det på deres mail. Hvad skal jeg købe til stereo vs surround udover forstærker
Hilsen Frederik :)
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2013 kl. 12:20
Oprindeligt skrevet af fredekb fredekb skrev:


Jeg ved ikke om jeg har nogle ting som er analog audio out.


Har du fortalt det til den dygtige sælger?

Inden du skal/kan bestemme dig noget som helst omkring hvilken forstærker der er optimal for dig, så skal du sætte dig end og lave en oversigt over, hvad udstyr du har og hvad det udstyr har af forbindelsesmuligheder.

Og så lige lidt om, hvad du ellers kunne tænke dig af yderligere udstyr der kunne kobles til (i fremtiden).


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2013 kl. 12:21
Oprindeligt skrevet af fredekb fredekb skrev:

Hvor mange penge skal jeg bruge på en god DAC?


For at høre Basshunter i optimal kvalitet?

Ved du i det hele taget, hvad en DAC gør?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4936
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2013 kl. 12:47
Oprindeligt skrevet af fredekb fredekb skrev:


Jeg har ikke købt forstærkeren endnu, men det lyder som om jeg får en masse problemer. Hvor mange penge skal jeg bruge på en god DAC? Spørger så sælgeren om det på deres mail. Hvad skal jeg købe til stereo vs surround udover forstærker

Du skal minimum smide 999 kr på en DAC + kabler.
Men det giver dig en løsning som ikke kan fjernbetjenes.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2013 kl. 17:38
Egentligt et sjovt setup du er kommet frem. Købte også en stereo forstærker til min konfirmation. Det var helt optimalt og dækkede alle behov mht indgange.

Nå men det er så over 20 år siden, hvor intet var digitalt.
Har selvfølgeligt skiftet den ud da jeg i dag har hehov for eb masse digitale indgange.
Til top
fredekb Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-December-2012
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 565
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fredekb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2013 kl. 19:45
Her er mailen efter jeg sendte ham spørgsmålet og hvilket tv jeg har:

Hej Frederik

Hvis den ikke har digitaludgang, skal den jo slet ikke forbindes med dac'en. Det vil så ikke gøre nogen forskel at bruge en surroundreciever. Og NAD C316 er MEGET bedre end en X1000, lydmæssigt! :-)
Hilsen Frederik :)
Til top
SoundWave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Maj-2009
Status: Offline
Point: 817
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SoundWave Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2013 kl. 20:09
Oprindeligt skrevet af fredekb fredekb skrev:

Her er mailen efter jeg sendte ham spørgsmålet og hvilket tv jeg har:

Hej Frederik

Hvis den ikke har digitaludgang, skal den jo slet ikke forbindes med dac'en. Det vil så ikke gøre nogen forskel at bruge en surroundreciever. Og NAD C316 er MEGET bedre end en X1000, lydmæssigt! :-)
Ud fra det svar kunne det være rart at vide hvad du præcist har spurgt om. Lige nu er det kun envejskommunikation.
Til top
Snigerdis Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2013
Sted: Aalborg, DK
Status: Offline
Point: 138
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Snigerdis Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2013 kl. 20:12
Oprindeligt skrevet af fredekb fredekb skrev:

Her er mailen efter jeg sendte ham spørgsmålet og hvilket tv jeg har:

Hej Frederik

Hvis den ikke har digitaludgang, skal den jo slet ikke forbindes med dac'en. Det vil så ikke gøre nogen forskel at bruge en surroundreciever. Og NAD C316 er MEGET bedre end en X1000, lydmæssigt! :-)

Hvad med om du i stedet for at stille en masse ligegyldige spørgsmål, som ikke bringer dig nogen vegne, tog dig sammen og prøvehørte skidtet. Tag til KT radio og hør Pioneer/Tannoy og dernæst til Hifiklubben for at høre Denon AVR/Zensor 5(7) og Nad316/Zensor 5(7). Dan dig en mening om lyden inden du brænder 6-8K af. Det er for fanden dig og dine ører og ikke en sælger eller din far, der skal bestemme hvad der skal købes.


Til top
Denraretiger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2013
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 551
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Denraretiger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2013 kl. 20:33
Oprindeligt skrevet af Precious Precious skrev:

Jeg overvejede at sætte den til salg til 500-700 kr

Såvidt jeg husker står den i fin tilstand, hvis interesse kan jeg godt prøve at finde den frem.
Jeg har ikke haft den sat til i rigtig længe.

Den står P.T i Ikast.
Prisen er fin, men sgu lidt langt fra Aalborg desværre.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 45464748>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu