recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedste streaming boks på markedet.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bedste streaming boks på markedet.

Besvar Besvar Side  <1 5678>
Forfatter
Besked
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8671
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2016 kl. 14:21
Og man får tilsyneladende også høvl i denne tråd for ikke at anbefale en Shield - eller man bliver "oplyst" indtil man bukker under og vælger den i stedet.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Point: 4076
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2016 kl. 14:42
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Og man får tilsyneladende også høvl i denne tråd for ikke at anbefale en Shield - eller man bliver "oplyst" indtil man bukker under og vælger den i stedet.
Man for høvl for at kun at fremhæve de gode ting ved den ene, og negative på den anden.
Til top
kennls Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-November-2004
Sted: Denmark
Point: 77
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér kennls Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2016 kl. 15:55
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af kennls kennls skrev:

Jeg har ingen erfaring med Chromecast og Shield og har heller sagt jeg har det.
Så du udtaler dig om noget du ikke har erfaring i?. Det er ikke smart. for hvis jeg gjorde det i mit prof virken som it-supporter, kæft mand jeg ville få høvl over fejlagtig information at give

Hvis dine evner til at læse, ikke rækker til andet end enkelte sætninger og ikke længere tekster. Så håber jeg ikke du sidder i en it-supporter rolle, hvor du skal læse og besvare emails Clap

Idet hele taget virker det som din debat deltagelse, mere handler om at prøve at nedgøre andre og stive dig selv af. Jeg debattere gerne med seriøse mennesker, men ikke en tilsyneladende teenager, hvis debat erfaring begrænser til WOW og kalde resten af raidet for n00bs LOL

Kom ud i verden og mød andre med et smil, empati og interesse, så bliver dit liv meget bedre Smile

Jeg har netop ikke en shield (du har vel forstået jeg har ATV4?) og kan derfor ikke udtale mig om chromecast funktionen i shield. Men jeg har en v1 chromecast enhed, som jeg ikke er imponeret over. Jeg synes i det hele taget at mobil til TV løsninger såsom chromecast og airplay er besværlige. Hellere funktionaliteten i en boks med en fjernbetjening Big smile
Til top
Flick Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-December-2008
Point: 245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flick Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2016 kl. 15:56

Hvor? Det gælder da mere omvendt, hvis man siger noget godt om Shield, så er det at sammenligne "tekniske dillere" - og så kan man åbenbart ikke have et liv med venner og være social.
Samtidig er det noget værre lort at caste videoer, men musik er helt fint, og bruger meget mindre strøm, på trods af at man ikke har prøvet Google Cast, yeah right!

Sammenligningerne er helt ude i skoven, der kommer det ene argument op efter det andet, på trods af at man absolut intet ved om produktet, det er fint at synes noget er godt og fint, men lad være med at sammenligne med et produkt som man ikke kender noget til.
Til top
Esbjørn Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 01-November-2012
Sted: Re
Point: 39
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Esbjørn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2016 kl. 16:00
Nu synes jeg lige vi skal komme tilbage på sporet! Alle har forskellige meninger og jeg synes det er rigtig god information jeg har fået. Valget er meget svært. Har altid været android mand, men kan godt se fordele ved lige det apple produkt. Jeg skal ihvertfald have prøvet begge produkter.
Til top
kennls Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-November-2004
Point: 77
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kennls Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2016 kl. 16:05
Oprindeligt skrevet af Flick Flick skrev:

Hvor? Det gælder da mere omvendt, hvis man siger noget godt om Shield, så er det at sammenligne "tekniske dillere" - og så kan man åbenbart ikke have et liv med venner og være social.
Samtidig er det noget værre lort at caste videoer, men musik er helt fint, og bruger meget mindre strøm, på trods af at man ikke har prøvet Google Cast, yeah right!

Sammenligningerne er helt ude i skoven, der kommer det ene argument op efter det andet, på trods af at man absolut intet ved om produktet, det er fint at synes noget er godt og fint, men lad være med at sammenligne med et produkt som man ikke kender noget til.

Har du hørt om det som hedder et stråmands argument? Det er at tillægge modstanderen en mening eller motiver de ikke har. Jeg har en chromecast v1 og har brugt den, hvilket jeg også har beskrevet. Så hvor har jeg skrevet jeg ikke har brugt chromecast? Som skrevet til før, så har jeg ikke prøvet chromecast funktionen i shield, da jeg som skrevet har en ATV4.

Jeg har fremlagt hvorfor jeg har valgt ATV4 og har et par shield fans, der ikke kan spille bold, uden at gå efter manden. Det viser jo et vis mangel på modenheds niveau hos dem der går efter manden Clap
Til top
Flick Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-December-2008
Point: 245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flick Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2016 kl. 16:49
Oprindeligt skrevet af kennls kennls skrev:

Har du hørt om det som hedder et stråmands argument? Det er at tillægge modstanderen en mening eller motiver de ikke har. Jeg har en chromecast v1 og har brugt den, hvilket jeg også har beskrevet. Så hvor har jeg skrevet jeg ikke har brugt chromecast? Som skrevet til før, så har jeg ikke prøvet chromecast funktionen i shield, da jeg som skrevet har en ATV4.

Jeg har fremlagt hvorfor jeg har valgt ATV4 og har et par shield fans, der ikke kan spille bold, uden at gå efter manden. Det viser jo et vis mangel på modenheds niveau hos dem der går efter manden Clap
Jeg tillægger dig ikke noget som helst, det er ord du helt selv har skrevet, og det vil jeg mene er at gå efter manden i stedet for bolden Clap
Du må da meget gerne fortælle mig hvor jeg har gået efter manden, for det mener jeg ikke at jeg har gjort.

Når det så er sagt, så ved jeg ikke hvordan du tror Google Cast fungerer, men det bruger altså ikke mere batteri end fx Spotify Connect, og man kan også justere lyden igennem Google Cast ved hjælp af HDMI-CEC, lige så vel som man kan tænde/slukke for sin Shield ved brug af HDMI-CEC.
Præcis samme måde som Apple TV og mange andre devices gør det.
Og ja, det virker selvfølgelig også med DD+, DTS, DTS-HD osv.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8671
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2016 kl. 17:28

Man for høvl for at kun at fremhæve de gode ting ved den ene, og negative på den anden.

Det er jo lige præcis det du og Flick gør. De andre nævner ikke Shield i deres oprindelige anbefaling af ATV. Til gengæld bliver I ved med at køre på de to, der anbefaler ATV, og de ting, der har fået kennls til at vælge ATV er åbenbart ikke acceptable.

Folk har forskellige holdninger og behov, og det gælder ikke om at tvinge ens egen holdning ned over andre.

Din Shield bliver ikke dårligere af at andre har ATV.

Redigeret af lunddal - 03-Juni-2016 kl. 22:54
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2016 kl. 22:58

Det er jo lige præcis det du og Flick gør. De andre nævner ikke Shield i deres oprindelige anbefaling af ATV. Til gengæld bliver I ved med at køre på de to, der anbefaler ATV, og de ting, der har fået kennls til at vælge ATV er åbenbart ikke acceptable.

Folk har forskellige holdninger og behov, og det gælder ikke om at tvinge ens egen holdning ned over andre.

Din Shield bliver ikke dårligere af at andre har ATV.
så har du ikke læst hvad jeg skriver. trådstarter får af vide, atv er det eneste der dur, alt andet er noget lort. hvis man skal korte det ned. jeg og flick fremhæve dårlige og gode ting ved begge. men skalle06 kører i en ensporer rille, og det er ikke at give et konstruktivt råd. og det viser sig at trådstarter skal brugen en afspiller til bd rips. så forklarede vi bare hvilken ulemper der var. ikke andet
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2016 kl. 23:01
flick og jeg har prøvet at holde denne tråd religions fri. men det kan skalle06 ikke finde ud af
Til top
Jonas Bojer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-April-2008
Sted: Århus C
Point: 804
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas Bojer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2016 kl. 00:14
Oprindeligt skrevet af Rolf Lemmike Rolf Lemmike skrev:

Oprindeligt skrevet af Jonas Bojer Jonas Bojer skrev:

PS4 den har også indbygget BLuray den køre alt pisse godt og du kan selv bestemmer lydden om den skal bitstreame eller ej = du kan få super lyd på HBO og Netflix.

Hilsen Jonas Bojer

HBO og NetFlix sender kun DD5.1, og det kan alt afkode... Plus den bruger alt, alt for meget strøm hvis den bruges som streaming-afspiller.

Hverken AT eller cromecast kan spille DD5.1 på HBO samt dukan ikke vælge at bitstreame til en bedre processor. STRØM hvem fanden tænker på det? mit anlæg står altid tændt ;O)

Hilsen Jonas Bojer 
Til top
Skalle06 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-November-2006
Point: 1116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skalle06 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2016 kl. 08:08
@T-Duck
Hvad sker der for dig? Jeg har sagt, at ud fra de behov som trådstarter kom med i starten (danske streaming apps) var ATV den boks, han kom længst med - det bedste valg. Jeg har også skrevet, at hvis han havde andre behov f.eks. Netflix og afspilning af rippede film, så kan Shield være det bedste valg.
Hvordan kan det være religiøst?

Redigeret af Skalle06 - 04-Juni-2016 kl. 08:34
Go outside, the graphics are amazing!
Til top

Besvar Besvar Side  <1 5678>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu