recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedste streaming løsning, hvad synes DU?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bedste streaming løsning, hvad synes DU?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
skuffen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-April-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 83
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skuffen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Bedste streaming løsning, hvad synes DU?
    Sendt: 12-Marts-2012 kl. 15:49
Hej,

PT bruger jeg min PS3 + PS3 media server og min stationære PC på en kablet ethernet forbindelse til, at streame video til mit Panasonic 50G20. Det fungerer som sådan udemærket, kan afspille alt og håndterer undertekster godt. Jeg streamer både min film samling (mkv), men også ofte tv shows som .avi med .srt undertekster, hvilket også skal fungere.

Jeg er lidt ærgelig over at min strømslugende ( og larmende) stationære + min PS3 skal køre samtidig og vil meget gerne have nogle bud på en løsning der kan erstatte dette. 

Hvad bør jeg kigge på at medie streamere? med/uden HDD? Evt med en NAS i den anden ende? I så fald hvilke NAS kan anbefales i et rimeligt prisleje og endeligt må det gerne fungerer uden alt for megen prøven frem og tilbage.

Mvh
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2012 kl. 17:07
Synology NAS. 2 eller 4 Bay afh af behov.
Dune eller Popcorn Hour som medieafspiller. Selv vakler jeg lidt imellem de to - Dune er mest stabil men også bygget på et ældre chipset, hvor PCH er mere på beta-stadiet i deres nyeste versioner, men har potentiale for at blive fed.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Schulz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-September-2008
Sted: Denmark
Point: 845
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Schulz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2012 kl. 17:13
Jeg vælger selv en Dune HD Smart D1 og sætter en 3tb harddisk i, så kommer den til at være NAS ind til jeg har råd til at købe en Synology DS411, tror det er en fin løsning.

Edit: Jeg har læst mig til at Synology skulle have en god/nem brugerflade og det skulle være et godt og stabilt produkt, derfor Synology. Dune'en har jeg og læst skulle virke, være nem at sætte om, have mulighed for at få en fed filmoversigt og så æder den det meste incl. hd lyd osv.

Redigeret af Schulz - 12-Marts-2012 kl. 17:16
Til top
mkt Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-Marts-2011
Point: 248
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2012 kl. 12:58
Jeg har ikke prøvet andre løsninger end den jeg har nu, men er ret tilfreds med den. Boxee kan afspille alt (undtagen BD med menuer) i 1080p Netflix, Pandora og en masse andet og så er den hamrende let at sætte op out of the box og har et simpelt UI.

Jeg kan tilslutte så mange HDD til min Boxee som jeg har lyst til og det fungerer fint som NAS. Har overvejet en dedikeret NAS, men virker lidt overflødig når nu jeg har noget der fungerer godt, og som jeg er tilfreds med.

LAN fra Router til Boxee
HDMI fra Boxee til TV
Optisk fra TV til AVR

Redigeret af mkt - 13-Marts-2012 kl. 13:01
Til top
Kasperp Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-December-2007
Sted: Næstved,Denmark
Point: 233
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasperp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2012 kl. 13:59
Jeg har en kort overgang kørt med PS3 og PS3 medie server, men var ikke rigtig tilfreds med løsningen. Som du selv nævner kræver det at man har sin PC tændt.

Jeg er efterfølgende gået over til NAS/streamer løsningen, og er i øjeblikket på Synology NAS nr2, og kan kun anbefale dem. Behov for antal Bays må være op til den enkelte og størrelsen på ens dvd/blu-ray samling.

Jeg har desuden 2 stk streaming bokse, som begge kører XBMC.
Den ene er en Zotac ID41, og den anden en Xtreamer Ultra, som begge er ION2 baseret med Atom 525 CPU, og det kører 1080p uden problemer. Begge er på kablet netværk. Jeg ville ikke streame via wifi.

Begge styres via XBMC Constellation app'en på min iPad.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu