Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
kennls
Bruger
Oprettet: 24-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 77
|
Funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 31-Maj-2016 kl. 09:15 |
Jeg kan også anbefale ATV4, har en i stuen og soveværelset. Jeg har også opgivet tv-pakken og streamer kun. Jeg har abonnementer hos netflix, vhbo Nordic, viaplay og dplay. DRs app har også en del indhold. Herudover bruger jeg youtube en del.
Ja vi venter stadigvæk på TV2 Play, de er godt nok langsomme. DPlay skal lige finde ud af ikke at logge ud hver gang man sætter sin ATV4 på vågeblus. Jeg venter også på spotify tager sig sammen, men ellers er jeg rigtig glad for ATV4. Kæresten kan også finde ud af den, hvor HTPC'en og Kodi aldrig var hendes stærke side ;)
Det eneste der er godt ved at have en iphone, er at der findes en remote app, der letter indtastning af password, men dette kan også klares med et bluetooth keyboard.
|
 |
Flick
Bruger
Oprettet: 05-December-2008
Point: 245
|
Funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 31-Maj-2016 kl. 12:17 |
Ligesom T-Duck siger, så synes jeg også det kan være vigtigt at få et godt billede og ordentlig lyd, med men det handler jo også lidt om hvad man har brug for, pt. er der ikke en boks der leverer alle de danske streaming apps og godt billede/lyd, så må man vælge.
Altså NVIDIA Shield kan levere et godt billede og god lyd, imens Apple TV 4 kan levere mange apps.. Personligt vælger jeg kvalitet fremfor kvantitet, men det kan jeg sagtens se ikke nytter noget hvis man virkelig har brug for alle de apps lige nu..
|
 |
T-Duck
Guld medlem
Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Point: 4076
|
Funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 31-Maj-2016 kl. 12:19 |
Flick skrev:
Ligesom T-Duck siger, så synes jeg også det kan være vigtigt at få et godt billede og ordentlig lyd, med men det handler jo også lidt om hvad man har brug for, pt. er der ikke en boks der leverer alle de danske streaming apps og godt billede/lyd, så må man vælge.
Altså NVIDIA Shield kan levere et godt billede og god lyd, imens Apple TV 4 kan levere mange apps.. Personligt vælger jeg kvalitet fremfor kvantitet, men det kan jeg sagtens se ikke nytter noget hvis man virkelig har brug for alle de apps lige nu.. |
Det lige det jeg mente. derfor klare vi os med at caste drtv og tv2 play. så er alt godt der hjemme. selvom vi drømmer om native apps til satv
|
 |
Skalle06
Guld medlem
Oprettet: 29-November-2006
Point: 1116
|
Funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 31-Maj-2016 kl. 12:59 |
@Flick og T-Duck Trådstarter er meget specifik omkring, hvad hans kommende boks skal kunne. Intet sted står der noget om afspilning af rippede blu-rays og lignende. Så I kører lidt off-topic.
|
Go outside, the graphics are amazing!
|
 |
kennls
Bruger
Oprettet: 24-November-2004
Point: 77
|
Funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 31-Maj-2016 kl. 13:12 |
Nu tror jeg mange af os på dette forum har fin lyd og billede. Jeg har personligt en 60" sharp full HD, Bluray, Klipsch subwoofer, Denon midrange receiver og et KEF højtalere hele vejen rundt. ATV4 leverer Full HD og der er Dolby Digital+ lyd i HBO Nordic og Netflix.
Man skal også passe på det ikke bliver specs for specs skyld. Det primære er man kan leve sig ind i sin yndlingsserie eller film, også via streaming.
Personligt holder jeg af at se mine yndlingsfilm på Bluray, men når jeg ser GOT eller andre ting i Dolby Digital+ via streaming, oplever jeg altså ikke nogen specielt ringere lyd. Jeg ved godt at Shield har lidt bedre specs og 4K, men når jeg følger med i Jon Snows kampe, mærker jeg ikke nogen speciel forskel.
Jeg er heller ikke den der køber et 4K tv, før jeg skal have udskiftet min 60" Full HD og "content is king" hos mig.
|
 |
T-Duck
Guld medlem
|
Funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 31-Maj-2016 kl. 13:32 |
kennls skrev:
Nu tror jeg mange af os på dette forum har fin lyd og billede. Jeg har personligt en 60" sharp full HD, Bluray, Klipsch subwoofer, Denon midrange receiver og et KEF højtalere hele vejen rundt. ATV4 leverer Full HD og der er Dolby Digital+ lyd i HBO Nordic og Netflix.
Man skal også passe på det ikke bliver specs for specs skyld. Det primære er man kan leve sig ind i sin yndlingsserie eller film, også via streaming.
Personligt holder jeg af at se mine yndlingsfilm på Bluray, men når jeg ser GOT eller andre ting i Dolby Digital+ via streaming, oplever jeg altså ikke nogen specielt ringere lyd. Jeg ved godt at Shield har lidt bedre specs og 4K, men når jeg følger med i Jon Snows kampe, mærker jeg ikke nogen speciel forskel.
Jeg er heller ikke den der køber et 4K tv, før jeg skal have udskiftet min 60" Full HD og "content is king" hos mig. |
jeg køre heller ikke 4k. men har det svært med film og serier der er kører 60Hz. så hellere nappe dem i 24p (23,9 osv) så der er mindre judder. men der er vi jo så forskelligt. og min ældste datter og jeg, kan godt hører forskel på eac3 og hd. Så igen, det kommer an på hvad man skal bruge de enkelte maskiner til.
|
 |
spoxy
Guld medlem
Oprettet: 12-August-2006
Sted: Brøndby,Denmark
Point: 1226
|
Funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 31-Maj-2016 kl. 13:34 |
Det er også værd at bemærke, at ATV4 virker "out of the box" mens andre løsninger kan være mere eller mindre nørdede at sætte op.
|
OLED77C8 - Marantz SR5013 - Apple TV 4K - Nintendo wii
|
 |
T-Duck
Guld medlem
|
Funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 31-Maj-2016 kl. 13:39 |
spoxy skrev:
Det er også værd at bemærke, at ATV4 virker "out of the box" mens andre løsninger kan være mere eller mindre nørdede at sætte op. |
Shield virker osse out of the box. så de er lige nemme. trådstarter skal bare vide, hvad han skal bruge, og så vælge den rigtige enhed til ham
|
 |
Skalle06
Guld medlem
|
Funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 31-Maj-2016 kl. 13:44 |
T-Duck skrev:
kennls skrev:
Jeg er heller ikke den der køber et 4K tv, før jeg skal have udskiftet min 60" Full HD og "content is king" hos mig. | jeg køre heller ikke 4k. men har det svært med film og serier der er kører 60Hz. så hellere nappe dem i 24p (23,9 osv) så der er mindre judder. men der er vi jo så forskelligt. og min ældste datter og jeg, kan godt hører forskel på eac3 og hd. Så igen, det kommer an på hvad man skal bruge de enkelte maskiner til. |
Nævn mig en scene, hvor jeg kan se judder via en streamingtjeneste på ATV4. Jeg kan ikke finde nogen. Og vi er vel enige om, at HD lyd pt. er irrelevant ift. streamingtjenester?
|
|
 |
Skalle06
Guld medlem
|
Funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 31-Maj-2016 kl. 13:46 |
T-Duck skrev:
spoxy skrev:
Det er også værd at bemærke, at ATV4 virker "out of the box" mens andre løsninger kan være mere eller mindre nørdede at sætte op. | Shield virker osse out of the box. så de er lige nemme. trådstarter skal bare vide, hvad han skal bruge, og så vælge den rigtige enhed til ham |
Trådstarter har allerede specificeret, hvad han ønsker hans boks skal kunne. Det er dig der blander afspilning af lokalt indhold med HD-lyd osv. ind i det. Vi er vel enige om, at ATV4 er det bedste valg, hvis man følger trådstarters ønsker?
|
|
 |
T-Duck
Guld medlem
|
Funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 31-Maj-2016 kl. 13:48 |
Skalle06 skrev:
T-Duck skrev:
kennls skrev:
Jeg er heller ikke den der køber et 4K tv, før jeg skal have udskiftet min 60" Full HD og "content is king" hos mig. | jeg køre heller ikke 4k. men har det svært med film og serier der er kører 60Hz. så hellere nappe dem i 24p (23,9 osv) så der er mindre judder. men der er vi jo så forskelligt. og min ældste datter og jeg, kan godt hører forskel på eac3 og hd. Så igen, det kommer an på hvad man skal bruge de enkelte maskiner til. |
Nævn mig en scene, hvor jeg kan se judder via en streamingtjeneste på ATV4. Jeg kan ikke finde nogen. Og vi er vel enige om, at HD lyd pt. er irrelevant ift. streamingtjenester? |
En jeg husker bedst er pga. mine døtre, det er frost både introen med walt disney slottet, og samplige panoreringer i filmen, ses tydelig med "luft filmingen" i bjergene ved elsa's signatur sang. og mange steder i dare devil
|
 |
T-Duck
Guld medlem
|
Funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 31-Maj-2016 kl. 13:51 |
Skalle06 skrev:
T-Duck skrev:
spoxy skrev:
Det er også værd at bemærke, at ATV4 virker "out of the box" mens andre løsninger kan være mere eller mindre nørdede at sætte op. | Shield virker osse out of the box. så de er lige nemme. trådstarter skal bare vide, hvad han skal bruge, og så vælge den rigtige enhed til ham |
Trådstarter har allerede specificeret, hvad han ønsker hans boks skal kunne. Det er dig der blander afspilning af lokalt indhold med HD-lyd osv. ind i det. Vi er vel enige om, at ATV4 er det bedste valg, hvis man følger trådstarters ønsker? |
Min erfaring siger, at folk altid har det med at, ej de skal kun bruge det og det. så går nogen tid, så brokker de sig over, at enheden, ikke kan det, der er kommet til at skulle bruge. og det siges også at netflix på atv4 er værre billede end på android tv
|
 |