|
Bedste streaming boks på markedet. |
Besvar ![]() |
Side <12345 8> |
Forfatter | ||||||
zeryus ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-September-2006 Sted: StorKBH Status: Offline Point: 555 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||||
ATV4 kan sagtens afspille eget-rippede BD med HD-lyd fra NAS med apps som MrMC eller Infuse.
|
||||||
![]() |
||||||
T-Duck ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4075 |
|||||
|
||||||
![]() |
||||||
Skalle06 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1116 |
|||||
Har jeg aldrig hørt. Har du et link til en test af dette?
|
||||||
Go outside, the graphics are amazing!
|
||||||
![]() |
||||||
T-Duck ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4075 |
|||||
|
||||||
![]() |
||||||
Skalle06 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1116 |
|||||
Jeg mangler at finde en scene, hvor man kan se judder, når man streamer film m.v. fra en streamingtjeneste. Så hvis du har et eksempel, så hører jeg gerne.
|
||||||
|
||||||
![]() |
||||||
|||||
|
||||||
![]() |
||||||
|||||
Ah. Den havde jeg lige misset. Hvad er det for en streamingtjeneste I så Frost fra? Så prøver jeg selv at se klippet.
|
||||||
|
||||||
![]() |
||||||
|||||
|
||||||
![]() |
||||||
|||||
Men nu synes jeg at trådstarter bare skal vælge det han mener er det rigtige for ham. der er både gode og dårlige ting ved begge.
|
||||||
![]() |
||||||
Flash! ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Februar-2016 Status: Offline Point: 444 |
|||||
Det er muligt at du ikke lægger mærke til judder, men det vil uværligt være der i alle 24p film og serier der bliver vist med 60hz refreshrate, så snart der er bevægelse i billedet. Der er ingen grund til at nævne en bestemt scene som om det er noget man skal lede efter. Det er der hele filmen igennem og i alle film, under de betingelser som er nævnt. Hvis man har billedinterpolation slået til, så skjules det lidt og der findes også enkelte tvmodeller der kan reparere skaden med såkaldt reverse telecine. Måske det er derfor du ikke lægger mærke til det. Måske har du aldrig rigtig set judderfri video, så du ved hvad du skal kigge efter. Under alle omstændigheder er det en særdeles relevant problemstilling for dem der lægger mærke til det og helt enkelt dybt frustrende at man ikke kan få ordentlige streamere der selv kan vælge en passende refreshrate. Redigeret af Flash! - 31-Maj-2016 kl. 14:43 |
||||||
![]() |
||||||
|||||
Ved godt, at der teoretisk set er judder, og kan normalt godt se forskel. Men mht. til film/serier streamet fra streamingtjenester, kan jeg ikke se det. Hvis det er en 1:1 rippet video, kan jeg derimod godt se det. Har slået alle billedforbedringer fra på mit TV.
Men jeg vil prøve med Frost via Netflix, som T-duck nævner som eksempel, hvor han har set det. |
||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Flick ![]() Bruger ![]() Oprettet: 05-December-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 245 |
|||||
Hvorfor mener du at det er off-topic at sige plusser og minusser på to streaming bokse? Hele emnet handler om streaming bokse og forslag, og så er det vigtigt bl.a. at pointere at Apple TV 4 ikke kan afspille indholdet fra de forskellige streaming tjenester korrekt. Men hvis det er så specifikt, så kan jeg ikke forstå at Apple TV 4 bliver nævnt, når den ikke kan levere alle de ønskede streaming tjenester :P
Full HD er ikke bare Full HD, det er vigtigt at få hvert billede med af videoen, og få dem med når de skal være der, så man får den rigtige oplevelse af hvordan filmen skal være, dette er ikke muligt på Apple TV 4. Apple TV 4 er låst til 50/60 Hz, og langt de fleste film er skudt i 24 Hz, det er ikke muligt at ændre refresh rate til 24 Hz på boksen.
|
||||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345 8> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |