recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedste streaming boks på markedet.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bedste streaming boks på markedet.

Besvar Besvar Side  <12345 8>
Forfatter
Besked
zeryus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-September-2006
Sted: StorKBH
Status: Offline
Point: 555
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zeryus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2016 kl. 13:51
ATV4 kan sagtens afspille eget-rippede BD med HD-lyd fra NAS med apps som MrMC eller Infuse.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Point: 4075
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2016 kl. 13:54
Oprindeligt skrevet af zeryus zeryus skrev:

ATV4 kan sagtens afspille eget-rippede BD med HD-lyd fra NAS med apps som MrMC eller Infuse.
er der blevet sagt andet?
Til top
Skalle06 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-November-2006
Sted: Denmark
Point: 1116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skalle06 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2016 kl. 14:04
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

og det siges også at netflix på atv4 er værre billede end på android tv

Har jeg aldrig hørt. Har du et link til en test af dette?  
Go outside, the graphics are amazing!
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2016 kl. 14:14
Oprindeligt skrevet af Skalle06 Skalle06 skrev:

Det har været nogen jeg har haft snublet over nogle gange. Men jeg har ikke selv kørt sammenligninger. Men hov hvor blev din skepsis over der er judder ved 60 hz?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skalle06 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2016 kl. 14:20

Det har været nogen jeg har haft snublet over nogle gange. Men jeg har ikke selv kørt sammenligninger. Men hov hvor blev din skepsis over der er judder ved 60 hz?

Jeg mangler at finde en scene, hvor man kan se judder, når man streamer film m.v. fra en streamingtjeneste. Så hvis du har et eksempel, så hører jeg gerne.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2016 kl. 14:20

Jeg mangler at finde en scene, hvor man kan se judder, når man streamer film m.v. fra en streamingtjeneste. Så hvis du har et eksempel, så hører jeg gerne.
Prøv at læs mit ene indlæg på side 2
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skalle06 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2016 kl. 14:32

Ah. Den havde jeg lige misset. Hvad er det for en streamingtjeneste I så Frost fra? Så prøver jeg selv at se klippet.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2016 kl. 14:39

Ah. Den havde jeg lige misset. Hvad er det for en streamingtjeneste I så Frost fra? Så prøver jeg selv at se klippet.
nu var det lige BD rips i 60Hz. men da jeg ville teste bitrate billede kvaliteten på bd og netflix, var der judder, på netflix udgaven
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2016 kl. 14:40
Men nu synes jeg at trådstarter bare skal vælge det han mener er det rigtige for ham. der er både gode og dårlige ting ved begge.
Til top
Flash! Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Februar-2016
Point: 444
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flash! Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2016 kl. 14:41

Det er muligt at du ikke lægger mærke til judder, men det vil uværligt være der i alle 24p film og serier der bliver vist med 60hz refreshrate, så snart der er bevægelse i billedet. Der er ingen grund til at nævne en bestemt scene som om det er noget man skal lede efter. Det er der hele filmen igennem og i alle film, under de betingelser som er nævnt. Hvis man har billedinterpolation slået til, så skjules det lidt og der findes også enkelte tvmodeller der kan reparere skaden med såkaldt reverse telecine. Måske det er derfor du ikke lægger mærke til det. Måske har du aldrig rigtig set judderfri video, så du ved hvad du skal kigge efter. Under alle omstændigheder er det en særdeles relevant problemstilling for dem der lægger mærke til det og helt enkelt dybt frustrende at man ikke kan få ordentlige streamere der selv kan vælge en passende refreshrate.

Redigeret af Flash! - 31-Maj-2016 kl. 14:43
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skalle06 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2016 kl. 14:56
Oprindeligt skrevet af Flash! Flash! skrev:

Det er muligt at du ikke lægger mærke til judder, men det vil uværligt være der i alle 24p film og serier der bliver vist med 60hz refreshrate, så snart der er bevægelse i billedet. Der er ingen grund til at nævne en bestemt scene som om det er noget man skal lede efter. Det er der hele filmen igennem og i alle film, under de betingelser som er nævnt. Hvis man har billedinterpolation slået til, så skjules det lidt og der findes også enkelte tvmodeller der kan reparere skaden med såkaldt reverse telecine. Måske det er derfor du ikke lægger mærke til det. Måske har du aldrig rigtig set judderfri video, så du ved hvad du skal kigge efter. Under alle omstændigheder er det en særdeles relevant problemstilling for dem der lægger mærke til det og helt enkelt dybt frustrende at man ikke kan få ordentlige streamere der selv kan vælge en passende refreshrate.

Ved godt, at der teoretisk set er judder, og kan normalt godt se forskel. Men mht. til film/serier streamet fra streamingtjenester, kan jeg ikke se det. Hvis det er en 1:1 rippet video, kan jeg derimod godt se det. Har slået alle billedforbedringer fra på mit TV.

Men jeg vil prøve med Frost via Netflix, som T-duck nævner som eksempel, hvor han har set det. 
Til top
Flick Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-December-2008
Point: 245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flick Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2016 kl. 16:04

Trådstarter er meget specifik omkring, hvad hans kommende boks skal kunne. Intet sted står der noget om afspilning af rippede blu-rays og lignende. Så I kører lidt off-topic.
Hvorfor mener du at det er off-topic at sige plusser og minusser på to streaming bokse?
Hele emnet handler om streaming bokse og forslag, og så er det vigtigt bl.a. at pointere at Apple TV 4 ikke kan afspille indholdet fra de forskellige streaming tjenester korrekt.
Men hvis det er så specifikt, så kan jeg ikke forstå at Apple TV 4 bliver nævnt, når den ikke kan levere alle de ønskede streaming tjenester :P

Oprindeligt skrevet af kennls kennls skrev:

ATV4 leverer Full HD og der er Dolby Digital+ lyd i HBO Nordic og Netflix.
Full HD er ikke bare Full HD, det er vigtigt at få hvert billede med af videoen, og få dem med når de skal være der, så man får den rigtige oplevelse af hvordan filmen skal være, dette er ikke muligt på Apple TV 4.
Apple TV 4 er låst til 50/60 Hz, og langt de fleste film er skudt i 24 Hz, det er ikke muligt at ændre refresh rate til 24 Hz på boksen.
Til top

Besvar Besvar Side  <12345 8>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu