recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedste soundbar ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bedste soundbar ?

Besvar Besvar Side  <1234 6>
Forfatter
Besked
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Online
Point: 4052
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2020 kl. 11:09
Oprindeligt skrevet af forzajuve forzajuve skrev:

film er Netflix via apple tv og Plex/infuse.

Musik er via telefon Telia Music 
JA så er det hip som haps hvad du vælger at de forslag der er kommet. For de så længe du ikke kører Hd lyd som bitstreame så er bliver det ikke bedre end det apple skyder imod dem. men jeg ville nok ikke tage arc. med mindre du har tv med earc i hdmi. for hvis du kørte bitstream hd lyd, så var det senheizer jeg ville købe, da den bedre kan matche gode bogreol højtalere i lyd kvalitet
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3792
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2020 kl. 12:41
altså den bedste er uden sammenligning Sennheiser - det tør jeg sige uden at have hele markedet igennem:).
Den lyder simpelthen ikke som en soundbar.

Jeg har senest haft bluesound, som var min favorit hidtil. 
Sonos har jeg haft, men ikke den nye arc. Den er god, men når ikke Sennheiser til sokkeholderne.
Den koster også næsten 3 gange så meget - men den er det værd.
Den formår ikke at lave lige så meget lyd bag dig som eks samsungs store soundbars med rear. Til gengæld har den en lydkvalitet der er langt bedre imo.
Samsungs store begrænsning syntes jeg er deres subwoofere.
Her kan man selv vælge med Sennheiser og jeg vil påstå mange kan undvære.

Redigeret af Bromberg5 - 13-August-2020 kl. 12:43
Til top
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Point: 6487
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2020 kl. 12:43
mega fedt - 

Men 19.000 bliver for meget.  Må gå lidt på kompromis ——0
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-Januar-2018
Point: 1430
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2020 kl. 13:54
Når du skal have lyddelen med, så ville jeg smide pengene efter en Dynaudio Music 7.
Spiller fantastisk, og fordelen er, at den kan lave en lydtilpasning til dens placering. Den har også HDMI med ARC.

Redigeret af Flippo - 13-August-2020 kl. 13:55
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19555
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2020 kl. 14:20
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

JA så er det hip som haps hvad du vælger at de forslag der er kommet.

Sikken en omgang fordrukkent sludder!

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2020 kl. 16:22
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Klaus
Klaus den har vi haft. Apple tv piller for meget ved lyden på vej i af dens HDMI. Og jeg er jo ikke denne eneste jo der har observeret det
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2020 kl. 16:53

Apple tv piller for meget ved lyden på vej i af dens HDMI.

Og, når de gør det, så skriver du at det er lige meget hvad man vælger af soundbar.

Det er noget sludder at skrive!
Selvom man ikke får ultra High hd lyd, så er der alligevel stor forskel på performance på diverse soundbars!

Klaus
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2020 kl. 19:40

Apple tv piller for meget ved lyden på vej i af dens HDMI.

Og, når de gør det, så skriver du at det er lige meget hvad man vælger af soundbar.

Det er noget sludder at skrive!
Selvom man ikke får ultra High hd lyd, så er der alligevel stor forskel på performance på diverse soundbars!

Klaus
ja man de forslag er kommet på bordet ud over senheiser, ville man ikke hører den store forskel
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2020 kl. 21:58

ja man de forslag er kommet på bordet ud over senheiser, ville man ikke hører den store forskel

Så, fordi det ikke er HD lyd, så er der ikke forskel på en 5000 kroners LG soundbar og en Beosound Stage?

Klaus
Til top
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Point: 6487
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2020 kl. 21:59
det er røget lidt ud på et sidespor.    Jeg er glad for jeres besyv - tak for det.  
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Point: 1474
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2020 kl. 12:56
Jeg vil også gerne slå et slag for Dynaudio Music 7, som ser ud til at passe fint med dit budget.
Den spiller forrygende, også god til musik, er dansk produceret, og du kan vælge den farve, der passer dig bedst:

Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.

Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Point: 1093
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2020 kl. 15:52

Klaus
Klaus den har vi haft. Apple tv piller for meget ved lyden på vej i af dens HDMI. Og jeg er jo ikke denne eneste jo der har observeret det

Har vi ikke også haft den diskution om dit behov for ren HD lyd, hvor jeg fandt ud at du prøvede at få dit middelmådige anlæg til at lyde som du havde noget til en million.
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 6>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu